Laajakaistakin on jo odottamassa ja Evoscanilla tai megasquirtilla saan nakutukset.
QuoteLaajakaistakin on jo odottamassa ja Evoscanilla tai megasquirtilla saan nakutukset. Ei taida olla oikeen toi nakutuksen tunnistus oikeasti toimiva systeemi. Vaatii aika monimutkaisen koodin ja on aina moottorikohtainen. Olen sitä mieltä että ei toimi.Oot varmaan tutkinut myös megasquirt foorumia?
Joo, en usko, että käyvät suoraan. Siksi tän aiheen aloitin, että jos jollakin olisi vaparinkin niin saisi ne suoraan. Mutta ovatko ihmiset nyt mitä mieltä noista, turbon vai vaparin? Omassa on tietty jo sen verran muutoksia, ettei ne vaparikartatkaan mene ihan suoraan.Aloitan omien karttojen laiton sillain, että haen mahdollisimman monet arvot loggaamalla Evoscanilla (sehän muistaakseni näyttää kaiken tarvittavan). Se kait on sitten vakiokartta.Laajakaistakin on jo odottamassa ja Evoscanilla tai megasquirtilla saan nakutukset.Mutta pitää ihmetellä, että nää kartat on ihmeellisiä salaisuuksia, kun niitä eivät jenkitkään tunnu jakavan tuolla DSM tunerssien sivuilla. Aina viitataan jonnekin muualle tai neuvotaan ihmisiä lukemaan itse omat karttansa. Meillä edm puolella se ei ole niin helppoa kun ei ole EPROMia eikä OBD2-yhteensopivia portteja ja jenkeille sitä on ihan turha yrittää selvittää ("btw, non turbo eclipses are ALL with 420A engines, NOOB").
Yksi seikka mikä noissa viittaa turbon karttoihin on AWD, niitähän ei ole vaparina. Ja vaparin kartat on kyllä ihan erilaiset kuin ahdetun.Nuo vaikuttaa ahdetun kartoilta koska sytytysennakko pienenee kuormituksen ja kierrosten yläpäässä. Mutta maksimi ennakon pitäisi olla esim. 6000 rpm paikkeilla jotain -30 astetta ilman kuormaa, mutta noissa kartoissa on kovin pienet ennakot.