toi knocki homma on kyllä v#¤%& ongelma kun ei tiedä varmasti johtuuko se tasureista vai ihan oikeasti detonaatiosta.
samaapi ongelmaa täällä että naputtaa aika epäsäännöllisesti, mutta noi tasuritkin alkaa oleen aika wasted että toivotaan niiden vaihdon auttavan.. Pitääpi kokeilla tota 98 jos vaikka rupeis oikeesti tekee töitä auton kunnon eteen
Quotesamaapi ongelmaa täällä että naputtaa aika epäsäännöllisesti, mutta noi tasuritkin alkaa oleen aika wasted että toivotaan niiden vaihdon auttavan.. Pitääpi kokeilla tota 98 jos vaikka rupeis oikeesti tekee töitä auton kunnon eteen Naputtaa = ?Knockia(dataloggerilla tarkistettavissa) vai tasureista aiheutuvaa naputusta?
In everyday driving, detonation is most likely to be heard when the driver is using a gear too high for the engine speed and load conditions - like climbing a steep hill with the right foot flat to the floor, while in third gear and travelling at 40 km/h. Depending on the engine, detonation can sound like a 'ting, ting' noise, or even a little like coins rattling in a coin tray. However, in some engines, the audible note is much deeper when heard from the cabin. In turbo/blown cars, or cars where the compression ratio has been substantially increased, detonation can occur at high engine speed and high loads, making it very difficult for the driver to hear it over the general noise level that's present at the time
Mennääs tai oikein isosti OT...
No, onko kukaan kokeillut Shellin 99+ bensaa autossaan? Mitään vaikutusta?
Tässä ennen Helsingin syntiseen yöelämään lähtöä lähtöä kyselen et mitä bensaa jengi on käyttänyt vapari 1g:ssä? Itse ajellut aina 95E:llä, mutta nyt kokeeksi koetin 98:a , Tuntuu että toimisi aavistuksen paremmin, vai lieneekö vain harhaluulo...