oliko näissä vermeissä jonkinsortin automaattinen imu?itellä ainaki kylmänä käynnistäessä ei kierrokset ole yhtään korkeammalla kuin lämpimänä ja ei tahdo pysyä käynnissä, lämpimänä ei käyntiongelmaa ole.ja autohan oli 1g n/a
Niin tai tuon saman tekee tyhjäkäynti moottori,tai minulla se ei myöskään sitä enää tee kun meni n. kuukausi sitten rikki Vian huomaa myös kun lämpimänä laittaa valot,takalasinlämmittimen,ilmastoinnin yms. päälle ja jos tyhjäkäynti kierrokset tippuu on tyhjäkäynti moottorissa vikaa.Kannattaa mittailla vastuksia sillä ainakaan minulla se ei anna mitään vikakoodia vaikka sieltä on yks käämi poikki. Täällä olis ohjeita http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/7678/dsmtests.html
Kierrokset pitäisi olla korkeammalla kun kone on kylmä. Tästä huolehtii fast idle air valve. Joka sijaitsee kaasuläppäkotelon alaosassa. Se on semmonen yksinkertainen liuska, joka laajenee/supistuu nesteen lämpötilan mukaan.Kun neste on kylmää, päästää tuo liuska enempi ilmaa ohitseen joka taas nostaa kierroksia.
QuoteKierrokset pitäisi olla korkeammalla kun kone on kylmä. Tästä huolehtii fast idle air valve. Joka sijaitsee kaasuläppäkotelon alaosassa. Se on semmonen yksinkertainen liuska, joka laajenee/supistuu nesteen lämpötilan mukaan.Kun neste on kylmää, päästää tuo liuska enempi ilmaa ohitseen joka taas nostaa kierroksia. no onko tämä liuska vaihdettavissa? kun en ole sen kummemmin päässyt vielä tutkimaan.
QuoteNiin tai tuon saman tekee tyhjäkäynti moottori,tai minulla se ei myöskään sitä enää tee kun meni n. kuukausi sitten rikki Vian huomaa myös kun lämpimänä laittaa valot,takalasinlämmittimen,ilmastoinnin yms. päälle ja jos tyhjäkäynti kierrokset tippuu on tyhjäkäynti moottorissa vikaa.Kannattaa mittailla vastuksia sillä ainakaan minulla se ei anna mitään vikakoodia vaikka sieltä on yks käämi poikki. Täällä olis ohjeita http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/7678/dsmtests.htmlTyhjäkäyntimoottori on täysin eriasia kuin fiav. Tyhjäkäyntimoottorin tehtävä on pitää kierrokset tasassa vastuksesta riippumatta. Se ei siis auta tyhjäkäyntiä korkeammaksi kun kone kylmänä vaan sen tekee juuri fiav.
Tiedän kyllä että nuo on täysin eri juttuja,mutta minulla tuo tyhjäkäyntimoottori hajosi ja kun talvella kylämänä yleensä tarvitaan enemmän virtaa yms.ei tuo fiav päästämä lisäilma tahdo riittää.
QuoteQuoteKierrokset pitäisi olla korkeammalla kun kone on kylmä. Tästä huolehtii fast idle air valve. Joka sijaitsee kaasuläppäkotelon alaosassa. Se on semmonen yksinkertainen liuska, joka laajenee/supistuu nesteen lämpötilan mukaan.Kun neste on kylmää, päästää tuo liuska enempi ilmaa ohitseen joka taas nostaa kierroksia. no onko tämä liuska vaihdettavissa? kun en ole sen kummemmin päässyt vielä tutkimaan.On se vaihdettavissa, yhdellä ruuvilla kiinni muistaakseni. Mutta kannattaa tosiaan avata läppäkotelo ja katsoa mikä siellä mättää. Jos sitten tuo tyhjäkäyntimoottori on rikki, niin se voi kyllä sotkea tuon kuvion helposti. Mutta jos kerta lämpimänä toimii moitteetta, niin epäilen ettei siinä ole vikaa kuitenkaan.