Dsmclubfinland.com

DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: eclipse2.0 on October 12, 2004, 11:14:05 AM

Title: 1G:n tyhjäkäyntimoottorin sijainti? (Löytyi)
Post by: eclipse2.0 on October 12, 2004, 11:14:05 AM
Onko kellään kuvaa tuosta tyhjäkäyntimoottorin sijainnista ja purusta kun en ainakaan ite löytänyt tuosta korjausoppaasta? Onko kellään aavistusta mistä voisi saada tuon tyhjäkäyntimoottorin?



edit: otsikko

Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: teme on October 12, 2004, 11:23:24 AM
Eli tästä on sulla mcf:n foorumillakin 2 aihetta auki ja oon sinnekkin linkin laittanu  ??? ???

Eli sijanti on läppäkotelossa alhaalla, läppärunko on se mihin kaasuvaijeri menee joka on siinä imusarjan päässä.

Tässä vielä sama linkki minkä aikasemminkin laitttanut.

Eli tarkasta ISCM:n toiminta ohjeiden mukaisesti tuolta linkistö:
http://dmtalon.v8eaters.com/ISC.html

Tässä sijainnit:
http://dmtalon.v8eaters.com/Pictures/mytalon/car_isc_point.jpg

http://dmtalon.v8eaters.com/Pictures/mytalon/car_isc_circle.jpg


Ja tässä nämä aikaisemmat topicin mcf:n foorumilta, jos oot hukannu ?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=4596.0

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=4815.0

Jos sitten saat testin tuloksena että iscm on rikki, niin uusia vois löytää vaikkapa varaosahaku.fi tai vastaavisa mutta hinta on melko tyyris.
Itse hommasin uuden tuolta jenkeistä, boardeille pistin vain osto ilmoituksia.
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: teme on October 25, 2004, 15:35:24 PM
Tästä mitään updatea, oletko paikantanut vian tai testannut tuon iscm:n ?
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: eclipse2.0 on October 25, 2004, 17:24:25 PM
On ollu sen verran kiirettä etten oo kerenny tarkistaa mitään.Enkä sillai oo pitäny asialla hirveetä kiirettä kun ei siitä sinänsä oo haittaa, pitää vaan säätää manuaalisesti tyhjäkäynti sen verran korkeelle et pysyy käynnis ilmalla kun ilmalla.Ilmeisesti kyseinen laite on viel sen verran tyyris et voi olla et jää jokatapauksessa vaihtamatta ellei jostain saa käyettyä sellasta.
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: Esku on December 14, 2004, 21:38:08 PM
Joopa... tulipa tuossa tutkittua tämmöisenkin härvelin sielunelämää, ja onhan se korjattavissa. Itseasiassa yksi on jo tullut korjattua.

Eli tänne vaan, niin eiköhän se ehjäydy!
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: zalama on December 31, 2004, 23:32:43 PM
Niin jos tuon perhanan laitteen heittas makeen kokonaan. Olen huomannut etta jos sykyilee ,vaikuttaa muutenkin auton kulkuun matalilla kierroksilla. Kylmakaynnistys kompensoinnin tekee tuo eri venttiili , sen takia meidan autoihin tulee vesiletkut kaasulappaan. Meinaan ainakin koittaa tukkia koko moottorin kanavat kun seuraavan kerran moottori hajoaa. Tama antaa lisailmaa moottorille kun ohjaustehostajan kytkin aktivoituu ja ilmastoinkin taitaa nostaa tyhjakayntia. Jos saataa ruuvilla tyhjakaynnin johonkin 1000 1/min pitas toimia ihan ok....?!
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: teme on December 31, 2004, 23:36:12 PM
En nyt tajunnut postauksen pointtia kokonaan mutta kyllä sen tyhjäkäyntimosan on hyvä toimia kunnolla, ja jos ei toimi niin foorumilta löytyy kaveri joka korjailee ammatikseen myös tämmöisiä juttuja.

Ja dsm:ien normi tyhjäkäyntihän on 750rpm, ja muistattehan jos ruuvilla alatte säätämään niin pitää olla maadoitettuna kuskin jalkotilan diagnostiikka portista pinni sekä myös konehuoneesta yksi pinni.
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: zalama on January 01, 2005, 02:35:28 AM
Niin varmaan parhaiten toimiikin jos kunnossa.
Ja paras katuautoon korjauttaakin .

Joissain varhaisissa ruiskuissa oli pelkka lampotila saato kaasulapalle, eli se kanava joka saatyy jaahdytysnesteen lammon mukaan, ja nostaa kierroksia kylmalla moottorilla.  Ja jos kaasulapan vaihtaa after-market malliin ei niissa ole mitaan askel moottoreita.

Lisalaitteet nostaa moottorin kuormitusta ja sen takia tama moottori on tarpeellinen. Eikos ?!

"More simple it is , better it works"
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: teme on January 01, 2005, 11:59:43 AM
 8)
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: hopsis on January 01, 2005, 13:47:49 PM
4G63 koneessahan on askelmoottori tyhjäkäyntimoottorina. Hyvä värkki kunhan vaan toimii oikein. Sen verran oli pakko ite joskus kokeilla että jos sen lisäilmaventtiilin pistokkeen ottaa irti niin ainakin mulla käy tyhjäkäyntiä (huonosti tosin, 500-600rpm) vaikka olis valot ja puhaltimet päällä. Liikkeelle lähteissä sammuu helpommin.

Se vaan oli pointti että tiedän yhden tapauksen jossa (ei DSM) jumitti lisäilmaluisti auki ja kävi kone sen takia laihalla. -> Kone rikki. Että näin... Turbokoneisessa se hyvä puoli että ylipaine taitaa painaa sen luistin kiinni vaikka siinä olisikin joku vika...?
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: eclipse2.0 on June 06, 2005, 19:58:09 PM
Palataan aiheeseen...
pystyykö kotikonstein varmistamaan että kyseinen laite on paskana??
Laitoin viestiä henkilölle joka pystyy korjaamaan laitteen muttei hän ole vastannut mitään.
Onko tarkkaa tietoa mistä tuon tyhjäkäyntimoottorin voisi saalistaa?
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: hopsis on June 06, 2005, 20:57:10 PM
Ihan yleismittarilla sen saa mitattua. Ohjeet löytyy korjauskirjasta, en pääse nyt just ite kattomaan mut huomenna voisin pistää ohjeen jos ei joku ehdi ensin. Se on ihan simppeli homma mitata, liittimeen tulevien piuhojen jännite ja siitä mosasta vastuksia.
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: teme on June 07, 2005, 09:33:09 AM
Niin ja ne ohjeet on tuolla ylempää jo mainittu.....

Quote
Eli tarkasta ISCM:n toiminta ohjeiden mukaisesti tuolta linkistö:
http://dmtalon.v8eaters.com/ISC.html
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: Lergei on June 07, 2005, 16:36:11 PM
Jos vaan Mitsun 4g92:sta moottori sopii niin minulta löytyis, uutena alkuperäisenä 500e, et silleen.. :D
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: teme on June 07, 2005, 17:00:29 PM
Ei kyllä käy  8-)
Title: Re: Tyhjäkäyntimoottori
Post by: Lergei on June 07, 2005, 18:01:02 PM
Juu, oli (linkissä) täysin erilainen..  ::)