Author Topic: GST ==>> GSX  (Read 14597 times)

Frewert

  • New Member
  • Posts: 3
    • View Profile
GST ==>> GSX
« on: August 20, 2015, 22:56:20 PM »
Onko kukaan ikinä muuttanut Suomen kilveissä oleva dsm nelikkoon? Onko suomessa edes mahdollista muutta etuveto nelikkoon?
Kun  nyt on mahdollisuus saada osia ja osaavia ihmisiä on, kysymys vain leimasta.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4160
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: GST ==>> GSX
« Reply #1 on: August 26, 2015, 20:03:12 PM »
Paperilla varmasti on mahdollista, jos menee se kardaanitunnelli korissa niin voi olla suht "yksinkertaistakin" teknisesti puhuen".

Paperisotahan tuossa on aikamoinen, kun suomen mitsubishillä ei ole mitään käsitystä US markkinamalleista. Jotenkin pitäisi siis pystyä todistamaan GST ja GSX samankaltaisuudet sekä sitten osoittamaan, että muutoksen jälkeen kaikki on 100% samanlaista kun GSX versiossa.

Jos kilpiin haluat, luovuttaisin ihan suosiolla. Helpommalla pääsee kun ostaa sen GSX:n. Mikäli ei kilpiin, ei muuta kun tekemään  8)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Frewert

  • New Member
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: GST ==>> GSX
« Reply #2 on: April 20, 2016, 21:33:02 PM »
Hommasin hyvän katsastus miehen kavereiksi ja juttelin siitä hänen kanssa..
Selvisi että  vuoden 2015 lopussa on tullut lakipykälät jotka sallivat laittaa muutetun GSX jopa rekisteriin, kun hän muuton% autossa ei ylittää sallitun rajan (42% muistaakseni) ja koko GSX swappi vie lähelle 28% auton muutoksista.
Ainut mikä voi olla vittumaista että mitsubishin maahantuonti yrityksestä pitäis hanki tietoja siitä mitä GST pitäisi sisältää, kun sitä muutetaan GSX:ään.
Ja vaihtoehto "osta GSX ois helpompi" ei ole helpompi vaihtoehto, niitä on niin vähän... :)

Buddy2

  • New Member
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: GST ==>> GSX
« Reply #3 on: February 19, 2020, 01:30:09 AM »
Kannattaa laittaa sähköpostia mitsubishin euroopan konttoriin vastaavuustodistuksesta. Mä kysyin joskus 5 vuotta sitten niin ois laittanu mulle vastaavuustodistuksen operaatioon. Korissahan ei ole mitään muuta kun taka akselin ja kardaanin ripustukset 2g eclipsessä. Jenkeissähän noita on tehty ihan avomalliinkin. 2gssä on kaiketi "suhkoht" helppo muuttaa nelikoksi jos osat vaan löytyy mokomaan. Tosin vaihdelaatikko kulmavaihde kardaani bensatankki ja taka akseli maksaa varmaan enemmän kun nelikko jenkeistä. 1geelle tätä nyt kannata edes harkita koska kori on täysin erinlainen.
https://www.dsmtuners.com/threads/2g-dsm-awd-conversion.353458/
« Last Edit: February 19, 2020, 01:41:57 AM by Buddy2 »
Eclipse 2G 95GST & 1G 91GSX