Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: UITTO- on November 17, 2006, 17:18:08 PM
-
tommonen juttu on ku ajelee tasasella kaasulla ni kyyti on nykivää. nykiminen loppuu jos tulee ylämäki tjsp et joutuu vähä työntämään auto itteesä. mahtaakohan tämmönen johtua esim väsyneistä kannatinkumeista, kytkimestä tai jostain semmosista? kierrosluku pysyy koko ajan tasasena kyllä et siellä tuskin vika.
-
Voi olla, mutta jos ylämäessä painaa vähänkin kaasua niin seos rikastuu ja myös syttyy herkemmin, eli tarkistaisin sytytyspuolenkin..
-
mut eikös tuo sytytysvika vaikuta kieroksiin?
-
Johtuu se vika mistä vaan niin ainahan se saman verran kierroksiin vaikuttaa?! Tarkotan siis sitä, että jos ite tuntee nykimistä niin sillonhan sen auton pitää hidastuu tai kiihtyy nylpyttäen ja kun kone on koko ajan yhteydessä renkaisiin (ellei kytkintä paina) niin pakko niiden kierrosten on reagoida samaan tahtiin (Ompa vaikeesti selitetty ;D). Mut jos se nykiminen on tiheää ja sillai pientä (ettei mitään kengurulähtöä) niin ei sitä varmaan kierrosmittarista näe. Ja tuskin muuten edes tuota ns. kengurulähtöä huomaa hyvin kierroslukumittarista.
Eli siis pointti oli se et ei kannata sulkee pois vikavaihtoehtoja sen perusteella, et se vaikuttaa kierroksiin.
Kannattaa tosiaan tarkistaa sytytys ja bensansyöttö. Niistä yleensähän vika löytyy jos kone ei käy hyvin.
;)
Voi siis esim olla et yks tulppa on heikoilla tai siis yks pytty ei saa kipinäänsä kunnolla ja seoksen rikastuminen auttaa asiaa sit ku vähän polkasee kaasua niinku tossa mainittiin.
-
Jos siellä (todennäköisesti) on joku misfire ongelma, eli osakuormalla pätkii käyntiä niin kyl se sytkäpuolelta melkein tulee. Tuskin kuitenkaan vaikuttaa niin paljoa että vauhti muuttuisi, pyörät pyörittää laatikkoa joka pyörittää moottoria -> kierrokset pysyy suht samoina vaikka välillä jäisikin kipinä puuttumaan.
Oletan että ECU on huollettu, jos ei ole niin on suoraan sanoen ihan turha lähteä tutkimaan mitään muuta ennen.
-
Tuskin kuitenkaan vaikuttaa niin paljoa että vauhti muuttuisi, pyörät pyörittää laatikkoa joka pyörittää moottoria -> kierrokset pysyy suht samoina vaikka välillä jäisikin kipinä puuttumaan.
Juuri tätä yritin sanoa. Ilmaisutaitoni on mitä on ;D.
-
Mitä dataloggeri kertoo ?
-
Mulla teki tommosta kun oli puolan johdoissa ja liittimissä vikaa.