Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
November 23, 2024, 04:17:06 AM
Home
Forum
Help
Search
Gallery
Login
Register
Dsmclubfinland.com
»
DSM tekniikka
»
Yleistä tekniikasta
(Moderators:
teme
,
Psy-J
) »
Ilmaseos
« previous
next »
Print
Pages: [
1
]
Author
Topic: Ilmaseos (Read 9800 times)
eclipse2.0
Pro Member
Posts: 176
dsm
Ilmaseos
«
on:
December 15, 2004, 14:10:48 PM »
Onko kellään tietoa kuinka nopeesti ilmamäärämittari muuttaa sitä bensaseosta?? Meinaan vaan kun on se ulkoilman ahto niin siinähän koko ajan muuttuu ilmanmäärä kun vauhti muuttuu. Sitä vaan tosa mietin et kerkeekö se muuttua tarpeex nopeesti ettei sit vaik käy liian hapekkaana ja poksahda männät.
Logged
teme
Administrator
Über Member
Posts: 4160
eclipse gs -94 & gs-t -90
Re: Ilmaseos
«
Reply #1 on:
December 15, 2004, 14:21:40 PM »
Siis....ilmamäärämittarihan antaa signaalia muutamilla eri sensoreilla ecu:lle joiden perusteella ecu suihkuttelee sitten.
Kyllä se osaa säätää sen oikeaksi vaikka miten puhaltasit sitä ilmaa sinne
Ja tuo "ulkoilman ahto" on hieman väärä termi käyttää normaalista imuilmanotosta kun ei sitä mikään sinne ahda kuitenkaan
Logged
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"
eclipse2.0
Pro Member
Posts: 176
dsm
Re: Ilmaseos
«
Reply #2 on:
December 15, 2004, 14:22:59 PM »
nii paitti et mie oon tehny siihe nsen ahdon...menee ahto suoraan vapaavirtaussuotimelle..
Logged
teme
Administrator
Über Member
Posts: 4160
eclipse gs -94 & gs-t -90
Re: Ilmaseos
«
Reply #3 on:
December 15, 2004, 14:23:52 PM »
Siis mitäs nyt tarkoitat oikein ahdolla? (olenkohan tätä kysynyt joskus ? en muista)
Logged
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"
eclipse2.0
Pro Member
Posts: 176
dsm
Re: Ilmaseos
«
Reply #4 on:
December 15, 2004, 14:28:59 PM »
eli siis mulla on laitettu etupyörän eteen ohjuri joka ohjaa ilmaa suoraan ylös jossa suodatin sijaitsee eli suoraan suotimelle. Siinä oli ennen sellanen muovikotelo mut sen otin pois ja laitoin siihen tollasen systeemin. ELi käytännössä toimii niin että mitä kovempaa ajaa sitä enemmän menee ilmaa konehuoneeseen suoraan suotimelle. Ohjuri tulee hiukan alemmas kun auton etuspoileri jolloin se nostaa sen ilman ylös.
Logged
teme
Administrator
Über Member
Posts: 4160
eclipse gs -94 & gs-t -90
Re: Ilmaseos
«
Reply #5 on:
December 15, 2004, 14:30:37 PM »
Nojoo, kai sitä vois tolla sitten kutsua.
Itse kutsuisin mieluummin cold air intakeksi
Mutta anyway sait vastauksen alkuperäiseen kysymykseesi yläällä
«
Last Edit: December 15, 2004, 14:31:57 PM by admin
»
Logged
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"
eclipse2.0
Pro Member
Posts: 176
dsm
Re: Ilmaseos
«
Reply #6 on:
December 15, 2004, 14:34:38 PM »
näin. kiitos siitä..Juttelin tos yhen rallitiimin kans ja ne väitti et jos laittaa tollasen suotimen mikä ei oo alkuperäseen koteloon ni tehot vähenee jos ei tee sinne tollasta ahtoa..En kyl oikee tohon usko mut tein nyt sellasen kun se oli suunnitelmissakin ja kyllä se on aina parempi mitä enemmän se saa kylmää ilmaa. Nyt pitäs viel eristää se jotenkin sillai ettei saa koneestä lämpöö.
Logged
teme
Administrator
Über Member
Posts: 4160
eclipse gs -94 & gs-t -90
Re: Ilmaseos
«
Reply #7 on:
December 15, 2004, 14:55:17 PM »
Siis tehot ei todellakaan vähene jos laittaa vapaavirtaussuotimen siihen mafsin adapteriin kiinni, tietysti jos on jokin oma viritelmä siellä ettei se suodin ole alkup paikassa tai mafs jossain muualla tjmsp niin sitten varmasti huono ratkaisu.
Kuviakin voipi ottaa mitenkä sulla on sinne se rakennettu
Logged
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"
eclipse2.0
Pro Member
Posts: 176
dsm
Re: Ilmaseos
«
Reply #8 on:
December 15, 2004, 22:41:20 PM »
Juu en miekää siihen uskonu et tehot laskis, mut se on kyl selvä et jos kone saa kylmää ilmaa niin on paljon parempi kun lämmin ilma, suora vaikutus tehoon.
Alkuperäinen kotelo on siis otettu irti ja laitettu hyllyyn ja kaikki muukin siihen liittyvä. Ilmamäärämittari on suotimen sisällä ja se on kiinni normaalisti alkuperäisessä putkessa. Suotimeen piti tehdä eräänlainen laippa jotta sen sai kiinni siihen ilmamäärämittariin. Tarkoituksena on ostaa autoon tarkoitettu imuilmaputki jossa tulee uusi ilmamäärämittari, suodin ja kova alumiinuputki joka menee suotimelta koneeseen. Ei oikeestaan eroa tänhetkisestä mitenkään muuten kuin on vain hienompi.
Logged
hopsis
Über Member
Posts: 1573
AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
Re: Ilmaseos
«
Reply #9 on:
December 15, 2004, 22:59:37 PM »
Niin kyllähän se ECU sen bensaseoksen loppukädessä monta kertaa sekunnissa päättää. Eli jos et ihan nitroautokiihtyvyyksillä (0-100km/h 0,5sek) ajele niin eiköhän se ilmamittari mukana pysy vaikka sais miten paljon originaalia paremmin ilmaa. Eri asia sitten jos avaa sen ilmamassamittarin ja sen sisuskaluja menee muutteleen. Lähinnä turbokoneisessa hyötyä kun saa mittaamatoman "vertailuilman" määrää muutettua.
Logged
Print
Pages: [
1
]
« previous
next »
Dsmclubfinland.com
»
DSM tekniikka
»
Yleistä tekniikasta
(Moderators:
teme
,
Psy-J
) »
Ilmaseos