Author Topic: Eclipse GS 1997 / dom  (Read 24416 times)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Eclipse GS 1997 / dom
« on: October 02, 2007, 19:16:21 PM »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #1 on: October 03, 2007, 21:19:57 PM »
Kiitoksia Teme :)

Tommonen tuli haettua Saksasta kesäkuussa ja verotkin on jo maksettu. Nyt voisi sitten miettiä mitenkä autoa voisi varustaa. Varustaminen onkin jo aloitettu poppien osalta.

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #2 on: October 04, 2007, 21:01:53 PM »
EvoScan dataloggeri (ohjelma ja sovituspalikka) tuli hommattua. Hyvin tuntuu toimivan (2g, 4g63) voin suositella.

Löytyy Tampereelta jos joku apua vikakoodien lukuun tarvitsee.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #3 on: October 12, 2007, 01:01:19 AM »
Hienoa. Autokin varmaan pörrää Tampereella ?

Voitais täs parin KK päästä katsoa miten evoscanni saa yhteyttä tuohon tulevaan jdm autoon  ;)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #4 on: October 12, 2007, 23:35:57 PM »
Tampereella pörrätään rekkarilla JHG-603 (täällä on toinenkin punainen).

Ilmoittele kun olet auton saanut niin katsotaan miten Evoscanin kanssa käy. Mielenkiinto heräsi, millaisen auton olet tuomassa?

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #5 on: October 16, 2007, 01:03:46 AM »
Noh niin, AV-puoli alkaa olla kuosissa (lcd-näyttö tosin vielä puuttuu). Nyt kuuluu muutakin kuin rengasmelu.

Laitteet:

Soitin: JVC KD-DV7301 (DVD)
Vahvistin: SPL Dynamics S-4006
Subbari: SPL Dynamics PRO-250D2
Diskantit: Hertz HT 25
Keskiäänet: Hertz HV 100
Midit: Hertz HV 130
Konkka: Carpower CAP-10
« Last Edit: October 16, 2007, 01:04:29 AM by Dom »

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #6 on: October 16, 2007, 01:49:02 AM »
Orkkiskaiuttimet vaihtuivat Hertzin elementteihin.

Subbarikotelo päätettiin rakentaa pyöräkoteloon. Takakonttia purettaessa varapyöräkotelosta paljastui mukava yllätys...jokunen litra vettä  :D Asiaa tutkittaessa vuodon syyksi paljastuivat takavalojen huonosti paikoillaan olevat tiivisteet, sekä tukkeutuneet vedenpoistoletkut.

Kunnon kuivaus, Vibroplastit paikalleen ja subbarikotelon rakentaminen voitiin aloittaa. Pyöräkotelo jaettiin puoliksi: Toiseen puoliskoon rakennettiin lasikuidusta ja MDF-levystä subbarikotelo ja toiselle puolelle tehtiin vahvistinasennukset. Kontin pohjaa korotettiin kertopuurimoilla, joiden päälle verhoillut kannet ja ledeillä valaistu pleksi. Kontin kulmaan jätettyyn syvennykseen asennettiin konkka.

Kuvat kertonevat enemmän, kuin sanat.

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #7 on: October 16, 2007, 01:52:57 AM »
Ja vielä muutama kuva takakontin valoshowsta  ;D

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #8 on: October 16, 2007, 08:53:35 AM »
10 pistettä AV asennuksille!

Quote
Mielenkiinto heräsi, millaisen auton olet tuomassa?

Katsotaan nyt  :) Merkissä ja mallissa pitäisi pysyä, uudempana painoksena vaan.
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #9 on: October 16, 2007, 16:50:11 PM »
 Onpa komia tosiaan :P.
-Tervis-

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #10 on: October 28, 2007, 23:18:04 PM »
Päädyin sitten lohkoon asennettavaan lämppäriin.  :)

Asennus yläpuolelta onnistuu kunhan valitsee oikeanlaisen lämmitinelementin (riippuu asennuspaikasta). Calixin valintataulukon tarjoamaa ei voi asentaa yläpuolelta.  

Ei tätä:

http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/RE194A.pdf

Vaan tämä (kiitos vinkistä Frosty):
 
http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/RE197.pdf

Ja eikun asentamaan. Jäähdytinnesteet pois, järjestelmän huuhtelu ja "pakkastulpan" irroitukseen. Täytyypä sanoa, että usko meinasi loppua ja tupakkaakin olisi kulunut, jos vain polttaisi. Lähtihän se "pakkastulppa" lopulta irti, eikä aikaakaan mennyt kuin kolmisen tuntia. Onneksi tulppa ei kuitenkaan luiskahtanut lohkon sisälle. Tulppaa irroitettaessa siihen myös usein tulee reikä, joten kun homman on aloittanut se myös pitää tehdä loppuun. Itse lämmitinelementin paikalleenlaittaminen ei sitten kauan vienytkään. Lopuksi vielä uudet jäähdytinnesteet koneeseen.

Sisäpistokeen asennus Tuiisan hyvän ohjeen mukaan ja eikun pakkasia odottelemaan.
« Last Edit: October 28, 2007, 23:53:33 PM by Dom »

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #11 on: October 30, 2007, 23:19:23 PM »
oli kyl tosi hieno livenä

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #12 on: November 25, 2007, 19:47:56 PM »
Akku tuli vaihdettua toiseen kun sai niin halvalla. Nyt pitäisi potkia talvellakin, kun käytössä on tuo paljon mainostettu Optima Yellow Top YTS 4.2. Akkukengät meni samalla uusiksi, koska alkuperäiset eivät sopinneet. :)

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #13 on: November 25, 2007, 19:59:16 PM »
 Check engine valo alkoi muistuttelemaan olemassaolostaan  :'(
 
Laitettaessa virrat päälle syttyy ja sammuu hetken kuluttua niinkuin pitääkin, mutta syttyy sitten taas välittömästi uudestaan. Käynnistysyritykset ovat turhia niin kauan kun valo palaa. Check engine valon saa kyllä vielä toistaiseksi sammumaan (normaalitilaan) kääntämällä virrat pois ja taas takaisin (joutuu välillä toistamaan useamman kerran). Vikakoodia ecu ei anna.

Aika yleinen toi ecu-vika aina -99 vuosimalliin asti.  
 
Ecu-tietoa:        http://www.ecmtogo.com/
 
"The fact is, the models of ECMs and TCUs manufactured within the years of 1985-1999 utilize certain electrolytic capacitors that after a certain number of hours or mileage, begin a systematic breakdown."

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #14 on: November 25, 2007, 20:13:17 PM »
Ecu irti ja konkat vaihtoon. Konkat näyttivät silmämääräisesti katsoen täysin ehjiltä ja mittarillakin mitattuna olivat kunnossa. Voihan tosin olla, että oireilivat vain joissakin olosuhteissa. Takaisinasennuksen jälkeen Ecu tuntui  toimivan kuten pitääkin.

Vaihdetut konkat (105 asteisia):

100 uF/16V
22uF/50V
47uF/50V  3-kpl

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #15 on: January 07, 2008, 20:31:05 PM »
Vakio ilmanputsari on nyt vaihdettu Simotan hiilikuituiseen vapaavirtaussuodattimeen. Tehoista en tiedä, mutta ainakin äänet muuttuivat :)

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #16 on: January 09, 2008, 20:42:51 PM »
Auto meni tänään ruostesuojaukseen, saas nähdä tuleeko ylläreitä  :o

Toivottavasti ei.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #17 on: January 09, 2008, 22:18:22 PM »
Käys kattomassa www.nyrkkipaja.1g.fi siellä on evon ruostesuojauksesta kuvia. kato ennen ja jälkeen :)

tein ite sen  :-/

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #18 on: January 18, 2008, 00:23:33 AM »
Auto tuli massauksesta, eikä ylläreitä onneksi löytynyt :). Pohja ja kaaret käytiin läpi vesihiekkapuhaltamalla, sekä mekaanisesti hiomalla (poraharjalla).

Pintaan ruosteenestomaali, jonka jälkeen kaksikerroksinen massaus (ulompi kerros kulutusta kestävä). Kotelot ja ovet käsilteltiin kotelonsuoja-aineella. Pesun ja vahauksen sai kaupan päälle 8-)

Tässä pari kuvaa...

Hesus

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 312
  • DSM
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #19 on: January 18, 2008, 00:24:49 AM »
Quote
Auto tuli massauksesta, eikä ylläreitä onneksi löytynyt :). Pohja ja kaaret käytiin läpi vesihiekkapuhaltamalla, sekä mekaanisesti hiomalla (poraharjalla).

Pintaan ruosteenestomaali, jonka jälkeen kaksikerroksinen massaus (ulompi kerros kulutusta kestävä). Kotelot ja ovet käsilteltiin kotelonsuoja-aineella. Pesun ja vahauksen sai kaupan päälle 8-)

Tässä pari kuvaa...

Ja hinta...

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #20 on: January 18, 2008, 00:25:14 AM »
Ja lisää kuvia...

Toivottavasti ei tarvitse aukoa pultteja lähiaikoina :D

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #21 on: January 18, 2008, 00:28:59 AM »
Quote
Ja hinta...

Halpaa kuin näkkileipä ;D
« Last Edit: January 18, 2008, 00:29:30 AM by Dom »

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #22 on: August 22, 2008, 22:32:20 PM »
Intistä lomille tulessa auto jätti tielle.    :'(

Tasapainoakselin hihna oli mennyt poikki ja rikkonut kampiakselin asennontunnistimen. Onneksi roippeet eivät ajautuneet jakopään hihnan väliin.

Jakopään osat päivitettiin uusiin, kun remonttiin ei olisi kuitenkaan ollut kuin noin 10 000km.

Intin päivärahat taitavat mennä tuon rempan maksamiseen.

Jotakin hyvääkin sentään:

Crankwalkkia ei ole.    :)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / dom
« Reply #23 on: July 29, 2009, 11:57:18 AM »
Omistaja vaihtunut.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"