Author Topic: Laturin Putsaus  (Read 7224 times)

d0neh

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 15
  • dsm
    • View Profile
Laturin Putsaus
« on: December 21, 2007, 18:20:10 PM »
Tossa kävi sellanen juttu että ohjaustehostimen letku vuoti öljyt suoraan laturin sisään. Nyt on letku kunnossa mut mietitytti ton laturin putsaus kun se on niin vit**mainen ottaa irti että onko maailman tyhmin idea jos ruiskuttaa vettä kunnolla vaan laturiin ja jos se sitä kautta huuhtoituis puhtaaksi. Tietenki sen jälkee antais kuivua kunnolla ennen ku meen käynnistelee autoa tai mitään mutta viisaammilta ideoita.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laturin Putsaus
« Reply #1 on: December 21, 2007, 20:23:32 PM »
Miten se laturin irroittaminen on veemäistä? Hihna pois ja oliko se vain yhdellä pultilla kiinni alaalta koko laturi.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

d0neh

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 15
  • dsm
    • View Profile
Re: Laturin Putsaus
« Reply #2 on: December 22, 2007, 00:43:37 AM »
Ai se irtookin niin helposti. Katoin viimeks et ihan ku ois pitäny irrottaa kaikkee muutaki rojua pois edestä et onnistun koko operaatiossa.

Sama kun tyyliin polttimoa vaihtoi mm. apparin puolelle eteen niin edestä päin ku rupes irttottamaan umpiota niin katkeili ruuvit vaan ja takaa päin piti repiä sit ilmaputsarin koteloa ym. mikä myöskin oli pirun hauskaa kun jokanen ruuvi oli umpiruosteessa.

d0neh

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 15
  • dsm
    • View Profile
Re: Laturin Putsaus
« Reply #3 on: December 27, 2007, 14:17:43 PM »
Yritin tänään irrottaa laturia. Ei ollutkaan niin helppoa kuin olisi luullut.
Tosiaankin mitsunhan kone tila ei ole järin tilava joten pelkästään mm. johtojen, kiristimen ja se yks pultti oli täysin anuksesta ottaa irti. Sen jälkee huomasinkin että pitää vielä toinen pultti ottaa irti joka taas ei lähdekkään ihan niin vaan koska tosiaan 3 sentin päässä tulee kori jo vastaan. Selailin hiukan opusta niin siinä sanottiin että pitäis puskuriakin repiä irti jne. Kaiken ton tappelun jälkeen päätin että vien auton mielummin korjaamolle.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Laturin Putsaus
« Reply #4 on: December 27, 2007, 15:18:22 PM »
Kyllä se sieltä olis pienellä maltilla tullut pois ilman mitään kummempia. Mutta eipä toi kallis homma ole korjaamollakaan teetättää, loppupeleissä vaan tulee kalliiksi jos jokaisen pienen asian missä menee maltti niin vie korjaamolle  ;)

Vfaqin 10 steppiä ton laturin poistamiseen löytyy täältä:
http://www.vfaq.com/mods/wayback/BradBauer/electrical/alt.html

Itsekkin sen verran noita ahtaita paikkoja säätänyt, että välillä tuntuu yksinkertainenkin asia pirun hankalalta kun ei meinaa päästä edes pulttia aukoon, vaan pitää purkaa muutakin pois edestä..
« Last Edit: December 27, 2007, 15:20:48 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

mic

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 28
  • dsm
    • View Profile
Re: Laturin Putsaus
« Reply #5 on: January 02, 2008, 00:39:08 AM »
näin saabia korjanneen mielestä eclin korjaaminen on lasten leikkiä ;). On oikein mukavaa kun mitsussa voi käyttää sentään normaaleja työkaluja mutta saabin insinöörit ovat keksineet kaikkea kivaa joka vaikeuttaa ikävästi korjaamista... torxeja ( eri kokoisia ja sellaisia kokoja mitä ei löydy mistään valmis satseista vaan pitää ostella irto kappaleina ) yms mukavaa. Startin vaihto tyssäsi siihen että olisi pitänyt purkaa yli puoli autoa jotta sen saa irti, mitsun kanssa puoli tuntia pihalla-> startti oli kädessä ja hiilet vaihdettuna. Ja mikä parasta oma eclini on sen verran puhdas ruoste ongelmista, että ruuvit ja pultit aukeavat ilman väkivaltaa ja naapureiden apua. Ainakin tähän asti....