Author Topic: Lauch Control päällä jatkuvasti?  (Read 6305 times)

JoNi-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 230
  • Mönkkäri :) ja Eagle Talon TSI AWD taas hetken..
    • View Profile
Lauch Control päällä jatkuvasti?
« on: September 30, 2008, 01:32:45 AM »
Homman nimi olisi sellanen että toi Finnwaresystems poltti mulle uuden EPROM  chipin ja se toimi normaalisti yhden päivän.

Tämän jälkeen kuitenkin seuraavana päivänä kierrosten rajoitin tuntuisi olevan jatkuvasti 5000-6000rpm kohdalla. Kierrosten rajoitin ei kuitenkaan tunnu normaalilta vaan on todella hitaasti kierroksia katkova. Fuelcut ei myöskään voi olla kyseessä koska ahtojen muuttaminen ei vaikuta tilanteeseen.

Joten, mitäs jos tuo kyseinen (anturi???) tai (juttu??) joka mittaa lähtöavustajalle sen onko auto liikkeellä tai ei on mennyt rikki josta johtuen ecu luulee mun auton olevan koko ajan paikallaan ja ei päästä kierroksia normaali rajoittajaan ollenkaan vaan ainoastaan tuohon "Lauch Control" kierrosten rajoittimeen asti.

Nopeus mittari ja vakionopeudensäädin toimii normaalisti.

Onko ihan höpö höpöä eikä edes mahdollista?? Jos on mahdollista niin missä mahtaa kyseinen juttu sijaita ja miten pystyn toteamaan onko se rikki vai ei?

Kiitoksia tiedoista ja avusta!
-JoNI-
Oho, kuinkas se nyt noin??

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Lauch Control päällä jatkuvasti?
« Reply #1 on: September 30, 2008, 01:39:46 AM »
Luulis finnwaren kertovan kaiken mistä lähtöavustaja saa signaalin ::)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

JoNi-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 230
  • Mönkkäri :) ja Eagle Talon TSI AWD taas hetken..
    • View Profile
Re: Lauch Control päällä jatkuvasti?
« Reply #2 on: September 30, 2008, 03:00:01 AM »
Quote
Luulis finnwaren kertovan kaiken mistä lähtöavustaja saa signaalin ::)
Nii, niin luulis. Tosin kun lastussa ei edes pitänyt olla lähtö avustajaa alunperinkään.. Hän sanoi "ettei ehkä yhtä koodia laittanut oikein sinne" ja "testaa nyt toimiiko se".

Tosin nyt pitää tähän perään vielä liittää että minun ei ole edes pyydetty maksamaan mistään vielä mitään ja hän huolsi samassa yhteydessä myös mun ecun. Oli vasta testi lastu, muttakun se toimi ihan sika-hienosti sen ekan päivän. Aattelin et josko olis joku anturi tai joku menny rikki jonka mukaan lähtöavustaja toimii, ja saisin sen toimimaan ni sitte olis samassa lastussa vielä lähtöavustajakin jota ei edes pitänyt olla alunperin. Olisin eri onnellinen..  ;)

No oliskos tää nyt just sitte se yks koodi, koska se ns. 5000-6000rpm rajoitin kuulostaa juurikin lähtöavustajalta. Olen kuullu ku sellasta käytetään ja jos nyt omasta autosta polkasen kaasun pohjaan ni se kuulostaa just siltä. Eikä se päästä tosta ylemmäs kierroksia ja katkoo niitä hitaasti, toisin kun normaali kierrosten rajoitin tekee sitä todella nopeatempoisesti ja ylemmillä kierroksilla.
Oho, kuinkas se nyt noin??

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Lauch Control päällä jatkuvasti?
« Reply #3 on: September 30, 2008, 13:10:50 PM »
Mites se kytkin polkimen anturi pelaa? Oisko se aina päällä, kytkin pohjassa se launch control yleensä aktivoituu..

JoNi-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 230
  • Mönkkäri :) ja Eagle Talon TSI AWD taas hetken..
    • View Profile
Re: Lauch Control päällä jatkuvasti?
« Reply #4 on: October 28, 2008, 22:47:37 PM »
Näyttää olevan vähän päivästä/ kelistä/ ilmankosteudesta/ auton mielialasta/ kaikesta muusta mahdollisesta kiinni tuo nykiminen isoilla kierroksilla. Nyt viime viikolla kiersi pari kertaa jo jonnekkin 7000rpm asti. Näyttää kokoajan muuttuvan vähän toi käytös.

Epromi luteita mulla on kolme ja käytös kaikilla sama.

Vikakoodeja auto ei anna ja aika paljon on osia tsekattu jo. Olis kiva alkaa saamaan kuntoon. Tsekattu on ainakin sytytys ennakko, tulpan johdot, tulpat, kipinävahvistin, nokka akselin asento tunnistin...

Koko kesänä ei ole sitä viime talvella esiintynyttä tyhjäkäynnin vaeltelu ongelmaa myöskään ollut ja nyt on parina päivänä auto päättänyt että tyhjäkäynnin kuuluu olla 2000rpm ja sitte se ite katkoo sitä alas. Muuten käy ihan nätisti 800rpm. Sitte joinakin päivinä ikäänkuin ryyppy jäisi päälle.

Mietin vaan että voiskohan tää kaikki johtua rikkinäisestä ilmamassa mittarista?? Jos se ei oikein tajua lämpötiloja ja siksi sekoilee? Tai sitte ei enää osaa laskea ilmaa oikein. Se voisi selittää käytös erot päivien välillä..? Ei kuulemma välttämättä anna hajotessaan tai seotessaan vikakoodia. Voisko tyhjäkäynnin vaellus ja se ettei kierrä niin paljon ku pitäis ni johtua siitä? Onko tietoa?

Jos jollain on hajonnut/ seonnut toi massa mittari ni kertokaa mitä se sitte tekee ja mistä sen tietää. Ei vissiin pysty mittaileen ku arvot pitäis muuttua kierrosten noustessa jonkun kartan mukaan vai..? Pyörittelin sitä tossa kädessä mut ei mitään radikaalia ainakaan näkynyt. Mittaako se jollain kuumalangalla sen ilmamassan vai miten? Meinaa jos jonkun langan pitäis näkyvissä olla ni ei ainakaan missään näkynyt.

Kiitos!
« Last Edit: October 28, 2008, 22:50:20 PM by JoNi- »
Oho, kuinkas se nyt noin??