Author Topic: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)  (Read 15504 times)

Dugeroow

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 41
  • dsm
    • View Profile
Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« on: December 16, 2005, 02:52:38 AM »
Viikonloppuna (tai viimeistään alkuviikosta xo) jos Luoja suo, olen saanut itselleni Mitsubishi Eclipsen (1g). :)
Pistetään kaikki kädet ristiin ja rukoillaan, että tuo kaukaa valkkaamani yksilö osoittautuu odotusten arvoiseksi ja myyjän puheiden mukaiseksi kun sitä katsomaan lähden..  ;) Eihän näissä voi olla korit tai pohja yllättäen ruosteessa, eihän?  :P

Jos Ecli osoittautuukin pettymykseksi on plan b:nä ferrarin punainen Ford Probe, vanhempikorinen sellainen.
Teillä on siis vielä mahdollisuus vaikuttaa päätökseeni ja vakuutella kaikin tavoin miksei minun kannata edes harkita tuota Fordia vaan pysyä DSM-kerhossa, sillä mieli on tällä hetkellä sellainen että kun Prelude saatiin onnellisesti myytyä ja tuolla Coltillakin on koko syksy tullut kituuteltua, että uutta autoa sitä vaan alle pitäisi saada :o. Joten kärsivällisyyttä ei välttämättä ole hirveästi etsiä toista hinta-laatu(?) suhteeltaan hyvää Eclipseä.. paino hitusen sanalla hinta.

Mutta tällaista tällä kertaa. Toivottavasti saatte minusta uuden klubilaisen akselille Helsinki-Jyväskylä.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #1 on: December 16, 2005, 09:44:12 AM »
Työpaikan myyntimiehenä on 7 vuotta Fordeja työkseen myynyt jehvi ja siltä tuli heti ISO NOU NOU sen Foortin suhteen...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #2 on: December 16, 2005, 10:59:50 AM »
Fordin tekniikka ja kori ei välttämättä ole niitä vahvimpia kyllä, en ole sitä ajanut niin en osaa sanoa mimmoinen kiesi on.

DSM:t on jenkkivehkeitä, joten rauta on sen mukaista. Ja lähespä kaikki euroopassa olevat kiesit on ajettu non-talvi ympäristössä lähes koko ikänsä. Poikkeuksena tietysti nämä suomessa olevat, jotka tietysti kuskin mukaan olleet talvella ajossa.  Mutta harvoin monia talvia ovat nähneet. Tämä 1g buumi on lähtenyt vasta lähivuosina kasvuun.. Maalipinnassa ei varmasti ole ruosteita missään, ellei sitä ole mällätty tai raapaistu joskus johonkin.  

Paljoa yli 6k ei kannata maksaa 1g vaparista näinä päivinä, sen verta edullisesti niitä saa jo saksanmaalta tuotua... (Tai lähinnä ei kannata koska se on jo ylihintaa)

Toivottavasti pidät ajamastasi yksilöstä, jos lähistöllä asuu joku klubilaisista jolla kokemusta niin kannattaa ottaa mukaan ihmettelemään autoa.
Ilmoittele miten kävi koeajon  8-)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Midnight Walker

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 188
  • dsm
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #3 on: December 16, 2005, 13:43:40 PM »
Se ruosteisuus riippuu varmaan paljon siitä että missä on ollut ja miten sitä on pidetty. Mitä nyt tuolta omasta autostani oon löytänyt niin ei mitään mahottoman pahoja paikkoja.

Etu lokareiden kiinnityskohdat oli vähä ruosteessa. Puskureiden metallirungot ruosteessa, etenkin takaanta, mutta ei ollut levinnyt pelteihin. Helmat kerää aika hyvin kaikkea paskaa sisällensä ja sitä pääsee sen takia myös sinne koteloon. Sisällä on kummallakin puolella luukut jotka saa pultit aukasemal auki ja sieltä pääsee katsomaan. Valmiina siäl ei oo mitään kunnon ruosteensuojauksia joten ruostuu melko helpol. Konepellist löyty myös pieniä ruosteen alkuja mulla.

Vaikka ne ruosteensuojaukset ei kovin hyvät oo välttämättä ollu niin hyvässä kunnossa toi silti on verrattuna siihen jos auto ois ollu koko aikansa suomessa...

saveli_m

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Eclipse GST '99 & GS '96
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #4 on: December 16, 2005, 15:48:49 PM »
siis: ford, tarviiko tästä enempää edes keskustella? jossei se oli V8 tai joku hillomyllyllä oleva niin onhan se surkuhupaisaa... :)

..tai sitten ostat multa RUOSTEETTOMAN 2genin ;)
« Last Edit: December 16, 2005, 15:49:24 PM by saveli_m »
"Jos joku on jumissa, irroita se väkisin. Jos se menee rikki irroittaessa, olisi se jokatapauksessa pitänyt vaihtaa jo uuteen."

mmk

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #5 on: December 16, 2005, 20:46:12 PM »
On noissa vanhoissa Probeissa tosin se hyva etta saa turbon about samalla hinnalla kun vaparieclipsen. Se, miten laadukas se on, onkin sitten aivan toinen juttu..

Ei noi 1g:t kylla ole mitenkaan maailman parhaiten ruostettakestavia autoja, mutta pieksee vanhat Preludet ja varmaan ton Fordinkin, kuten muut jo mainitsivatkin.

Jos ruoste oikeasti vituttaa niin kanattaa ostaa vaikka Porsche 944, ei ruostu vaikka kuinka yrittaa :)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #6 on: December 16, 2005, 20:49:49 PM »
Quote
Jos ruoste oikeasti vituttaa niin kanattaa ostaa vaikka Porsche 944, ei ruostu vaikka kuinka yrittaa :)
Tämä perustuu mihin faktaan? Yhden auton kokemukseen? Ei parane moisi väittämiä mennä latomaan yhden auton perusteella, veikkaan että varmasti ruostuu ihan siinä missä mikä tahansa auto jos suomen suola-olosuhteissa ajelee vuosikaudet...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #7 on: December 16, 2005, 21:08:29 PM »
Siinä Possussa on vissiin sinkkikori. Ei se niin kauan ruostukaan kun on ehjä. Kyl ne kivet iskee kuitenkin aikaa myöten sen sinkkisuojan pois sieltä ja sit ei olekaan eroa "tavalliseen". Toisaalta, aika harva Porchen omistaja ajelee omallaan ympäri vuoden  ::)
« Last Edit: December 16, 2005, 21:09:41 PM by hopsis »

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #8 on: December 16, 2005, 22:07:34 PM »
Joo, porsaat on kyllä kovia vastustamaan ruostetta. Kokemusta on.  8-)

Ja kyllähän noita 924/44/28 kuskeja näkee talvellakin (ainakin täälläpäin), että kait se koppa kestää.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #9 on: December 16, 2005, 22:32:44 PM »
Kerran 944 Possulla talvella ajaneena oon sitä mieltä että vaikka kori kestäis vetypommin, kannattaa pitää se takapotku siellä tallissa kesäkelejä odottamassa...

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #10 on: December 16, 2005, 22:53:28 PM »
Tää menee taas karseeks ot:ks, mut...  ;D

Joo, en itekään diggaillut porsaasta liukkailla. Silloin(kin) oli talviauto.  :P

Lergei

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 240
  • Common sense is common welth
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #11 on: December 17, 2005, 00:48:50 AM »
Tuntuu että kansa oikein odottaa silmä suurena että vehkeet muuttuu tomuksi, kaikki rauta ruostuu jos sitä haluaa. Huolenpitoa veljet! :D
Bojoiing!

Dugeroow

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 41
  • dsm
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #12 on: December 17, 2005, 04:56:06 AM »
Quote
Helmat kerää aika hyvin kaikkea paskaa sisällensä ja sitä pääsee sen takia myös sinne koteloon. Sisällä on kummallakin puolella luukut jotka saa pultit aukasemal auki ja sieltä pääsee katsomaan.


Voisikohan tästä saada jonkun valokuvan ja mahdollisesti myös tietoa että minkä kokoisella avaimella ne pultit oikein aukeaa? :)

Quote
Ei noi 1g:t kylla ole mitenkaan maailman parhaiten ruostettakestavia autoja, mutta pieksee vanhat Preludet ja varmaan ton Fordinkin, kuten muut jo mainitsivatkin.

Tässä olikin sitten se syy miksi Preludesta jouduin luopumaan. Ruostekorjaustaitoiselle meni :) Ei ollut paljoa enää hyvää peltiä koko autossa :(

Quote
Kerran 944 Possulla talvella ajaneena oon sitä mieltä että vaikka kori kestäis vetypommin, kannattaa pitää se takapotku siellä tallissa kesäkelejä odottamassa...


Itsehän olen suurimman osan elämästäni takatuupparilla ajellut, myös talvella.. Ja jostain syystä olen itse sitä mieltä että takavetoisella autolla ajelisin talvellakin mieluiten. Jokin siinä vaan on ;P

Ja nyt sitten kun vähän offtopiciksi tämä juttu oikein lähti, niin haluaisin teiltä sitten kuulla, että mitkäköhän niitä kaikkein ruostekestävimpiä autoja teidän mielestänne ovat? Siis ennen -90 luvun puoliväliä valmistetuista (lähinnä näistä vähän sporttisemmista autoista).

Porschea en kyllä oikein itse uskaltaisi lähteä hankkimaan sillä veikkaan että jos siitä jotain hajoaa niin se on todellakin sitten siinä. Ei taida todellakaan olla loppupeleissä se taloudellisin auto korjata?

Edit: Quotet kuntoon.. en muuten keksinyt mitään kovin järkevää tapaa lainata useampaa viestiä :o
« Last Edit: December 17, 2005, 05:00:28 AM by Dugeroow »

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #13 on: December 17, 2005, 13:48:03 PM »
No ne Prellut ym. Hondat on tosiaan Japanissa päin vittua tehty. Teme varmaan vois tilittää mielellään että DSM autot on kaikki Made In USA. Vaikkei nää mitn 50-60 luvun patarautajenkkejä olekaan niin eipä taida niitä kaiken pahimmin ruostuviakaan olla.

Ja mitä tuohon takavetoon tulee niin olen samaa mieltä, talvella takatuupparilla pääsen minäkin paremmin liikkumaan kuin etuvedolla. Nelikko tietysti ihan oma lukunsa  8-)

Midnight Walker

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 188
  • dsm
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #14 on: December 17, 2005, 14:41:24 PM »
Quote
Quote
Helmat kerää aika hyvin kaikkea paskaa sisällensä ja sitä pääsee sen takia myös sinne koteloon. Sisällä on kummallakin puolella luukut jotka saa pultit aukasemal auki ja sieltä pääsee katsomaan.


Voisikohan tästä saada jonkun valokuvan ja mahdollisesti myös tietoa että minkä kokoisella avaimella ne pultit oikein aukeaa? :)

Siellä on musta metallilevy kummallakin puolella ja siinä neljä pulttia, kaksi pitää turvavyön rautaa kiinni ja kaksi pienempää vielä kulmissa, levy tiivistetty vielä jollakin sian tyyppisellä massalla runkoon kiinni. Noi turvavyöpultit oli ainakin seittemäntoistaset mutta noista pienemmistä en suoraan muista. Eikä tuonne kyllä taida näppärästi päästä kurkkaaman jos listat ja lattiaverhoilu on paikallansa. Jos auton ostaa niin sitte kuitenkin varmaan kannattaa katsoa ja suihkia ruosteen suojat tuolta sisälle ja sitten ala kautta helman veden poisto rei-istä.

Tuossa muutama kuva. Yhdestä näkyy toi levyn takana oleva pieni kotelo ja siitä ulkopeltiä joka on jo alkanut ruostua. Sitte ulkoonta samasta kohtaa kuva eli ei ole alkanut vielä sieltä muovisten helmojen takaa ruostumaan mutta tuossa on sen verran likaa ja ei niin hyvä kuva että erottaisi tarkasti kaiken. Eli on noista helmojen kiinnitysrei-istä yms. pientä ruosteen alkua. Täytyy tuossa keväällä pistää noi kaikki kuntoon. Viimisessä kuvassa näkyy se että missä kohtaa noi luukut on, nuolet osottaa sinne.

http://www.midnightwalker.net/kuvat/projektikuvat/eclipse/121005/luukku.jpg
http://www.midnightwalker.net/kuvat/projektikuvat/eclipse/121005/vasemmalta.jpg
http://www.midnightwalker.net/kuvat/projektikuvat/eclipse/131005/sisalta.jpg

Virtane

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 134
  • dsm
    • View Profile
Re: Mahdollisesti uusi klubilainen.. :)
« Reply #15 on: December 17, 2005, 17:04:06 PM »
ford probe on kyllä luotettava fordiksi vaikka muuta fordia ei ole ku jotkut korin osat. prope on mazda todellisuudessa. kannattaa ostaa se mitsu vaan
Vinyls add horsepower