Author Topic: 1g n/a Tehot hukassa?  (Read 26900 times)

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #25 on: August 02, 2007, 07:54:45 AM »
Eiks hienosuodatin ole siellä pellin alla minne suutintukilta menee letku, mutta toi mikä on ollu tukossa korollassa ja golffissa niin on tuo karkeasuodatin, joka ainaki mulla sijaittee tankin vieressä kuskin puolella letkun välissä. meinaan toi millain kuvailet ton hyytymisen ni viittaa just sihen mitä noi on myös tehneet. kannattaa koittaa vaihtaa karkeesuodatin ennenku mitään kalliimpaa alat :)

Nummika

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #26 on: August 02, 2007, 11:56:02 AM »
Quote
joka ainaki mulla sijaittee tankin vieressä kuskin puolella letkun välissä.

Tuo on vaan jokin venttiili,juuri tutkin asian.Minulla ainakin paine putki menee suoraan pumpulta konehuoneeseen sille hienosuodattimelle,joka ei edelleenkään suostu irtoamaan >:(
Alkaa pikkuhiljaa ottamaan nuppiin tuo asia :-[

-jarppi-

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 190
  • Eclipse GS 2.0
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #27 on: August 02, 2007, 14:33:44 PM »
Quote
Siinä muuten on pienoinen ongelma,ylä letkun sain hylsällä ja isolla räikällä aiki kun naama punaisena väänsin,alaputki on sitten kiinni niin että pysyy  >:(

Mulla oli samanlainen ongelma, lopulta kun meni hermot pyöräytin ne pulttikoneella irti!
kylläpä sitä taas koetellaan!

Nummika

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #28 on: August 02, 2007, 15:32:54 PM »
Quote
Quote
Siinä muuten on pienoinen ongelma,ylä letkun sain hylsällä ja isolla räikällä aiki kun naama punaisena väänsin,alaputki on sitten kiinni niin että pysyy  >:(

Mulla oli samanlainen ongelma, lopulta kun meni hermot pyöräytin ne pulttikoneella irti!


Millaisella pulttikoneella,kun siinä ala puolella menee se putki keskellä?

Nummika

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #29 on: August 02, 2007, 19:05:48 PM »
On taas päivä rassattu.Polttoaine suodatin ei lähde irti,eikä myöskään polttoaine letkut polttoainepumpusta. >:( No en usko että vika on siellä,koska auton käydessä tyhjäkäyntiä ja kierroksilla paineventtiilin jälkeen paluuletkusta tulee koko ajan letkun taydeltä polttoainetta. Varmaan n.1l min vauhtia.

Ihmetyttää myös tuo kun ecun muistin nollasin käyttämällä akunkengän irti niin auto toimii lähes täydellisesti,kunnes opettelee uudet asetukset jolloin taas mennään mettään :'( :'( :'(
En tiedä liittyykö mitenkään vikaan mutta ainakin silloin kun temppuilee niin tyhjäkäynnillä yks venttiili naputtaa aika kovaa välillä,välillä taas ei.

Voiko jokin "anturi" yms. antaa ns. väärää tietoa jonka vuoksi ecu hakee väärät asetikset oppimisvaiheessa?

Vikakoodeja ei tule ja reiluilla kierroksilla toimii normaalisti,mutta kun ei viittisi kierrättää kokoajan yli 4000rpm

Vieläkö jollakin olisi hyviä ideoita vai pitääkö alkaa virittelemään dynamiittiä auton alle :-/

JoNi-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 230
  • Mönkkäri :) ja Eagle Talon TSI AWD taas hetken..
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #30 on: August 02, 2007, 22:39:27 PM »
Sano ku pistät sen dynamiitin ni lähen messiin, alkaa kans hermo loppuu.. >:( Laitetaan munkin auto samaan läjään ja ostetaan miitti puoliks.. ;)
Oho, kuinkas se nyt noin??

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #31 on: August 02, 2007, 23:07:43 PM »
Anturi viat näkis logerilla joka on älyttömän hyvä työkalu 1g eclien kanssa, selviää monta murhetta pikku rahalla.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #32 on: August 03, 2007, 10:39:04 AM »
Toi venttiilien "vaihteleva" naputus kuulostaa äkkiseltään välyksentasaajien vialta. Sen ei tosin pitäis itessään huonontaa käyntiä.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #33 on: August 03, 2007, 11:20:46 AM »
Quote
Toi venttiilien "vaihteleva" naputus kuulostaa äkkiseltään välyksentasaajien vialta. Sen ei tosin pitäis itessään huonontaa käyntiä.

Hyvin mahdollista ainakin teoriassa voi olla, että nakusensori bongaa kovan tasurin naputuksen ja kertoo sen ecu:lle. Jolloinka ecu luonnollisesti hieman säätelee omiaan miten sattuu  ::)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Nummika

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #34 on: August 03, 2007, 14:25:27 PM »
Quote
Quote
Toi venttiilien "vaihteleva" naputus kuulostaa äkkiseltään välyksentasaajien vialta. Sen ei tosin pitäis itessään huonontaa käyntiä.

Hyvin mahdollista ainakin teoriassa voi olla, että nakusensori bongaa kovan tasurin naputuksen ja kertoo sen ecu:lle. Jolloinka ecu luonnollisesti hieman säätelee omiaan miten sattuu  ::)

Itse hiukan kans epäilen ettei se naputus vaikuta mitenkään,mutta kun epätoivo meinaa jo vaivata,niin missäköhän se naputus tunnistin sijaitsee??
Pitää varmaan nuo tasaajatkin joskus käyttää irti jos ei mitään muuta ala keksimään.

Se dataloggeri olis kyllä kova sana.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #35 on: August 03, 2007, 14:28:25 PM »
Onko vaparissa ees nakutustunnistinta...?

Jos on, niin imusarjan alla lohkon kyljessä.

Nummika

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #36 on: August 03, 2007, 14:43:48 PM »
Quote
Onko vaparissa ees nakutustunnistinta...?

Jos on, niin imusarjan alla lohkon kyljessä.

Kyllä siellä jokin tunnistin oli,mutta eipätunnistele enää vähään aikaan,otin johdon irti. ;D Katotaan mitä tapahtuu.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #37 on: August 03, 2007, 16:23:48 PM »
Quote
Onko vaparissa ees nakutustunnistinta...?

Jos on, niin imusarjan alla lohkon kyljessä.

Edm malleissa on. Usdm ei.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Nummika

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #38 on: August 05, 2007, 10:58:13 AM »
Keskiviikkona tankkasin ja laitoin taas polttoaineen sekaan polttoainejärjestelmän ja suihkujen puhdistusainetta.

Perjantaina laskin n.5-6litraa polttoainetta testipistokkeen kautta astiaan,liikuttelin jokaista suihkua.Tyhjäkäynti ruuvi irti ja uusi tiiviste tilalle,vaikka vanha oli hyvä.Sitten taas jokainen liitin moottorista irti ja suihkuttelin crc:tä liittimiin ja tulpanjohtoihin yms. muiden johtojen päälle.Toisin sanoen kaikki johdot jotka ovat jossain kiinni liittimillä tai tinaamalla on märkänä crc:stä :)

Konehuoneen rintapellissä on jokin sähköventtiili jonne menee 2 alipaine letkua,otin johdon irti suihkutin crc:tä,liitin ei ollut hapettunut mutta tuntui löysältä.Puristin liittimiä tiukemmalle.Liittyy kai jotenkin egr venttiiliin ja polttoaine kaasujen keräykseen.Voiko tuo aihetuttaa tuollaista vikaa?

Nyt on autolla toimenpiteiden jälkeen ajeltu pari päivää ja kas kummaa TOIMII 8-) 8-) 8-)Toivotaan että pysyykin kunnossa.

Venttiilin naputus on jotenkin yhteydessa vikaan kun sekin katosi totaalisesti samalla.Nyt kehrää nätisti,ilman sivuääniä  :)
« Last Edit: August 06, 2007, 07:27:59 AM by Nummika »

Nummika

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #39 on: August 12, 2007, 15:52:34 PM »
Sieltähän ne oireet taas pikkuhiljaa tulivat takaisin ja mikään ei taas auta :'(Pieni liki kuollut kohta siinä oli koko ajan.

Mitä tuolle vois yrittää??

Olisiko ketään avuliasta 100km säteellä Raumalta joka katsoisi dataloggerilla mitä tuo tekee,tai jättää tekemättä.Auton tietenkin toisin ja maksaisin hiukan vaivanpalkkaa.

Vai onko viisainta mennä ostaan se dynamiitti,hermot ainakin pääsis vähemmällä.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #40 on: August 12, 2007, 23:58:26 PM »
Tampereella olisi.

Kuullostaa ihan haamunakutukselta.

Nakuanturia ei saa suoraan irroittaa vaan laittaa muistaakseni 559k ohminen vastus signaalijohdon/maan väliin.

Oletko jakopään katsonut että merkit on kohdillaan ? (toki tommonen nyt ei ajan kanssa korjaannu)

Edit:
What I did was run a 559K ohm resistor on the signal wire to the knock
sensor to ground. the ECU reads zero knock at all times.

Oletko sytytyksen perusennakon tarkistanut
« Last Edit: August 13, 2007, 10:41:45 AM by maxpain »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

mjiip

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 48
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #41 on: October 07, 2009, 21:08:57 PM »
Tulikohan tähän mitään selvyyttä?????

Itellä oli aluks täysin samat ongelmat aika kauan...
Nyt sit ei meinaa toimia enää ollenkaa, samuilee ja käy muutenkin huonosti! Imuäänet kuuluu aika selvästi?

Check engine valo sytty ja vikakoodeja pukkaa 4 erilaista:
13-imuilman lämpötunnistin
14-TPS
21-moottorin lämpötilan anturi
25-ulkoilman paineen tunnistin

Oisko mitää vinkkejä, tulpat ja johot vaihettu. bensasuodatinta en saanu irti mut käytin cleaneriä!
jakohihna vaihettu pari tuhatta km sitte, oisko voinu hypätä? oireili kyl jo ennen sitä mut nyt vast menny pahemmaks ja tuo check engine syttyny...

Pitää varmaa ekana tutkia alipaineletkut, kaasuläppäkotelo, ja et onko tulpat valkoset eli käykö laihalla ja TPS? Vai??


« Last Edit: October 07, 2009, 21:40:49 PM by mjiip »

mjiip

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 48
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #42 on: October 07, 2009, 21:38:29 PM »
nii ja auto nakutti aikasemmin mut tuo  STP Complete Fuel System Cleaner autto siihen....

mjiip

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 48
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #43 on: October 10, 2009, 12:49:01 PM »
Quote
Tulikohan tähän mitään selvyyttä?????

Itellä oli aluks täysin samat ongelmat aika kauan...
Nyt sit ei meinaa toimia enää ollenkaa, samuilee ja käy muutenkin huonosti! Imuäänet kuuluu aika selvästi?

Check engine valo sytty ja vikakoodeja pukkaa 4 erilaista:
13-imuilman lämpötunnistin
14-TPS
21-moottorin lämpötilan anturi
25-ulkoilman paineen tunnistin

Oisko mitää vinkkejä, tulpat ja johot vaihettu. bensasuodatinta en saanu irti mut käytin cleaneriä!
jakohihna vaihettu pari tuhatta km sitte, oisko voinu hypätä? oireili kyl jo ennen sitä mut nyt vast menny pahemmaks ja tuo check engine syttyny...

Pitää varmaa ekana tutkia alipaineletkut, kaasuläppäkotelo, ja et onko tulpat valkoset eli käykö laihalla ja TPS? Vai??



Mistä muuten löytyy imuilman lämpötunnistin??

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #44 on: October 11, 2009, 20:55:34 PM »
Mafs.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #45 on: October 12, 2009, 09:49:44 AM »
Quote
Tulikohan tähän mitään selvyyttä?????

Itellä oli aluks täysin samat ongelmat aika kauan...
Nyt sit ei meinaa toimia enää ollenkaa, samuilee ja käy muutenkin huonosti! Imuäänet kuuluu aika selvästi?

Check engine valo sytty ja vikakoodeja pukkaa 4 erilaista:
13-imuilman lämpötunnistin
14-TPS
21-moottorin lämpötilan anturi
25-ulkoilman paineen tunnistin

Oisko mitää vinkkejä, tulpat ja johot vaihettu. bensasuodatinta en saanu irti mut käytin cleaneriä!
jakohihna vaihettu pari tuhatta km sitte, oisko voinu hypätä? oireili kyl jo ennen sitä mut nyt vast menny pahemmaks ja tuo check engine syttyny...

Pitää varmaa ekana tutkia alipaineletkut, kaasuläppäkotelo, ja et onko tulpat valkoset eli käykö laihalla ja TPS? Vai??

Katso tulpat tosiaan ekaks, mutta veikkaisin, että vika saattaisi olla tuossa MAFS:ssa kuten Teme kertoi. Jos se on sökönä, niin veikkaisin, että nuo kaikki vikakoodit tulee siitä, eli auto ei tiedä paljonko ilmaa se saa. Mutta mutta, jotta asia ei ole niin huolestuttava niin tarkista, että liittimet ovat kunnossa ja kunnolla kiinni. Vika saattaa korjaantua ihan sillä. Jos ei, niin kokeile tuleeko mitään muutosta, jos tulee niin millaista, kun irroitat MAFS:n piuhan kokonaan.

TPS on paitsi Turun palloseura, niin myös Throttle Position Sensor, eli kaasuläpän asentotunnistin ja se on kiinni kaasuläppäkotelossa. Sen tehtävä on mitata missä kohtaa kaasuläppä on (kuinka paljon kaasu on auki) ja se toimii säätämällä vastusta kahden piuhan välissä. Lisää löytyy haulla. En tiedä, mutta veikkaan, että tuokin koodi voi olla vain seurausta ongelmista tuolla MAFSissa.
Ai, kato se irtos...

mjiip

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 48
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #46 on: October 13, 2009, 09:46:17 AM »
jep, eli eilen vihdoin viimein ehin vähä perehtyä toho autoo. Liitimet kävin kaikki läpi , ei vaikutusta.
Käynnistin auton niin että MAFS piuha irti, kävi huonosti, mutta kun piuhan laitto kiinni ni kävi muutaman sekunnin hyvin ja sit rupes käymään samalla tavalla ku sillo ku oli piuha irti....
Eli oiskohan vika sit siinä vai ECUssa:
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1118482104/50

mjiip

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 48
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #47 on: October 14, 2009, 22:29:36 PM »
Oisko kellään tietoa pystyykö tota mafs:in toimivuutta kokeilemaan millään tavoin kotikonstein?   ...sais jollain tavoin selvyyttä et pitääkö alkaa metsästämään uutta vai laittaa ecu huoltoon.

Jakke

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 79
  • Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #48 on: October 15, 2009, 08:44:43 AM »
Quote
Oisko kellään tietoa pystyykö tota mafs:in toimivuutta kokeilemaan millään tavoin kotikonstein?   ...sais jollain tavoin selvyyttä et pitääkö alkaa metsästämään uutta vai laittaa ecu huoltoon.

http://www.geocities.com/motorcity/downs/7678/dsmtests.html
http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Vikakoodien_lukeminen


mjiip

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 48
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g n/a Tehot hukassa?
« Reply #49 on: December 16, 2009, 09:39:12 AM »
Jep, vika oli ecussa, käytin finnwarella ja taas toimii... tai no , nyt tyhjäkäynti vaeltaa lämpimänä 1100 ja 1500 välillä, mut pystyypähän jo ajamaan....