minua tuo tämän sivun hakukone tuntuu vihaavan...
Noissa topiceissa kerrotaan oireiden ilmenevän kylmällä koneella... Mulla se taas töpeksii lämpimänä (sammuu) Olisiko siltikin vielä joku muu oireyhtymä olemassa minun klipsissäni ?
Täytyykö vian olla ns. päällänsä että sen voi tolla testerillä lukea?
Onko mitään ongelmaa kun auto on lämpimänä ja käy tyhjäyntiä paikoillaan? Kun vauhdista painat kytkimen pohjaan ja tuo sammuminen tapahtuu, heijaako se käynti ollenkaan, vai kierrokset laskee nollille ja sammuu.Mutta tosiaan ensin kannattaa ne vikakoodit lukea, ei tarvitse arvuutella 8-)
Kehottasin tarkistamaan myös idle switchin. Eli siinä kaasuläpän kyljessä, vastakkaisella puolella kun TPS. Semmoinen simppeli on/off kuulapääkytkin. Sen tehtävä on kertoa ECU:lle koska kaasupoljin on 0 asennossa. Eli aina kun kaasua ei paineta, kaasuvipu painaa sen pallokytkimen pohjaan. Mikäli tuo ei jostain syystä toimi oikein, aina kun päästät kaasun pohjasta ei ECU osaa siirtyä käyttämään tyhjäkäyntimoottoria.http://members.shaw.ca/dsm.1000q/Engineprimer/1G/idleswitch.htm