Jos se jäähdytinnesteen täyttösäiliö tyhjenee niin kyllä vika viittaa vahvasti vesipumppuun. Se sijaitsee tosiaan siinä jakopään puolella. Selkee "tyyppivika" et kestää noin 100-150tkm ja sitten pitää vaihtaa. Etsimällä täältä löytyy lisätietoja sitten niistä pumpuista, että millanen sun pitää hankkia. Niitä on montaa erilaista.
QuoteJos se jäähdytinnesteen täyttösäiliö tyhjenee niin kyllä vika viittaa vahvasti vesipumppuun. Se sijaitsee tosiaan siinä jakopään puolella. Selkee "tyyppivika" et kestää noin 100-150tkm ja sitten pitää vaihtaa. Etsimällä täältä löytyy lisätietoja sitten niistä pumpuista, että millanen sun pitää hankkia. Niitä on montaa erilaista.Niin ei se nyt tyyppivika ole, kuluvat osat on kuluvia osia 8-) Ja vesipumppu on tapana vaihtaa aina jakopään rempan yhteydessä, ja sehän yleensä tehdään jo paljo ennen tommosia kilometrilukemia....
Kyselin tänään niitä vesipumppuja ja Lohjalta olis lähin mistä pumpun sais. Maksaa mukavat 182€! :-/ Katsoivat koneelta runkonumeron avulla niin uskois että pumppu on oikea...
Kiitos vinkistä! Kävin eilen hakemassa pumpun ja tänään oli huolossa aikaa että sain sen vaihdettua. Kaikki meni hyvin, oli uusi jakopää ja vesipumppu asennettu, mutta sitten kun käymään pistivät niin ei käy tyhjäkäynnillä! Käy epätasaisesti ja käynti katkoo välillä ihan kun olis sytyksessä vikaa!Kaksi kertaa tarkastivat että oli jako oikeissa kohdissa ja merkinnät oli just niinkuin piti mutta käy kuiteski todella huonoa tyhjäkäyntiä! Mistäs vois moinen johtua?
Kyllä tuli auto kuntoon! Oli kuulema joku sähköliitin irtonut mikä jotenkin säätää tyhjäkäynnin. Muuta en tiedä kun piti kysyä tarkemmin kun kävin auton hakemassa mutta siellä oli joku vaan kun ei tietäny sen enempää mitä autolle oli tehty.