Tuota mikas sen tyhjakayntimoottorin reian tukkii?
Muutenhan se vetaa sielta ilmaa suoraan kaasulapan ohi ja tyhjakaynti on varmaan korkealla. Vetaa myos ilmaa putsarin ohi? Jos saat tukittua kokonaan tyhjakayntimoottorin ilmakanavan lappakotelossa ja koitat saataa tyhjakaynnin ruuvilla sopivaksi, silloin tyhjakaynnilla ilmanvirta pysyy vakiona. Kierrokset alkaa seilata kun moottori saa liikaa ilmaa kaasulappa anturin ollessa kiinni.
Tosin ECU ei voi enaa tyhjakayntimoottorin avulla nostaa kierroksia (avata ilmakanavaa) moottorin kuormituksen muuttuessa ohjaustehostimen kaytto, ABS jarrujen toimintaan vaadittava suurempi alipaine jne.
Lampotila kompensoinnin kierroksiin tekee toinen venttiili johohon tulee jaahdytysnesteen kierto, eli kylmakaynnistys kierrokset toimii vaikka moottori on pois.
Nainhan on kaasutin moottoritkin ja aikaiset ruiskut toiminut . Aion ainakin itse koittaa taman kaytonnassa itse kun oma tyhjakaynti moottori taas alkaa jumittaa.
Virityskayttoon tarkotetuissa isommissa kaasulapissa ei ole naita moottoreita ollenkaan :
http://shop.store.yahoo.com/hopup1/bbk62pethbom.htmlParin tyhjakaynnin "sekoitus"moottorin hinnalla saa siis konaan uuden ja ison kaasulappakotelon.
No, jos nyt alkuperaisyytta arvostaa niin...
...But in tuning original sucks !!!