Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: ellips on August 28, 2004, 20:33:33 PM
-
Mistäs mahtaa johtua kun 1g eclipse nykii pienil kierroksil eli alle 3000.Sellast nopeet nykimist ja kuulostais et kävis 3 pytyl.Tulpat vaihettu ja bensansuodin myös.
-
Alkaisin vaihtamalla tulpan johdot ensin, ja tarkistamalla että tuolla virranjako puolella on kaikki ok.
Oletko mitä jo kerennyt tutkia? Vikakoodeja tarkastunut ?
Tässä suora copy/paste tuolta mitsufoorumilta missä voi olla vikaa jos nykii:
-----------------------------------------
vaihtoehtoja ovat ne vakiot:
-tulpat, tulpanjohdot, jakaja / CPS, jakajan kansi
-p-aine suodatin
-bensa pumppu ja sen johdotukset
-likaiset suuttimet
-ECU
-alipainevuoto
-likainen kaasuläppä
-lambda tai pakosarjan vuoto ennen lambdaa
-tukkiunut katalysaattori
-kaasuläpän asennon tunnistin
tietenkin moottorin pitää olla mekaanisesti kunnossa (esim. venttiilit)
---------------------------------------------
-
Mulla oli aivana sama ongelma tässä pari kuukautta sitten.. Lamda oli sanonu sopimuksen irti. Mielenkiintosta oli se, että se oli mekaanisesti rikki, saanut ilmeisesti osumaa jossain vaiheessa... :-/
-
Eihän nää Eclit teekään muuta ku nyppii ja nykii! :D Kyllä entinen -93 Lancer sentään pelitti..
Minulla ihan samoja oireita. Kävin paikallisessa Mitsuhuollossa tsekkaan ECUn ja mitään löytyny kummempaa paitsi lambdan jännitevaihtelu ei ollut tarpeeksi laaja. Myös pyydettiin tarkistaa kaasuläppäkotelo ja kokeileen säätään sitä ilmaruuvia(?) läppäkotelossa. ps.myykää mulle tulpanjohdot uudet! :P
-
Mulla ei ole kyllä uusia johtoja myydä, mutta toimivat käytetyt orkkisjohdot.
Nykimiset ymsp johtuu vain huonosta huoltohistoriasta. Itse kun pistää paikat kuntoon niin tietää ainakin kaiken olevan tiptop eikä nyi tai pätki..
-
Tänään olen hihkunut riemusta kun ei enää eclipse nyi, nykimisen esto pakettiin kuului mm. tulpanjohdot ja kaasuläppäasentotunnistin, vak.nop.säädin toimii taas vakaasti, ei vikakoodeja, bensaa ei mene niin paljoa, tyhjäkäynti parani, eikä mieti enää. tunnistin tuli säädettyy tyhdäkäynnillä 0.48V ja urku auki 5V. tä tunnistin löyty purkaamosta 1.5l lancerista, uus ois mitsulla maksanu 250€, mikäli oon oikeen ymmärtänyt ni temellä on mitsun varaosaohjelma johon kirjottaa auton runkonumeron ni se antaa kakki mitsut missä on sama anturi. :o
-
Jep, varaosaohjelma löytyy. Jos tarvitsee jotain purkuosaa etsiä mikä olisi mahd. muissakin autoissa niin voi privaviestillä tai meilitse kysellä.