Dsmclubfinland.com

DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: Psyx on January 05, 2007, 19:29:46 PM

Title: AC päälle ja tyhjäkäynti alhainen 1G
Post by: Psyx on January 05, 2007, 19:29:46 PM
Moi taas kaikille, olikos joku selvittänyt täällä mikä on vikana kun tyhjäkäynti vaihtelee, varsinkin kun ilmastoinnin laittaa päälle niin tyhjäkäynti on silloin 500rpm, sit jos käyttää kierroksia korkealla ja ottaa kaasun pois nii kierrokset käy niin alhaisena hetken että meinaa sammua koko kosla?  :'(

Vaihdoin uuden akun: ei auttanut
Vaihdoin uudet tulpat: ei auttanut

Mitenkähän alkaa tuntua siltä että kannattaisi hankkia vain todella hyvät lenkkarit ja polkupyörä. :-/
Title: Re: AC päälle ja tyhjäkäynti alhainen 1G
Post by: teme on January 05, 2007, 19:40:22 PM
Tyhjäkäyntimoottori aika varmasti rikki. Se pitää rpm yllä kuorman mukaan tyhjäkäynnillä. Yleismittarilla käämeistä mittaamalla saat varmistuksen.

Tuolta löytyy ohje mittaamiseen:
http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/7678/dsmtests.html
Title: Re: AC päälle ja tyhjäkäynti alhainen 1G
Post by: -jarppi- on January 05, 2007, 19:53:43 PM
mulla samanlaatuinen ongelma, tosin ei vaikuta se että onko miten paljon sähkövermeitä päällä mutta kun auton starttaa kylmänä niin se meinaa sammua??
Title: Re: AC päälle ja tyhjäkäynti alhainen 1G
Post by: Psyx on January 05, 2007, 20:10:46 PM
Quote
Tyhjäkäyntimoottori aika varmasti rikki. Se pitää rpm yllä kuorman mukaan tyhjäkäynnillä. Yleismittarilla käämeistä mittaamalla saat varmistuksen.

Tuolta löytyy ohje mittaamiseen:
http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/7678/dsmtests.html

Englanti huono.. Onko suomeksi ohjeita missään? paljonko tuollainen tyhjäkäynti moottori maksaa jos se on hajalla?  :-/
Title: Re: AC päälle ja tyhjäkäynti alhainen 1G
Post by: teme on January 05, 2007, 20:20:58 PM
Tämäkin foorumilla varmasti muistaakseni jossain saman kuvan kera, mutta tässä nyt taas. Ei se englanti nyt niin vaikeeta ole vaikka sanakirjan kera.

Mittaa resistanssi pinnien väliltä, pitäisi näyttää 28-33ohmia @ 68F:

1-2 | 2-3 | 4-5 |5-6

Uutena maksaa varmasti useita satoja, mutta käytettynä voi saada muutamalla kympillä jenkeistä. Tai sitten vaihtoehtona, jos käämit risat lähettää esimerkiksi finnware:lle korjattavaksi.
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1103289057
Title: Re: AC päälle ja tyhjäkäynti alhainen 1G
Post by: Raven on January 11, 2007, 14:44:19 PM
Maksaahan se.. joskus kyselin Varkaudesta mitsun huollosta sitä ja hintaa kerty "vain" 370€  ;)
Title: Re: AC päälle ja tyhjäkäynti alhainen 1G
Post by: teme on January 11, 2007, 16:03:37 PM
Quote
Maksaahan se.. joskus kyselin Varkaudesta mitsun huollosta sitä ja hintaa kerty "vain" 370€  ;)

Ja tosiaan tyhjästä on turha maksaa jos ei oikeasti ole rikkauksia itsellä. Tyhjäkäyntimoottori on hyvin yksinkertainen vempele, sisältää vain kaksi käämiä / jousen / muovisen "männän" Eli 370e tuommoisesta on aivan järjetöntä. Järki käteen siis kun tuommoista meinaa ostaa jostain  8-)
Title: Re: AC päälle ja tyhjäkäynti alhainen 1G
Post by: Raven on January 12, 2007, 00:00:11 AM
No ei kyllä tullu sillo sitä ostettua, korjautin sen eskulla ja hintaa tuli sille n. 1/4 tuosta alkuperäsen hinnasta.  :o  ja on toiminu ihan hyvin, eli ei mitään järkee ostaa tuota uutena.
Title: Re: AC päälle ja tyhjäkäynti alhainen 1G
Post by: teme on January 12, 2007, 00:11:00 AM
Quote
No ei kyllä tullu sillo sitä ostettua, korjautin sen eskulla ja hintaa tuli sille n. 1/4 tuosta alkuperäsen hinnasta.  :o  ja on toiminu ihan hyvin, eli ei mitään järkee ostaa tuota uutena.

Juu, itekki tilasin aikoinaan ebayn kautta jenkeistä pelkän käämiosan, ab.50€ tuli sille hintaa.