Author Topic: Minkälainen lohkolämmitin 1G Eclipseen ja verot??  (Read 6378 times)

Psyx

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 34
  • dsm
    • View Profile
Minkälainen lohkolämmitin 1G Eclipseen ja verot??
« on: December 03, 2006, 10:49:04 AM »
Moi kaikille! Nimeni on Joni ja olen uusi tällä palstalla.
Kuopiosta päin olen kotoisin ja hommasin itselleni -93 2,0 16v eclipsen. Lohkolämppäri pitäisi asentaa mutta minkälainen pitää olla ja onko vaikea asentaa? :-?

Niin ja paljonkohan mahtaa olla verot autoon tällähetkellä? Auton mittarissa lukemat 133tkm

Otto

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 200
  • Eclipse GS '92
    • View Profile
Re: Minkälainen lohkolämmitin 1G Eclipseen ja vero
« Reply #1 on: December 03, 2006, 12:37:51 PM »
Engströmin lohkolämppäri asennetaan ainakin yhden pakkaspropun paikalle 4g63:ssa. En oo vielä ite asentanu, enkä oo katellu että pääseekö kuinka hyvin käsiks auton alta proppuihin, mutta tuskin lohkoa kuitenkaan paikoiltaa tarvitsee ottaa :) Sittenhän on noita letkulämmittimiä joka tulee alavesiletkun keskelle klemmareilla. Todella helppo asentaa ja niitten toimivuuttakin on kehuttu. Lohkolämppäreistä oli keskustelua aikasemminkin foorumeilla, eli kannattaa ettiä vanhoista posteista, ettei tarvitse ihan kaikkea kysyä toistamiseen.

Veroiksi voisin veikata jotain 1500-1600 euron luokkaa. Oma veropäätös oli noin 14000€, ja auto on sama, mutta '92 ja 192tkm ajettu. Tullin sivuilta löytyy lista myönnetyistä veropäätöksistä. Laitan linkin kunhan se ensin löydän.

Elikkä tuolta voi tutkia veropäätöksiä:
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita_sovelletuista_verotusarvoista/
« Last Edit: December 03, 2006, 12:44:43 PM by Otto »
...ja ei muuta ku nilkka suoraks!

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Minkälainen lohkolämmitin 1G Eclipseen ja vero
« Reply #2 on: December 03, 2006, 14:20:06 PM »
Ite asensin tossa syksyllä letkulämmittimen 2g:hen. Pakkaskelejä kun täällä Turun suunnalla ei vielä kauheesti oo ollu ni en tiä miten se kunnon pakkasilla pelittää. Kyllä se vastus sen veden kuumaksi lämmittää, mut sitä oon ihmetelly ku lämpömittarin kestää nousta ihan yhtä kauan ku ilmanki lämmitystä ja sama tuuletusilman kanssa. Ei sieltä puhalla lämmintä sisään yhtään sen aikasemmin toisin ku luulis. Ja sitte semmonen vielä et aina ku oon käyttäny sitä ni auto käy ekaks pari sekuntii kehnosti  :-?. Oon pohtinu et se johtuu kenties siitä ku se vesi on lämmintä ni se antaa ECU:lle tietoa et kone ois lämmin ja säätää seokset sen mukaan aluks ni se on heikko se käynti. Mut tosiaan se on se sekuntti kaks ku se auto voi käydä hiukan väristen. Mutta pakkaskelejä odotellessa.

Niin je tervetuloa joukkoon.  ;)
-Tervis-

Psyx

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 34
  • dsm
    • View Profile
Re: Minkälainen lohkolämmitin 1G Eclipseen ja vero
« Reply #3 on: December 03, 2006, 17:16:30 PM »
Kiitoksia vastauksista ja vastaanotosta.
Huomasin juuri että ei varmaan tullu oikeelle palsalle edes tämä kysymys, kun ois varmaan pitäny laittaa "ongelmat ym. kaikki kysymykset" palstalle mutta hyvinhän tuo pelitti. PItänee huomenna lähteä lohkolämmitin kauppaan. Öljyt on ostettu, 5w-50 Joku formula öljy. onko se hyvä? Vai oisko pitäny olla 5-40?? Sit öljynsuodatin on odottamassa myös paketissa.. niin ja myös tulpat!  
Sitten alkaisi olla "talvi" huolto tehty!

Terveisin Joni

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Minkälainen lohkolämmitin 1G Eclipseen ja vero
« Reply #4 on: December 03, 2006, 18:17:23 PM »
veli asennutti tommosen letkkulämmittimen audiisa ja hienosti pelitti viimetalven paukkupakkasilla.
et kyl lsemmonenki asiansa ajaa. tuol projektifoorumilla oli ainaki kattava juttu tommosesta asentamisesta.