Olen irrottanut ratin kuoret parikin kertaa ja siinä ei ole mitään ihmeellistä. Ensiksi johdot irti akusta ja antaa auton purkaa varaus jonkun 5-10min. Sitten otin varmuuden vuoksi vielä airbag-yksiköstä johdon irti. Yksikkö löytyy siitä keskikonsolista, kyynärnojan alta.Ratin takana on muistaakseni neljä 10mm pulttia joilla se kuori lähtee. Sen alla paljastuu töötti ja airbag. Kaikki ruuvit ja johdot on siellä näkyvissä. En irroittanut itse airbagia, muutakuin johdoista, mutta se menis varmaan ihan näin: Airbagistä vain johto irti, ruuvit irti ja sitten tosi hellästi se johonkin turvalliseen paikkaan. Siihen johtoon ei sitten kannata johtaa mitään virtaa, eli omat kädetkin kannattaa maadottaa. Sitten ratti vain irti ja uusi tilalle. Airbag on ilmeisesti aika samanlainen kaikissa mitsuissa, joten en usko, että vaihto EVOsta on kovin hankalaa. Johdot tuskin on kovin erilaiset. Takaisinlaitto tapahtuu sitten päinvastoin.
"Olen irrottanut ratin kuoret parikin kertaa ja siinä ei ole mitään ihmeellistä. Ensiksi johdot irti akusta ja antaa auton purkaa varaus jonkun 5-10min. Sitten otin varmuuden vuoksi vielä airbag-yksiköstä johdon irti. Yksikkö löytyy siitä keskikonsolista, kyynärnojan alta. Ratin takana on muistaakseni neljä 10mm pulttia joilla se kuori lähtee. Sen alla paljastuu töötti ja airbag. Kaikki ruuvit ja johdot on siellä näkyvissä. En irroittanut itse airbagia, muutakuin johdoista, mutta se menis varmaan ihan näin: Airbagistä vain johto irti, ruuvit irti ja sitten tosi hellästi se johonkin turvalliseen paikkaan. Siihen johtoon ei sitten kannata johtaa mitään virtaa, eli omat kädetkin kannattaa maadottaa. Sitten ratti vain irti ja uusi tilalle. Airbag on ilmeisesti aika samanlainen kaikissa mitsuissa, joten en usko, että vaihto EVOsta on kovin hankalaa. Johdot tuskin on kovin erilaiset. Takaisinlaitto tapahtuu sitten päinvastoin. "Njaas ei sitä ilmeisesti osannu sit hakea.. Mutta näillä ohjeillako homman pitäs hoitua? Haluan olla asiasta varma ei kiinnosta alkaa paukattaa sitä silmille.