Dsmclubfinland.com
Yleinen keskustelu => Muuta keskustelua => Topic started by: Tuiisa on July 04, 2005, 15:11:46 PM
-
Ostin sitten perjantaina -97 Eclipsen (GS). Samana päivänä edessä oli 300 km:n ajo ja sunnuntaina sama reissu takaisin. Auto toimi ok, mutta tuntui kuin moottori olisi hieman nykinyt välillä (kuin automaatti olisi vaihtanut sulavasti). Tänään maanantaina käynnistin auton ja koetauluun syttyi akun-, ABS:ien ja öljynpaineen varoitusvalot. Auto kuitenkin kävi normaalisti mutta ohjaustehostinkaan ei toiminut. Tarkistin sulakkeet, mutta ne oli kaikki ehjiä. Ajoin lyhintä reittiä huoltamolle.
Huoltamolla huomasin, että laturin hihna oli hypännyt pois. Kun sitä sitten huoltamolla kaveri laittoi paikalleen, hän huomasi, että hihnan kiristin oli laitettu väärinpäin. Kun kiristin ja hihna oli fixattu, huomattiin, että alahihnapyörä pyöri epäkeskosti. Eikun auto ylös ja tyly tuomio -pitää vaihtaa. Se oli ilmeisesti hihnojen vaihdossa (tehty maaliskuussa kuittien mukaan) rikottu. Lisäksi korjausmies huomasi, että kone vuotaa öljyä (kannen tiiviste vaihtoon?) ja sitä on roiskunut kytkimeen (levyt vaihtoon?). Ihmettelinkin jo miksi kytkin toimii kummallisesti, mutta luulin sen olevan vain tottumattomuutta uuteen autoon. Kaiken huipuksi korjaaja näytti kohdan, josta saattoi huomata, että korikin on maalattu (kolaroitu?).
Saapa nähdä mitä vielä löytyy kun nämät saadaan korjattua. Se olikin sitten se huonompi autokauppa, josta kait on tarkoitus oppia, ettei osta yksityiseltä tai ainakaan jos ei sitten todella ole mahdollisuutta käydä auto läpi pukilla jne... Mutta kyllähän tosta vielä soiva peli tulee kun laitetaan. Taitaa vaan jäädä nyt budjetin ulkopuolelle ne uudet vanteet.
-T
-
Teretulemasta joukkoon 8-)
Onko ecli jenkkimalli vai eurotuonti? Elikkäs onko mitsun koneella vai chryslerin?
Harmi kun ilmeenty noita vikoja, mutta kun ne saa kaikki itse varmasti korjattua niin ompahan kunnossa sitten...
Kyllähän yksityiseltä voi hyvin ostaa, käy vaan auton itse läpi tai jos ei ole tietämystä niin ottaa jonkun mukaan kaveriksi jolla on tuntemusta. Toinen vaihtoehto on pyytää myyjää käyttämään auto esim. autotohtorilla tjms, joka käy lävitse auton onko kunnossa.
Saatko muuten autosta kuvia minulle? Jos tehdään esittely tuonne jäsenten autot puolelle...
Ohjeet löytyy täältä foorumin puolelta jäsenten autot osastolta...
-
Italiasta tuotu olikohan se 2003. En kyllä nyt mene sanomaan enää enempää ennenkuin kaikki on käyty läpi. Ties mitä sieltä vielä paljastuu, vaikka olisikin Datsun :-/
Yritin saada aikaa merkkiliikkeeseen, missä oli tarkoitus käydä auto kunnolla läpi mutta ajan olisi saanut vasta parin viikon päähän. Kiire kun tuntui silloin olevan, niin jätin sitten väliin. Kyllä kun tästä ensijärkytyksestä on päästy niin alkaa taas vähän paremmalta näyttää. Tuossa tutulla sattui vesivahinko ja sain sitä kautta todistaa, että asiat voisi olla paljon huonomminkin.
Tarkoitus on kyllä laittaa kuvia ja esittelyt kuntoon kunhan saan taas auton pihaan. Ensiksi kyllä pitää laittaa ne uudet vanteet, eihän tuota noilla kehtaa esitellä :)
-T
-
Jeesh, käyhän tuolla yleinen keskustelu puolella täkkäämässä millä autolla ajat niin saadaan statistiikkaa lisää.
Siellä on eriteltynä 2g eri moottoreilla, 4g63(mitsu) / 420a(chrysler)..
-
Uskon että toi mitsun kone on parempi chrysse. Ainakin ite oon joutunu laittaa uutta palikkaa koneeseen (420a) liikaa, samoin edellinen omistaja.
-
Ensiksi kyllä pitää laittaa ne uudet vanteet, eihän tuota noilla kehtaa esitellä :)
-T
Katotaas ny... Tänä aamuna vääntelin yhden 2G Ecliin sopivan paketin 8-)
-
Tänään tuli rinta-joupilta alahihnapyörä, 200 euroa. Asennus huoltamolla maksoi 40 euroa kaikkinensa (tunnin velotus). Siin kyl sain aika hyvät alet kun sitä autoa ruuvattiin aika kauan ennenkuin huomattiin mistä kiikastaa. Tiistaina auto menee sitten neuvolaan rinta-joupille, jossa etsitään öljyn vuotoon syy. Niitä hintoja en edes uskalla ajatella vielä.
Nyt kun ne vanteetkin on tilauksessa ;D , niin voisi kait laittaa uusista valoista tilauksen sisään Saksan ebayhin.
-T
-
Niin jokos se selvis että onko pellin alla mitsun vai kraisun pata? Neonit (420A) ainakin valskaa kampiakselin stefasta aika useasti öljyä...
-
Ymmärsin, että mitsun ku kerta italiasta tuotu. Tai ainakin moottorissa niin lukee :) Katsotaan mitä ne tuon huollon jälkeen sanoo.
Joo, kuulin siitä, että neonissa pitää tiivisteet vaihtaa ekan 100tkm jälkeen.
-T