Tuli sitten tilattua ebaystä tyhjäkäyntimoottori. Täytyy perehtyä tuon rikkiolevan korjaamiseen, sitten kun saan toisen tilalle. :-?
Varmaankaan ei kannata korjauttaa, mutta sen verran utelias pitää olla, että korjaa itse. Palkoille tuossa ei kyllä pääse, kuten totesit
Millä tavalla moottori pitäisi oikeaoppisesti purkaa ?
QuoteMillä tavalla moottori pitäisi oikeaoppisesti purkaa ? Lieneekö kukaan purkanut täällä sitä karasysteemiä.Mutta kun itse katselin sitä niin näytti, että kun sen pikkulaakerin irrottaa siitä akselin päästä, niin sitten se lähtee purkautumaan.Onko siinä uudessa isc:ssä käämit varmasti ehjät?Jos et saa sitä karaa kuntoon, niin täältä ainakin löytyy ehjä kara (käämit poikki).Niin ja joutokäynnin perussäätö kannattaa varmaan tehdä sen isc:n vaihdon jälkeen. Sekin voi vakauttaa käyntiä.
Minkä suuruinen jännite ISCM:lle tulee, onko kukaan mitannut ? Omassa ohjausjännite oli n. 12V ja hieman tuo ihmetytti, kun karan liikettä neuvotaan testaamaan 6V:n jännitteellä.
Kun uudelleen Vemixiltä kyselin, mitä olivat autolle tehneetSanoivat kytkeneensä testeriin ja yrittäneensä tehdä perussäädöt, mutta ISCM ei totellut ohjausta (varmaankin ISCM:n karan keskitys ennen BISS-ruuvin tyhjäkäyntisäätöä). Vikakoodia eivät olleet saaneet. Eivät olleet ehtineet tehdä muuta.
Seuraava tyhjäkäyntimoottori paikallaan ja aivan samat ongelmat kuin edellisen kanssa. [smiley=cry.gif] [smiley=cry.gif]Auton liikkuessa, vapaalla tai kytkin pohjassa, tyhjäkäynti heiluu välillä 1000-1500, auton ollessa pysähdyksissä kierrokset nousee arvoon 2500. Normaaliajossa käyttäytyy aivan OK. ISCM irroitettuna kierrokset 800 ja toimii muuten normaalisti, paitsi esim. ilmastointi pudottaa kierroksia.Käämit kunnossa. Irroitettuna, mutta kytkettynä ollessaan, ISCM:n kara liikkuu äärilaidasta toiseen virta-avaimella sähköjä kytkettäessä. :-?