Author Topic: Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus  (Read 9253 times)

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus
« on: November 09, 2005, 23:29:02 PM »
Eli kuulin tässä eräältä semi-pro-dsm-harrastajalta  ;D että tuo walbron 255LPH pumppu virtaa niin paljon, että vakio bensanpainesäätimen kanssa menee tyhjäkäynnillä seokset rikkaalle. Kuinka mahtaa olla, haitanneeko tuo käytännössä mitään. Kuka sitä nyt tyhjäkäynnillä ajelee...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus
« Reply #1 on: November 09, 2005, 23:46:15 PM »
1. Loppuuko nykyisellä setupilla tuotto vakio pumpulla?
2. Jos loppuu, niin samalla vaivallahan sinne vaihtaa uudet suuttimet/pumpun/fpr:n.
3. Miksi sitä vakio fpr:ää siellä halutaan pitää?

Hommaat sinne safc:n, isommat suuttimet, uuden pumpun, uuden fpr:n, eiköhän se ole siinä, sitten samassa vedät vielä uudet virrat pumpulle. Vakio bpainehan pitäisi olla siellä jossain 38psi paikkeilla(ilm. 100lph pumppu), kun taas tuo 255lph vetelee ylitte selkeästi.

Mikä sulla on tässä nyt ideana?
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus
« Reply #2 on: November 09, 2005, 23:55:32 PM »
Vielä tuossa selviteltyäni, niin jo esim 255lph pumppu vetelee vakio fpr:n yli niin kovasti, jotta se ei pääse eroon polttoaineesta tarpeeksi nopeasti. Joka taas aiheuttaa sen jotta fuel railissä on korkeampi bpaine ja aiheuttaa rikkaamman seoksen.

Lyhyesti mikä pointti tuli esille vahvasti:
Jos 255lph, niin todellakin tarvitsee afpr:n  8-)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus
« Reply #3 on: November 10, 2005, 00:00:19 AM »
Vielä lisää...
Lukeman mukaan esim jo 190lph pumpun avulla päästään 11s. varttiaikoihin, eikä tuo pumppu vetele vakion yli. Ja pärjää vakio fpr:llä useimmissa tapauksissa, varmistaa vielä asentamalla sinne mittarin väliin. Melkein siis voi todeta, että itselläkin liioiteltu tuo pumppu, jonka johdosta mulle tulee tuo aeromotiven afpr.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus
« Reply #4 on: November 10, 2005, 00:14:08 AM »
Quote
1. Loppuuko nykyisellä setupilla tuotto vakio pumpulla?
2. Jos loppuu, niin samalla vaivallahan sinne vaihtaa uudet suuttimet/pumpun/fpr:n.
3. Miksi sitä vakio fpr:ää siellä halutaan pitää?

Hommaat sinne safc:n, isommat suuttimet, uuden pumpun, uuden fpr:n, eiköhän se ole siinä, sitten samassa vedät vielä uudet virrat pumpulle. Vakio bpainehan pitäisi olla siellä jossain 38psi paikkeilla(ilm. 100lph pumppu), kun taas tuo 255lph vetelee ylitte selkeästi.

 

1. Nope. Uudella setupilla varmasti.
2. Noista pumppu jo tulossa, FPR ja suuttimet vielä things-to-get listalla
3. $$$$  :(

S-AFC II tulee kunhan saan jostain taas rahaa rääpittyä kasaan, kysymys kuuluukin edelleen: Mitä käytännön harmia sopii odottaa jos tuuppaan vaan menemään vakiosäätimellä siihen asti että saa virimallin?

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus
« Reply #5 on: November 10, 2005, 00:21:34 AM »
Quote
Vielä tuossa selviteltyäni, niin jo esim 255lph pumppu vetelee vakio fpr:n yli niin kovasti, jotta se ei pääse eroon polttoaineesta tarpeeksi nopeasti. Joka taas aiheuttaa sen jotta fuel railissä on korkeampi bpaine ja aiheuttaa rikkaamman seoksen.

Tässähän sen jo nohevasti totesin  8-) (toki saa korjata jos nyt ihan hakoteillä olen, mutta tämän käsityksen olen saanut)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus
« Reply #6 on: November 10, 2005, 00:31:51 AM »
Daa-Daa, mut hur mycket rikkaalle, vainko tyhjäkäynnillä? Kuka tietää... Pistin jo viestiä josko sen pumpun sais vielä vaihdettua pienempään. Varmasti riittää se 190LPH tuottavakin meitsin käyttöön.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus
« Reply #7 on: November 10, 2005, 09:33:15 AM »
Itse käsitin että se käy rikkaalla ihan millä tahansa kierroksilla, pitää tutkia vielä..
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus
« Reply #8 on: November 10, 2005, 19:14:24 PM »
Joo, ihan mielenkiinnostais tietää että miten käyttäytyy tuo vakio FPR/iso pumppu yhdistelmä. Mulle nyt sit kumminkin tulee se pienempi 190LPH pumppu kun tuppaa tuota rahaa uppoamaan autoon ilman mitn extra investointejakin ihan liikaa.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus
« Reply #9 on: November 10, 2005, 19:25:40 PM »
Kuulemma menee jonkun alueen"Trimmit" vituiksi. Mutta eipä toi liika gaso taida mitään haitata, kun ei sulla oo edes cattia. Enempää en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta  :)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Walbro 255LPH ja vakio FPR toimivuus
« Reply #10 on: November 10, 2005, 21:17:20 PM »
No joo, näiden lähitulevaisuuden upgreidien jälkeen hankin anyway sen S-AFC:n tai vastaavan. Sillä saa sit trimmit rustattua miten tykkää. Tuskin kuitenkaan auttaa mikään seossäädin jos linjassa yksinkertaisesti on liikaa painetta.