Noniin, heil vaan täältä saksan maalta, berliinistä käsin kirjoitellaan huippunopealla 9.6k/sec kännymodeemilla
Eli tuosta turbotuksesta, vakio männillä ja muilla kaluilla voi kyllä esim tbo dsm vakio 14b ahtimen asentaa, ja todela pienillä ahdoilla käyttää. Tietenkin vaatii lisälaitteita kuten safc2 tjmsv. Kannattavin operaatio on hankkia suoraan valmis tbo kone jostain tuontifirmasta tai sitten tehdä alusta alkaen uusia kaikki osat kuten itse olen tekemässä.
Ja vielä se miten tuo saadaan kilpiin ei ole tietoa, mutta jos itse turbotat suoraan vaparikoneen niin tehot ei saa ylittää 132kW ja auto pitää vielä käyttää jossain päästömittauksissa kuten VTT, jotka hinnat on alkaen jotain ~1000€ (ei sis. alv%).
Itse yritän saada auton tekniikan vaihdoksena läpi, eli gs johon vaihdettu tbo tekniikka 147kW. Ja jos omilla nykysillä papereilla ei mene läpi päästötodistuksina niin auto pitää käyttää VTT:llä sekä vielä tehomittauksissa. Ja tuostakaan ei ole vielä tietoa joudunki kuristelemaan moottorin siihen 132kW vai riittääkö sitten tuo normi tbo koneen lappu missä lukee sen 147kW sekä päästönormit. Kyllä tuo jotenkin kilpiin saadaan tosiaan, mutta jos nyt omistaisin gs eclipsen ja pitäisi se ahtaa, niin mieluummin myisin pois, ja hakisin tbo mallin saksasta suoraan. Näitä on saatu kilpiin vaikkei päästölappusia suomesta löydykkään, tosin sekin on sitten konttorista kiinni antaako laittaa rekisteriin, arpapeliä...
Itse olen kyllä muutamat kirosanat päästellyt kun selvitellyt ja ihmetellyt asioita....