Tuollahan tuo:http://videos.streetfire.net/search/leaf/0/AB544E3B-5DFF-416D-9CFD-A1AD23CA9564.htmHondan koneesta lehtipuhaltimella ~10Hp lisää. Vähän epäkäytännölliseltähän tuo tosin näyttää... ::)Hassukaasuilla sitten parempia tuloksia. Pojilla on vaan varsinkin tuossa jälkimmäisessä testissä on tuo NOSsin annostelu lähes tieteellisen tarkkaa
1. Milläs ohjaat sen lehtipuhaltimen tuottoa moottorin kierrosten mukaan?2. Se "tuotto" on esim. 1G vakio 14B ahtimella jotain 250cfm, lehtipuhallin tai joku muu vastaava electric turbocharger ei pääse ikinä kuin murto-osaan.
Ignition protected & spark proof.CFM 240 of air movement.Intake: 4".Exhaust: 4" with remote bracket. Length: 5-3/4.Mounted height: 4-3/4'. 12V DC, 4.5 Amps. Use 5 Amp Fuse.
Jatkan tähän vanhaan säikeeseen, joka on yhä todella hauskaa luettavaa. Olen tossa jonkin aikaa myynyt ecliä nettiautossa tavoitteena saada vähän enemmän tehoa. Helpoin tapahan saada kunnolla tehoa on vaihtaa auto. Tämän jälkeen kait tulee nykyiseen turbon asentaminen tai kokonaan koneen vaihto.Japan Moottorituonti kauppaa sivuillaan käytettyä moottoria: http://www.japan.fi/?view=moottorit&id=82. Kysymys kuuluukin, että mitä kaikkea muuta menisi uusiksi, jos nykyisen 4g63nt:n vaihtaisi suoraan? Tarkoitan siis pitääkö ECU, bensapumppu, putkisto yms. vaihtaa? Vaatisiko katsastusmies lisäksi jotain paperisotaa?Nimim. 400+ hp neljälle pyörälle jätti pysyvän trauman Ps. Ylläpito voi varmaan halutessaan tehdä tästä oman säikeen...
Niin, siis tää olikin tavallaan kysymys, että mitä eroja GS-T:ssä on GS:n kanssa.
Pistin tuonne myyjäfirmaan kyselyn, jos ne tietäis näistä asioista ja sattuisiko löytymään tarvittavia papereita. Ilmeisesti noita jotain lippusia saa ihan merkkihuollosta, ainakin ulkomailta autonsa hakeneet ovat kuulemma rahaa vastaan saaneet merkkihuoltamolta vastaavuustodistuksia. Tosin asia ei tässä ole nyt ihan yhtä yksinkertainen.
Siis ajatus tässä on se, että jos koneen saa parilla tonnilla, pienillä lisäkuluilla autoon ja auton rekisteriin, niin miksi turhaa vaihtamaan autoa. Täällähän on myynnissä tuollanen GS-T, mutta autokauppa toivoi 8 tonnia väliin, mikä on ihan käsittämätön summa kun auto on siinä kunnossa kun on. Mutta jos turbokoneen asennus ja siitä auton liikenteeseen saanti maksaa puolet tuosta välirahasta, niin alkaa olla siinä viitsimisen rajoilla.
Tällä viikolla on tarkoitus katsastaa auto. Voisin yrittää selvittää asiaa sieltä samalla. Ne vaan on yleensä "tosi" avuliaita konttorilla.
Elikkäs yhteenvetona, kun tekniikka on autossa kiinni niin:-Päästöt ja tehot tulee mittauttaa, esim vtt:llä.
-Valmistajalta tai maahantuojalta pitää olla todistus, jossa todetaan, että autossa (GS) on samat osat kuin vastaavassa turbomallissa (GS-T), eli valmistajan selvitys moottorin vaihdon edellyttämistä osista (mm. jarrut, akselistot, voimansiirto, jousitus, jne).Selvitykseksi kelpaa myös varaosaselvitys eli listaus varaosien eroista moottorien välillä. Koska kyseistä mallia ei ole tuotu Suomeen tai yleensäkään eurooppaan niin paperien saaminen saattaa olla vaikeaa. Tätä kait voi kysyä Veholta.
- Valmistajalta pitää saada myös yhteenveto moottorin teknisistä tiedoista. Tämän ei pitäisi olla mahdotonta, koska ko. moottori löytyy Suomeen tuoduista autoista.
- Moottorin ostokuitti pitää olla.