Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: eclipse2.0 on May 27, 2005, 21:00:55 PM
-
Tuos kysellään et mistäköhän mahtaa johtua semmon homma kun lähtee alhasilta kierroksilta kiihdyttää niin satunnaisesti kone vaan hyytyy, eli ei vain nosta kierroksia.Kun tässä tilanteessa sitten nostaa jalan kaasulta ja lähtee uudelleen kiihdyttämään kaikki toimii taas normaalisti. Onko mitään hajuakaan mistä vois alkaa vikaa hakea??
-
Bensapuolella jotain. Oisko TPS:n mittauksen paikka?
-
Eikun mittailemaan kaikki sensorit ovatko kunnossa ensiksi, se vikakoodin luku olisi TAAS KERRAN se ensimmäinen mitä pitäisi tehdä ennenkuin miettii pään puhki missä vika...
-
ilmeisesti ei tapahdu kuin ehkä keskimäärin kerran kuukadessa tyyliin.
-
Siis joo, aika tuttu ongelma. Tota toi meitsin auto teki viel viime kesänä.
http://members.shaw.ca/costall/1000Q/answers-problems.htm#Ikeepgettingcode44
Oli ihan puhdas kosketushäikkä ainakin mun kärryssä.
-
Aivan tuohan olikin se sama kun kävin dataloggailemassa :D
-
Jep jep. Kannattaa vaan tsekkailla ton linkin ohjeiden mukaan niitä kosketushäikkiä. Sit jos ei tuolla häviä, niin dataloggausta kehiin ja etsimään vastausta muualta.
-
Voiko muuten se vaikuttaa kun autossa ei toimi tyhjäkäyntimoottori eli sen tyhjäkäynti on säädetty manuaalisesti niin korkealle et pysyy käynnissä kaikissa olosuhteissa..
-
Hyvin paljon sekin mahdollista, sehän sekottaa ecu:n omat jutut... Kun ecu yrittää itse säätää sitä aina ja jos se ei toimi ja vielä käsin vinoilleen säädetty.
Mutta tarkista nyt tuo mitä psy-j kertoi...
Kyllä nuo tuommoset viat pitäisi korjata aina kun huomataan, jos aina jättää jonkin korjaamatta niin kohta onkin koko auto täynnä pikkuvikoja mitä ei ole jaksanut korjata.. :'(
-
Juu niinhän ne pitäskin, mutta väitettiin ettei siitä ole haittaa. Ja tota tyhjäkäyntimoottoriakin voi olla hankala metsästää.
-
Esku korjailee niitä jos haluut korjauttaa, kannattaa siltä kysästä paljo maksaa ja kauan kestää 8-)
-
Joo, eskulle vaan mailia. Sain tänään justiinsa tuon oman ECU:n ja tyhjäkäyntimotin takaisin, hyvin tuntuu auto taas pelittävän. :)
-
Katos, no mehän tehään sitten niin jotta mää ajan eclipsen tampereella ja säpäs köröttelet coltilla ;D ;D ;D ;D
-
Katos, no mehän tehään sitten niin jotta mää ajan eclipsen tampereella ja säpäs köröttelet coltilla ;D ;D ;D ;D
Hohohoo! ;D Nice try.
-
Kerran kuukaudessa..? jos sillä on kuukautiset.. :o
-
juu no tuli äsken katottua noi vikakoodit eikä sen mukaan ole autossa mitään vikaa...pitänee kait sitten seuraavx kahtella noi kosketushäikät...kertokaa jos on jotain mieles..
-
Jaa siis mitään virhekoodia ei ollut tallentunut muistiin? :o Mulla ainakin jäi toi 44 koodi silloin kun auto "pätki".. Et ei sitten vissiin olekaan sama vika kun mitä tossa mun GS:ssä oli? :-/
-
ei tule mitään vikakoodia....tulee vain se koodi mikä on ihan normaali, eli kaikki kunnossa.
-
Onkos ollut jostain syystä akunkenkä irti tms? Sehän nollaa tuon vikamuistin. Jos kerran tuleepi vaan noin kerran kuussa niin sitähän ei sit vielä välttämättä näkyisi.
-
Onhan se ollut irti, mutta vikakoodit katsoin eilen ja se teki alkuviikosta myös tuon oireen.
AKusta tuli mieleen et minkäs kokonen akku kannattas hommata kun meinaan sen uusia?
-
Jos ei mitään rokkikoneita ole autossa jotka tarvii hirmuisesti virtaa niin joku 65ah akku kelpaa hyvin...
Mutta ehkä kannattaa joku 75ah akku sinne iskeä...