Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Kori / renkaat / vanteet => Topic started by: Dom on April 18, 2009, 18:05:27 PM
-
Mikä hyväksyntä vaaditaan jälkiasennettuun alustasarjaan ja vaikuttaako tähän auton vuosimalli?
Alustasarjojen yhteydessä näkyy TÜV-hyväksyntää ja mallikohtaista TÜV-hyväksyntää, mutta vain harvoissa E-hyväksyntää.
Onko joku asentanut 2g eclipseensä alustasarjan ja minkälaisen sellaisen? Millaisia kokemuksia on?
-
http://irc-galleria.net/view.php?nick=-rvr-&image_id=91049821
mulla on ainakin tommoset....ja on ajaessaan aika hyvät....=)
tilattu suomesta.
t:R
-
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=10774
-
TüV tarvitaan uudemmissa.
-
Jos madaltaa enemmän kuin sen 30mm, niin ehdottomasti suosittelen jonkinlaista Camber-kittiä autoon, hyvänä esimerkkinä tuo meikäläisen GST joka siis on tontissa, kuten kuvista näkyy, ilman camber kittiä on pyörät aivan kenollaan varmasti n. 3-asteen verran -> EI TOIMI.
Ainakin joillakin alustan valmistajilla on camber kittejä, tai sitten esim tuollainen kun minulla on joka asennetaan ylätukivarren koripulttien tilalle säädettävillä pulteilla (vaikee selittää tarkemmin), mutta tässä meikäläisen ratkaisussa ehdoton miinus on se, että säätäminen on pirun työlästä, esimerkiksi näin:
- tarkista camber
- nosta auto ylös ja irrota laitteet ja rengas
- säädä silmämääräisesti
- Hilut takas kiinni ja mittaa uudelleen mihin asettui
JOS kohillaan niin hyvä, jos EI niin tee sama uudelleen (..ja uudelleen)
En kylläkään itseasiassa tiedä minkälaisia muita tuohon on saatavilla (esimerkiksi iskarin yläpäähän säätö), kuullut olen esittelijöiltä (edustajilta) mutten nähnyt yhtään :/
-
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=10774
Noi tuningstudion rojut on ihan paskaa, ja sieltä saa mitään sovitusti.
Jos madaltaa enemmän kuin sen 30mm, niin ehdottomasti suosittelen jonkinlaista Camber-kittiä autoon, hyvänä esimerkkinä tuo meikäläisen GST joka siis on tontissa, kuten kuvista näkyy, ilman camber kittiä on pyörät aivan kenollaan varmasti n. 3-asteen verran -> EI TOIMI.
Ainakin joillakin alustan valmistajilla on camber kittejä, tai sitten esim tuollainen kun minulla on joka asennetaan ylätukivarren koripulttien tilalle säädettävillä pulteilla (vaikee selittää tarkemmin), mutta tässä meikäläisen ratkaisussa ehdoton miinus on se, että säätäminen on pirun työlästä, esimerkiksi näin:
- tarkista camber
- nosta auto ylös ja irrota laitteet ja rengas
- säädä silmämääräisesti
- Hilut takas kiinni ja mittaa uudelleen mihin asettui
JOS kohillaan niin hyvä, jos EI niin tee sama uudelleen (..ja uudelleen)
En kylläkään itseasiassa tiedä minkälaisia muita tuohon on saatavilla (esimerkiksi iskarin yläpäähän säätö), kuullut olen esittelijöiltä (edustajilta) mutten nähnyt yhtään :/
D2 ainaki oli noita tolppia juuriki tuolla yläpään säädöllä. Ite oon laskenu n.80mm auraukset kyllä pielessä mutta suuntautuksessa sanottiin että ei ihan hirveen paha ole ku olivat camperit samanverran kenollaan.
-
Juu, kyllä D2 toimii eclissä magiasti, minä ainakin suosittelen moisia vekottimia, ja se säätö on tosiaan ihan asiallinen ja pysyy kuosissaan.
Se TUV homma onkin sitten katastusmiehestä kiinni, nuohan ovat TUVin mukaan valmistettuja mutta käsitykseni mukaan eivät hyväksyttyjä, mutta reipas poika hämää saksaa taitamatonta inssiä ihan sata-nolla kun näyttää pinon virallisen näköisiä papereita ;)
kannattaa kysellä tuota D2:sta ainakin www.race.fi heeboilta, osaavat varmasti antaa asiallisen kuvauksen tuotteestaan.
-
Juu, kyllä D2 toimii eclissä magiasti, minä ainakin suosittelen moisia vekottimia, ja se säätö on tosiaan ihan asiallinen ja pysyy kuosissaan.
kannattaa kysellä tuota D2:sta ainakin www.race.fi heeboilta, osaavat varmasti antaa asiallisen kuvauksen tuotteestaan.
Niin siis mitkäs tolpat sulla oikein on alla :o Tästä viimeisimmästä viestistä ymmärsin että D2-sarja tolpan yläpään camber-säädöllä, ja tuosta aiemmasta viestistä että D2-sarja eri valmistajan omalla säätöpatentilla :-/ ainakaan Race Performancen sivujen mukaan 2g eclipseen ei ole saatavilla D2 coilover-sarjaa cambersäädöllä...
Suora lainaus http://www.race.fi :
"D2 Coiloversarja Mitsubishi ECLIPSE 95~00
D2 Coiloversarja Mitsubishi ECLIPSE automalleihin.
D2 -alustasarjojen ominaisuuksiin kuuluvat mm:
* Kahden vuoden takuu, kattaen myös talvikäytön.
* 36 -portainen jäykkyydensäätö.
* Erillinen jousen esijännityksen ja korkeuden säätö.
* Camberkulman säätö useimmissa malleissa (ks. Yläpään tyyppi).
* Teflonpinnoitetut kierteet.
* Sekä laadukas jokaiseen autoon erikseen räätälöity bolt-on design!
Yläpää edessä: Kiinteä
Yläpää takana: Kiinteä   "
-
mielestäni iskarin yläpään säädöillä ei eclipsessä 2g saavuteta mitään hyötyä. säädettävät ylätukivarret tai jo mainitut säätöpultit sensijaan auttaisivat... käsittääkseni
-
ECLIPSE NA (2WD) 89~95 PILLOWBALL ALUMINIUM
ECLIPSE TURBO (4WD) 89~95 PILLOWBALL ALUMINIUM
ECLIPSE 95~00 ALUMINIUM ALUMINIUM
ECLIPSE 00~UP PILLOWBALL ALUMINIUM
Eikös tämä Pillowball ole juurikin säädettävä yläpää?
Näyttäs siltä ettei 2G peleihin ole moisia tarjolla.
http://www.d2racingsport.com/3-1.htm <-- tästä ei tietoa passaako nämä
http://www.d2racingsport.com/type-street.htm#MITSUBISHI
-
Juurikin toi pillowball top mount tarkottaa säädettävää yläpäätä. Eipä näytä 2g:hen olevan saatavilla :( Olisiko sitten niinkuin ranttalikin sanoi, ettei niin pienellä säädöllä saavutettaisi mitään etua 2g:n camberkulmiin :-?
-
"tolpan" liikuttaminen ei vaikuta kulmiin. koska se on alatukivarressa kiinni "ennen" napaa ja napa on ala ja ylätukivarressa. hankalasti selitetty? ;)
eli vain tukivarsia liikuttelemalla voi camperia ja casteria muuttaa.
helpoin on varmaan epäkesko pultti/pusla setti.
-
"tolpan" liikuttaminen ei vaikuta kulmiin. koska se on alatukivarressa kiinni "ennen" napaa ja napa on ala ja ylätukivarressa. hankalasti selitetty? ;)
eli vain tukivarsia liikuttelemalla voi camperia ja casteria muuttaa.
helpoin on varmaan epäkesko pultti/pusla setti.
Vähä asiasta poiketen mutta puslia mistä sais? Alkaa takapää olla v***umaisen kuulosta kitinää  >:(
Ihan vakiotki käy mutta jos ei kovin iso hintaero uretaanihärpäkkeisiin oo nii vois mennä harkintaan.
-
Aloin tuota epäilemään mutta 2g etujousitus tosiaan poikkeaa 1g:stä oleellisesti kuten kuvasta näkee.
-
tolla alustaprofiililla säädettävällä yläpäällä ei ole virkaa.
-
tolla alustaprofiililla säädettävällä yläpäällä ei ole virkaa.
Eli tuollaisia säädettäviä ylätukivarsia siis valamaan ;)
-
"tolpan" liikuttaminen ei vaikuta kulmiin. koska se on alatukivarressa kiinni "ennen" napaa ja napa on ala ja ylätukivarressa. hankalasti selitetty? ;)
eli vain tukivarsia liikuttelemalla voi camperia ja casteria muuttaa.
helpoin on varmaan epäkesko pultti/pusla setti.
Vähä asiasta poiketen mutta puslia mistä sais? Alkaa takapää olla v***umaisen kuulosta kitinää  >:(
Ihan vakiotki käy mutta jos ei kovin iso hintaero uretaanihärpäkkeisiin oo nii vois mennä harkintaan.
mulla alko kitisemään kun meni pallonivelet hieman väljäksi. kannattaa siis katsoa nekin
-
Juu, kyllä D2 toimii eclissä magiasti, minä ainakin suosittelen moisia vekottimia, ja se säätö on tosiaan ihan asiallinen ja pysyy kuosissaan.
Se TUV homma onkin sitten katastusmiehestä kiinni, nuohan ovat TUVin mukaan valmistettuja mutta käsitykseni mukaan eivät hyväksyttyjä, mutta reipas poika hämää saksaa taitamatonta inssiä ihan sata-nolla kun näyttää pinon virallisen näköisiä papereita ;)
kannattaa kysellä tuota D2:sta ainakin www.race.fi heeboilta, osaavat varmasti antaa asiallisen kuvauksen tuotteestaan.
Itellä on kans tuolta tuollanen satsi ja on kyl ollu tosi hyvä, muutoskatsastuski onnistu ilman mtn inttelyä, nuo myös kirjottaa lisä hyväksynnän jos ei pelkät TÜV laput riitä konttorilla ;)
-
Onko muilla ollu ongelmia kulmiensäädöissä madalluksen jälkeen?
En ny muista oonko selittäny ku itellä kulu renkaat kesässä jonka jälkeen suuntautin ja säädöt loppu kesken mutta sopivasti samanverran joka rengas jäi kenolleen ja asentaja meinas ettei moinen haittaisi.. tämän jälkeen alkoki aikalailla renkaat hakemaan.. mutta eipä tarvi ens kesäksi uusia renkaita ostaa taas ::)