Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: Psyx on December 26, 2006, 00:36:40 AM
-
Eli nyt oisin kiitollinen jos sais pika jeesiä tähän ongelmaan! Eli 1G:ni ei nostanut lämpöjä matkaajossa joten laitoin pahvin keulaan. Silmäni kirkastuivat kun matkalla kuopiosta - nilsiään lämmöt eivät enää laskeneetkaan miinuksen puolelle. Pois tullessa siilinjärven motarinrampille siirtyessä auto sammui. Vitutuskäyrä alkoi nousta niin paljon ettei oo ennen nähty, ulos oli valunut pienet läikät jäähytinnestettä ja auton kuin käynnisti niin se käynnistyi mutta sammui samantien jos ei lyönyt kaasua lisää... hetken odottelun ja nyrkinhakkaamisen jälkeen auto käynnistyi ja PYSYI käynnissä, otin pahvin pois ja tyhjäkäynti olikin noin kax ja puoltonnia ja matkalla kuopioon ei enää lämmöt noussu ei milliäkään ja syttyi Check Engine valo palamaan, varpaat jäätyi ja vitutuskäyrä pysyi korkealla! Nyt ongelma siis: Mikä minun autoani vaivaa?
-
Onks sulla jäähdytysnestettä siellä? Jos ei oo niin lämmöt näyttää "nollaa" eikä lämmintä puhalla ja kone ylikuumenee. Jostain jos nesteet on valunu pois.
-
:-/ Jäähdytin nesteitä on kyllä säiliöt täysinä ns. Mutta kyll se niit valutti vähä toss sammuilun yhteydess, mut en kyll saanut selkoa et mistä kohti vuotanut. Sammui kun laitoin kytkimen pohjaan, eikä enää käynnistyksen jälkeen pysynyt tyhjäkäynnille ennenkuin vähän aikaa seisoi...Pääsimme kotiin asti ajelemalla, mut motarilla syttyi check engine valo joka sit paloi koti pihaan asti. :-? Pitää korjaamolle varmaan viedä tossa pyhien jälkeen kun en itse enää keksi mikä vikana.. Oisko termari vai mikä sit onkaan... Ihan kiva ois tietää jos jollakin olisi ollut samaa ongelmaa.. Auttakaa ihmeessä jos vaan tiedätte. :'(
-
Tossa kun sanoit et sammu kun kytkimen laitto pohjaan ni mopovuosilta muistan et ku kone ylikuumeni ni ku laitto kytkimen pohjaan ni vehje sammu. Jos sitä yleistäis autoonki ni uskoisin et jääjdytysneste kierrossa on onkelmia. Voi esimerkiksi olla termostaatti jumissa. Eli enne ku meet mihinkään huoltamolle ni osta uus termari ja vaihda se ja tutki se vuoto kohta. Se saattaa olla se korjaus siinä.
-
Termaria lähtisin kans veikkaamaan, mut jos sulla on liputtanu CE-valoa ni öögaa vikakoodit (vaikka analogisella volttimittarilla jos ei muuta oo). Tod.näk. valittaa vedenlämpöanturia, mut ota nyt se termostaattikotelo auki ja tsekkaa se termari.
Ei välttämättä oo vuotanu mistään muualta kun paisuntasäiliön ylivuotoletkusta jos on termostaatti jääny jumiin.
-
Mulla oli joskus termari jumissa ja kun oli oikeen kylmät kelit auto ei lämmennyt siis millään, lämmöt nollissa. Kone ei tykännyt siitä yhtään ja jossain vaiheessa autoon syttyi check engine valo. Pysähdyin tien reunaan, starttasin uudestaan, valo sammui ja ajelin kotia. Termari vaihtoon ja menee muuten usein jumiin nuo termarit!! aivan paskoja ovat.
-
Heikkoja ovat tosiaan nykyajan termarit!
Mutta jos ei termarin vaihto auta, niin kait sitten on kansipahvi seuraava epäilty. Toivottavasti termari.
-
Termarihan siitä oli mennyt. huom: (sirpaleiksi) :-[
termari siis palasina. Yksi metallin palanen jäi uupumaan! ei kovin pieni metallin palanen, sanotaanko 2cm x 3cm kokoinen metalli liuska! Kummastuttaa mikä on termarin hajoittanut, mutta toivottavasti se nyt ei hajota koko autoa. prkl :'(