Jos ostaa eBaysta porukalta jotka suostuu lahettamaan tavaraa tavallisella postilla niin hinnat pysyy aika hyvin kurissa.
Ongelmia saattaa tulla siina vaiheessa kun tilaat jotain mita ei voida lahettaa postitse (tosi painavaa tai
isoa tavaraa). Lahinna taa on ongelma jos tilaa Euroopan ulkopuolelta, rahti on aika halpaa esim. Saksasta.
Saksan eBayssa tosin ei juurikaan ole Eclipse-tauhkaa. Olen kylla ostanut sielta tassa lahiaikoina
lattiamatot ja taakse jarrulevyt. Jarrulevyt tuli aika pian (pari viikkoa sisaltaen tilisiirron Saksaan).
Matoissa taas meni varmaan puoltoista kuukautta. Ne matot oli tosin aika halvat ja ihan siistit
(voittaa nihkeet kumimatot)
Aika paljon on tullut ostettua kaikenlaista eBaysta vuosien varrella ja kaikki on tullu aina perille. Kerran
eras myyja lahetti tavaraa laivalla jenkeista ja matkassa meni yli 4 kuukautta. Mutta noi on poikkeuksia.
Pikkasen turhan usein on tosin pitany kiroilla ja lahettaa haisevia s-posteja myyjalle. Jos ostaa esim. Saksasta saa
kylla valista venaa jonkun viikon etta myyja jaksaa kattoa onko rahat tullu tilille, kuten esim tossa mun
mattotapauksessa. (yleensa Saksalaiset ei halua kayttaa Paypalia/luottokortteja)
Suurin ongelma autoroinan ostamisessa eBaysta on se etta jostain ihmeen syysta aivan tajuttoman moni
myyja ei vastaa niille lahetettyihin kysymyksiin kun huutokauppa on kaynnissa. Sen takia on tullu
skipattua aika monta tavaraa jotka olisin muuten ostanut. Toisaalta taas kun olen ostanut kaikenlaista
muuta eBaysta, niin kaikkiin kysymyksiin on aina vastattu. Taa vaan hankaloittaa aikalailla lahetyskulujen
tutkimista. Ilmeisesti autoihmisten ei voi olettaa osaavan s-postin kayttoa.
No, toivottavasti tuosta oli jotain hyotya.