Author Topic: Kone käy kierroksilla.  (Read 10197 times)

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Kone käy kierroksilla.
« on: May 13, 2009, 23:04:49 PM »
Ny on otettu ekat savut koneesta täyden remontin jälkeen. Mikähän mahtaa olla vikana, ku kone ei meinaa pysyä tyhjälläkäynnillä ja varovaisesti kun painaa kaasua niin heti kierrokset nousee 5000 ja siellä pysyy kunnes auton sammuttaa? Check engine valo palaa virrat päällä, mut ei käynnissä. Mittaristossa palaa joku varoitusvalo oikealla puolella ( muistuttaa taloa).Voiko noita vikakoodeja jotenki ottaa esiin kotikonstein? Auto on 2g Gst -95 .

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #1 on: May 14, 2009, 10:48:17 AM »
Noilla kierroksilla koneen täytyy saada jostain melkolailla ilmaa. Imuvuoto, jumittava tyhjäkäynti moottori / luisti tai jumittava kaasuvaijeri tulee mieleen...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #2 on: May 14, 2009, 12:40:57 PM »
Tosiaan aika paha imuvuoto tuntuisi olevan. Mutta ilma ei kyllä tk-moottorista riitä noille kierroksille, mutta se selittäisi huonon tyhjäkäynnin. Sensijaan veikkaisin kanssa että kaasuvaijeri ei palaudu. Onko sulla joku megalomaaninen kaasuläppäkotelo, jos pienelläkin avautumisella antaa 5000rpm?

Vikakoodit saa kyllä itekin luettua oikeilla välineillä. Hae saitilta "obd2" ja "obd"-hakusanoilla.
Ai, kato se irtos...

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #3 on: May 15, 2009, 00:07:06 AM »
Onkos toi "ISC" idle speed controller sama kuin tyhjäkäyntimoottori? Elikkä se värkki mikä on kaasuläpän alapuolella? Otin sen irti ja sen reikä oli täynnä ruostetta ja vettä! ( tää on se auto mikä on joskus ollu tulvassa). Niin jä mikä on se mötikkä tossa kaasuläpän vieressä? Pystyykö ton ISC:n mitata jotenki? Ei se ainakaan pyöri käsin.

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #4 on: May 15, 2009, 09:13:28 AM »
Quote
Onkos toi "ISC" idle speed controller sama kuin tyhjäkäyntimoottori? Elikkä se värkki mikä on kaasuläpän alapuolella? Otin sen irti ja sen reikä oli täynnä ruostetta ja vettä! ( tää on se auto mikä on joskus ollu tulvassa). Niin jä mikä on se mötikkä tossa kaasuläpän vieressä? Pystyykö ton ISC:n mitata jotenki? Ei se ainakaan pyöri käsin.


Sehän se, kaasuläpän alapuolelta löytyy. Ei pysty kiertämään käsin, karan kärki kyllä pyörii, mutta kara ei liiku (näin se muistaaksaeni oli).

Veikkaanpa, että moottori on sisältä umpiruosteessa.  :'(

Käämien mittaus:

http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/7678/dsmtests.html
« Last Edit: May 15, 2009, 09:14:06 AM by Dom »

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #5 on: May 15, 2009, 23:43:09 PM »
Tuli mitattua se ISC. Oomi lukemat pitäs olla 28-33, mut mulla oli 39 kaikissa napa pareissa. Moottorin laakeri oli ruostunut kiinni, mut sain sen  liikkumaan. Putsaan kaikki ja yritän uudelleen. Jos ei pelaa niin ostan uuden ISC:n.

Otto

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 200
  • Eclipse GS '92
    • View Profile
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #6 on: May 17, 2009, 15:16:47 PM »
Se talon näköinen keltainen varoitusvalo ilmoittaa jäähdytysnesteen puutteesta.

Jos tarvitset uuden tyhjäkäyntimoottorin, niin multa löytyy yksi ylimääräinen. Tilasin sellasen toimivan ja testatun ameriikoista. Tuli kuitenkin kiire saada auto ajoon, ja kävin hätpäissäni hakemassa itselleni romikselta sellasen riistohintaan. Nyt niitä on yksi ylimääräinen. Ihan satavarma en ole sopivuudesta, mutta pitäisi kaiken järjen mukaan olla sama kuin 2.0l epäturbo 1G:ssä.
...ja ei muuta ku nilkka suoraks!

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #7 on: May 17, 2009, 22:45:11 PM »
Aivan..... Mä en laittanu nestettä ollenkaan paisuntasäiliöön, siellähän on anturi nesteelle. Tuli eilen tilattua se moottori jenkeistä. No jos se ei pelaa niin palaan asiaan. Mun oman tyhjäkäyntimoottorin laakerit oli ruostunu kiinni, mut kenttien mittauksessa oli oikeet ohmi lukemat. Mekaaninen puoli petti. Mulla oli se koko musta malli joka on jälkiasennus malli. Se beigepäätynen on ensiasennus malli.

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #8 on: May 17, 2009, 23:07:57 PM »
Piti muuten vielä kysellä, että onko -95 mallisessa 2g:ssa OBD vai OBD2 portti? Joka paikassa myyvät OBD2 kaapelia alkaen vuosimalleista 96-.

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #9 on: May 28, 2009, 00:14:04 AM »
Tänään tuli  jenkeistä ISC. No sama homma, et kierrokset heti 5000. Otinpas huvikseen Maffin johdon irti niin heti pelas. Ei ehkä reagoinnu kaasuun nopeesti ja tyhjäkäynti ei oo vakaa, mut taitaa olla maffi sökö. Onnex löytyy pari GM:n 3" maffia. Ny pitää sit tilata toi Maf translator. Taas menee rahaa ja ajaan ei pääse :'( No onkos kellään tietoo siitä OBD liitännästä? Mulla on 16 napanen liitin. Ja autohan on -95 2g.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #10 on: May 28, 2009, 14:39:12 PM »
Haulla löytyy obd2:sta keskustelua vaikka kuin ja paljon. ;)
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #11 on: May 29, 2009, 07:03:50 AM »
mulla on 2g maffi mikä on tarkotettu galanttiin kylläkin.

mahtaakohan noilla tulla karttoihin eroja

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Re: Kone käy kierroksilla.
« Reply #12 on: May 31, 2009, 20:27:30 PM »
Mä tilasin sen maf Translation:n jenkeistä. Saas nähä saanko sen säädettyä vai meneekö koko kone. Onkos kellään tietoo niistä asetuksista? Mikäs mahtaa olla 2g turbon vakio suuttimien koko?