Itselläni tuo tyhjäkäyntiongelma ilmeni vasta näin lämpöisillä ilmoilla. Käytin tuo huollossa ja kaverit siinä putsas käsittääkseni tuon TB:n. Asia korjaantui väliaikaisesti... Viime viikolla kävi sitten niin, että ajoin töyssyyn ja luulin, että putki tippui, kun alkoi röpöttämään eikä kaasua painaessa ottanut kunnolla tehoja. Vika ei kuitenkaan ole putkessa, vaan jossain ihan muussa... Auto sammuillee todella herkästi tyhjäkäynnillä, auto röpöttää ja tärisyttää ajoittain kaasua painettaessa. Mikä avuksi? ISC, ilmämäärämittari, ECU?
Selvä imuvuoto tää on, pitää vaan alkaa vaihtamaan noita tiivisteitä alottaen halvimmasta eli BISS:n o-renkaasta. Tällä hetkellä kuitenkin toimii moitteettomasti ilmastoinnin ollessa päällä, kun ISC lisää ilmansaantia, imusarjassa on pienempi alipaine?
Sen katin jälkeisen lambdan arvoja ei ecu käytä mihinkään säätämiseen. Sen tehtävä on vain tarkkailla missä kunnossa katalysaattori on. Jos katalysaattori ei toimi kunnolla antaa vain vikakoodin, muttei vaikuta säätöihin.
Tyhjäkäyntiongelmiin löytyy niin monta juttua mitä tarkistaa. Käyttäkää hakua, käykää kaikki asiat lävitse.