Dsmclubfinland.com
Yleinen keskustelu => Dsm alue => Topic started by: Dethrone^ on July 27, 2005, 23:12:35 PM
-
Terve! minä se vaan taas alotan uuden topicin :-[
Voisiko joku asiaan hieman enemmän perehtynyt kertoa mitkä ovat parhaita tapoja nykiä vaparikoneesta n.200< hepoa? Eli siis ei turbotusta vaan..
Suunnitellut toimenpiteet tällä hetkellä on suht iso vapari, uus pakosarja, uus putkisto(done) ja lastu.
Muita ideoita? Ehkä porttaus?
Ja kyllä kai toi eclin kone sen parisataa pollee kestää vaik ajettu n.195tkm?
Eli kuten arvata saattaa mul ei juurikaan ole tuota tietoutta virittämisestä  :-[ :'(
-
No jossakin aikasemminkin täällä mainitsin muutamia keinoja, pari joista juuri itse olet maininnut.
Mitään ohjelmointia ei ecu:uun ei voi tehdä, kun ei siellä ole sitä eprommia...
Kannen täydellinen työstäminen on hyvä tehdä, eli kaikki vain työstetteväksi mitä vain voi kannesta tehdä paremmin.
Imusarjan runnereiden silottaminen(aika rösöset vakiona)
Uusi moottorinohjausjärjestelmä (eli koko vanha ecu pois ja uusi tilalle)
Jos kokonaan uuden moottorinohjausyksikön iskee niin tarvittee varmaan jo päivitellä suuttimet snadisti isompiin, ja vakio pumppu hyvä vaihtaa samassa parempaan(tosin luulen sen riittävän, taitaa olla tbo:ssa vakiona sama pumppu)
Tietysti jos puristuksia haluaa muutella niin teettää erilaiset ja kestävemmät männät joilla saadaan se puristussuhde semmoiseksi kun on haluttu.
Jos tuota vaparia haluaa 200hp asti päästä niin saa melko radikaalia thyynausta tehdä, ja voisin melkein sanoa, jos ei joku tuttu tee ilmasiksi, niin tulee se 50hp lisää maksamaan monia tuhansia euroja... Kalleimmat lienevät uusi moottorinohjausyksikkö sekä tuo kannen työstäminen.
Ja se miten kestävä siitä sitten tulee? No edelleen kun sylkee enempi rahaa ja satsaa kestäviin osiin niin sitten voi jotenkin kestää.
Taisi se 180hp tjmsp vapari almera gti mikä oli gti lehdessäkin niin possauttaa koneensa tuossa joku aika sitten...
Niin ja esim. Desktop Dyno on hyvä ohjelma (tosin helvetin monimutkanen) pc:lle, jolla voi itse määritellä kaiken mahdollisen mäntien muodosta suuttimien kokoon ymsp... Näin ollen se sitten teoriassa laskee mimmoisia tehoja on luvassa. Tosiaan se on sitten todella monimutkainen ohjelma, kun sinne joutuu syöttämään mahd. tarkkaan kaikki moottorin speksit.
-
Tämän kaikenhan vois kiteyttää sitten niin että tuskin mun kannattaa muuta ku vähän piristää tota. :-/
Tai jos muuttais johki maijamiin niin vois siel sit viritellä.. ;D
Jos siis järjellä ajattelee niin nuo tonnit vois säästää uudemman auton (eclin tai lankun) käsirahaan mutta onkohan tuunaamisessa muutenkaan järkeä... :-?
Ja nyt painun autotalliin itkemään puskurille pahaa maailmaa ja samalla näytän sille hiomakonetta. ;D
-
Surullista mutta totta, jos nuin paljoja tehoja halutaan niin rahaa vaatii ja rutosti.
Ainakin suomen maalla.
Mutta pieniä piristyksillä saa jo jonnin verran sitä potkua lisää.
Varsinkin vääntöä ja vääntöaluetta isommaksi.
-
Eikös vaparikonettakin auttaisi Stroker-kitti aika paljon? Kyl se 2.3 litranen pata ainakin vääntöä tuottais paremmin.
-
Totta, mutta rahaa siinäkin palaa infernaalisesti ;D
-
No palaa toki... Mut jos haluaa 2-litraisesta nelarivaparista repiä 200hp niin kannattaa ostaa Hondan kone :P
-
Eikös vaparikonettakin auttaisi Stroker-kitti aika paljon? Kyl se 2.3 litranen pata ainakin vääntöä tuottais paremmin.
Niin tai destroker kitti.
eli :
Saadaan 2.1l kone mutta kiertokangen/iskun pituuden suhde saadaan paremmaksi suhdeluvuksi, kierroskonemaiseksi. Jos lyöt tuon 4g64 kammen ja siihen sopivat hilppeet niin männänopeus on suurempi kuin 2l koneessa, joten ei kestä niin paljoa kierroksia ja niit me haluttais vaparissa...
http://www.slowboyracing.com/more.php?id=3935&
Mutta mutta tosiaan tilavuutta lisää koneeseen ja hengitystä parantamalla....
ps. Joko suomen purkaamoista löytyis 2.4 hyndain lohkoja yms muuta kivaa ?
-
Numeroita jotka voi selventää asiaa taikka sitten ..... :-?
Basically, if you use the max piston accel numbers as a gauge of "breaking point" and ASSume that a well-built standard 4G63 will turn 9500rpm safely, and then compute the rpm where the other rod/stroke combos have the same max piston accel, the resulting rpm * displacement can be compared for an idea of how much air the thing could move overall. Of course the different rod:stroke ratios are going to cry out for different head port and cam setups in order to maximize their respective VEs, but point is it could be done. In general I think it would be easier to help the higher rod:stroke setups breathe, but that's not to say using the shorter rods is The End Of The World.
So for S&Gs:
1) "Normal" built 4G63, 86mm bore, 88mm stroke, 150mm rod = 2045cc, 1.70:1, Max Piston Accel @ 9500rpm = 5747gs, Total flow = 19427lpm
2) "Stroker" 4G63, 86mm bore, 100mm stroke, 150mm rod = 2323cc, 1.50:1, MPA of ~5700gs @ 8800rpm, Total flow = 20442lpm (+5.2% over the 4G63)
3) "Ultra-Long Rod" 4G63 (in 4G64 block), 88mm bore, 88mm stroke, 162mm rod = 2141cc, 1.84:1, MPA @ 9600rpm, Total flow = 20553lpm (+5.8%)
4) "Regular" 4G64, 88mm bore, 100mm stroke, 150mm rod = 2433cc, 1.50:1, MPA @ 8800rpm, Total flow = 21410lpm (+10.2%)
5) "Long Rod" 4G64, 88mm bore, 100mm stroke, 156mm rod = 2433cc, 1.56:1, MPA @ 8800rpm, Total flow = 21410lpm (+10.2%)
-
Nopea tapa saada sata heppaa lisää
Kolme kirjainta; N.O.S ;D ;D
-
Niin ei katulaillinen, eikä edes mitään järkeä moisessa, ellei harrasta tosissaan kiihdytysajoa.
-
turbo tekniikka ois hyvä vaihtoehto jos tehoa haluaa lisää. Järvenpäässä on ainakin japan motors joka tuo maahan tekniikoita
-
turbo tekniikka ois hyvä vaihtoehto jos tehoa haluaa lisää. Järvenpäässä on ainakin japan motors joka tuo maahan tekniikoita
Tästä onkin lisää juttua täällä. ->
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1103128477
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1101854043/0
Ei ole lain mielestä ihan plug and play juttu suomessa. :-[
-
turbo tekniikka ois hyvä vaihtoehto jos tehoa haluaa lisää. Järvenpäässä on ainakin japan motors joka tuo maahan tekniikoita
Nyt olikin kyse vaparikoneesta ;)
-
turbo tekniikka ois hyvä vaihtoehto jos tehoa haluaa lisää. Järvenpäässä on ainakin japan motors joka tuo maahan tekniikoita
Nyt olikin kyse vaparikoneesta  ;)
Nii tuntuu nuo turboluvat olevan kiven alla vai kuinka..? :-?
Tässä tullu jo harkittua uuden koneen ostamista ja sen virittelyä..
Tarttee varmaan opetella ite avartamaan kantta yms.
Asianvierestä mutta pakko tota on ruveta piristämään ku tuuskilla loebbi nöyryytti.. Tai no voiko nöyryytyksestä puhuu ku toisella tekniikka n. 10vuotta uudempi ja about 200hepoa ja itellä vakio..
-
Puristuksia en lähtis nostaan, vakiona jo nykymittapuun mukaankin erittäin korkea puristeinen. Hyöty kääntyy tappioksi siinä vaiheessa kun joudutaan säätää sytkää aikasemmalle ettei nakuttaisi, tai voihan sitä ostaa kopan oktaanibuusteria kun tuo bensakaan niin kallista.. ;)
-
Eipä noi ysin puristukset oo kovinkaan korkeat verrattuin noihin V-tec hyperpower moottoreihin ;D
-
kun joudutaan säätää sytkää aikasemmalle ettei nakuttaisi
Tarkoitat varmaan myöhäisemmälle  ::)
-
En, en ja en. ja ysi my a.. "verdichtungsverhältnis 10,4:1" Uskon kumminkin käyttöohjekirjaa ennemmin.
-
Ainiin prkl näissä euroversoissa oli tuokin erilailla, empän muistanut. Jänkkien vaparikoneessa on 9.0 8-)
-
Jos ecu huomaa nakutusta niin se vedä myöhäisemmälle, miksi tekisit toisin ? Taikka miksi säätäisit sen perusennakon aikaisemmalle ? Eikö se silloin ala nakuttaan herkemmin ?
-
Mitä hyötyä sytyttää seos YKK:n jälkeen? (YläKouloKohta) Sitten vasta tehoa hukkuu ja varmaan paukkuu putkessa kuin Turkin reissun jälkeen :D
-
kun joudutaan säätää sytkää aikasemmalle ettei nakuttaisi
Tarkoitat varmaan myöhäisemmälle  ::)
Nojoo siis jos se mehu syttyy ihan itsekseen niin siihen auta kuin se sun mainitsema oktaanin kohottaja/kisabensa. Mutta eipä sitä enään aikasemmalle kannata ruuvata, alkaa pian käymään väärinpäin  ;D
-
Jep! detonaatioo ala Otto van Diesel.. :D
-
kerkesin tässä ennen talviteloille asettamista lisäämään omaan lipsiin
huomattavasti tehoa. todella HALPA ja nopea, mutta silti toimiva ratkasu.
linkistä kuva.
http://img395.imageshack.us/my.php?image=teho4an.jpg
no hehheh.
-
Wow, halpa modi!!! Vissiin löyty ihan paikalliselta essolta?
Varmaan joku +150hp dynoproven ;D ;D
-
Kannen täydellinen työstäminen on hyvä tehdä, eli kaikki vain työstetteväksi mitä vain voi kannesta tehdä paremmin.
Jos tuota vaparia haluaa 200hp asti päästä niin saa melko radikaalia thyynausta tehdä, ja voisin melkein sanoa, jos ei joku tuttu tee ilmasiksi, niin tulee se 50hp lisää maksamaan monia tuhansia euroja... Kalleimmat lienevät uusi moottorinohjausyksikkö sekä tuo kannen työstäminen.
Nythän on todistettuna tuossa, että 1geni kansi virtaa vakiona jo 237.6hp(teoreet.) Eli eipä sitä tarvitte työstellä, puhuin ns. skeidaa aikasemmin 8-)
-
tuleepahan heräteltyä tätäkin kun taas iski innostusta tehon lisäykseen.
Eli harkinnassa tällä hetkellä de-stroker kit, säädettävät nokkapyörät, pakosarja, vapari, kevyt vauhtipyörä ja kannen porttaus.
Ehkä viel uudet nokat ja vaihteiston osaa.
Olikos tuohon eclin tietokoneeseen mahdollista vaihtaa uudelleen ohjelmoitava prommi?
Tavoitteena nyt repiä tosta koneesta vähintään vaatimattomat 200 hummaa vaparina.
-
Kantta ei tarvitse portata, virtaa tarpeeksi vakiona.
Sulla on 93 vuotinen, eli ecu:sta ei löydy eprommia, et pysty sitä mitenkään muokkaamaan. Tietysti voit metsästää itsellesi jostain 90-92 edm ecun jossa on eprom.
-
destroke kittiin sitten tarvitaan 4g64 lohko.
Tee 2.4 kone 16v kannella niin voit päästä tavoitteesi
-
hetkonen...valaiskaa hölmöä ja kertokaa mitä toi destroke kit oikein meinaa? :-?
-
hetkonen...valaiskaa hölmöä ja kertokaa mitä toi destroke kit oikein meinaa? :-?
Tarkoitaa sitä jotta saadaan 2.1 litranen 4g64 lohkosta, eli 2.4:sesta. Käyttäen 4g63 (2.0) koneen kampiakselia & 162mm kiertokankia..
-
mikä tämän kyseisen toimenpiteen hyöty on?
-
mikä tämän kyseisen toimenpiteen hyöty on?
Lyhyempi iskun pituus... Saadaan aikaseksi moottori joka kiertää hyvin korkealle ja kestää myös sitä paremmin.. Tosin sitten ongelmia voi alkaa tulla laatikon kanssa (isommilla kierroksilla vaihdot)...
-
destroke kittiin sitten tarvitaan 4g64 lohko.
Tee 2.4 kone 16v kannella niin voit päästä tavoitteesi
No voi pentele taas meni homma uusiks ku lohkoo en aatellu vaihtaa.
Joku paremmin ymmärtävä sais nyt kertoo että pitääkö noissa kaikissa paketeissa mitä tuol sbr:ssä on niin vaihtaa lohko?
tietysti löytys tuolta niitäkin.
vai kannattaisko ehkä kysellä tuolta japan moottorituonnista lohkoa?
-
Jos stroukkaat niin et tarvitse uutta lohkoa. Eli käytetään 4g63 lohkoa jonne isketään 4g64 kampura, jolla saadaan tilavuutta lisää ~2.3 litraseksi.
-
no hankit jostain vanhasta mitsusta 2.4 koneen, jonka remppaat rauhassa, samalla hankit 2.0 koneen 16v kannen. Sitten vaan yrität naittaa 2.4 alakerran ja 16v kannen. puristukset 10-11, vaparin nokat hiontaan, vauhtipyörä kevyemmäks, putkisto, intake yms kuntoon... eiköhän se noilla saa tehtyy... Uutta osaa ei tuommoiseen projektiin kannata nakata rahaa
Toinen vaihtoehto on että teet turbon ja teet samanlailla kuin teme...
-
Aivan mutta mikään noista halvoista kiteistä ei sovellu vaparikäyttöön kun puristukset on liian pienet.
Edelleen tuon 2.4 koneen saa vaikka mcf foorumilla myynnissä olevasta sapporosta, sen jälkeen viel 16v kansi jostain...
Ideana on se että teet toisen koneen rauhassa valmiiks ja kun se on valmis niin nostat sen nokalle yhen viikonlopun aikana!
-
Aivan mutta mikään noista halvoista kiteistä ei sovellu vaparikäyttöön kun puristukset on liian pienet.
Niin eihän toi stage 3 stroker maksa kuin ~500$ enempi kuin stage I ja saa vaikka ne 10 puristukset iskeä
-
Toi stageIII olikin mielessä..
Täs nyt vaan himottais rakentaa jonkintasonen gti 1.8 turbon tappaja..
Toisaalta myös vähän kiinnostais tuol jaappani motorissa oleva galantin vr4 kone, mut mitenköhän se tohon vaihdelaatikkoon??
-
no se riippuu ihan paljon sulla on rahaa käytettävänä.
jos haluut tehdä halvalla toimivan ja semmoisen joka menee katsastusmiehellekkin lävitse niin teet 2.4 vaparin.
Jos on rahaa ja aikaa niin teet turbo swapin
jos ei oo mitään mekaanisia taitoja niin vaihat auton :)
Siinä ne kolme vaihtoehtoo :)
-
Eiks toi 2.3:nen sit menis katastuksesta läpi? :-?
Raha on vaan järjestely kysymys ja aina sitä uutta oppii jos saa jonku opettamaan.
-
Menee toki 2.3 patakin leimasta läpi, ainakin tilavuuden puolesta. Muuten muutoksista, jos tosiaan haluat lisää huipputehoa vaparista, toi 4G64 de-stroke projekti varmaan uusien nokkien kera hyvä. Enemmän vääntöä taas saat stroukkaamalla tuon 4G63 kiukaan 2.3 litraiseksi. Joka tapauksessa kannattaa vähän funtsia millaiseen käyttöön autonsa haluaa. Vaikka teknisesti mahdollinen onkin, 200HP 2.0l vapari voi olla aika kekkuli vehje ajaa...
Jostain Getaway In Stockholmin extroista kattelin about 300HP vapari Type-R Civicciä, otti se ainakin kierroksia ihan mukavasti yli 10000rpm eli onko sit järkevää tehdä katukäyttöön autoa jonka todellinen tehoalue alkaa jostain 4000rpm ylöspäin...?
-
No nyt pistit pahan..
mut eikös ton type-rän vakio versiossa parhaat tehot oo 6000-8000 kierroksen alueella tämä siksi että normaalissa ajossa kulutus pienempi?
Vastaava ominaisuus löytyy ainakin t-sprot corollasta.
eli eiks toi ois ihan hyvä jos alle 4000:lla kierroksella ajelis normiajoa :-?
Mut tosiaan joo voihan se olla mielenkiintosta ku kierrokset nousee korkeemmalle..
Ja kyllä täällä on yritetty pohtia kaverin kanssa että kuis me sit tohon vääntöä lissää..
Ei mut hei jos alottaa tolla stroukkaamisella ja lopettaa turbotukseen. Näin saamme tästä varmasti ikuisuusprojektin.. ;D
-
Ja tulipa tuossa mieleen että joku viisas joskus väitti että 250 hepoa etuvedolla on normiliikenteessä viel suht toimiva paketti sen jälkeen rupee jo tehojen hyötykin häviämään kuminkatkuna ilmaan..
Korjatkaa jos p askapuhetta.
-
Ja tulipa tuossa mieleen että joku viisas joskus väitti että 250 hepoa etuvedolla on normiliikenteessä viel suht toimiva paketti sen jälkeen rupee jo tehojen hyötykin häviämään kuminkatkuna ilmaan..
Korjatkaa jos p askapuhetta.
Noh, ihan hyvinhän nuo tuostakin tehokkaammat etuvedot toimii liikenteessä, ei sitä kaasua tarvitse painaa pohjaan....Ja jostain suurista tehoista ei muutenkaan ole yhtään mitään hyötyä normiliikenteessä, jo tuo 150hp on jo ihan riittämiin liikenteessä kun järkevästi ajatellaan, se sitten jos tahtoo leikkiä tuolla jotain f&f tyhmäpäätä niin on sitten jokaisen oma asia 8-)
-
Kyl mä vetäisin sen rajan (ainakin vakio FWD-Eclin alustalla) jo 200HP... Mitäs tähän sanoo Psy-J? Eikös siinä vehkeessä ole about se 200HP ja etuveto. Saako enää pitoa?
Ei etuvetoisestakaan tarvi pitovaikeuksien vuoksi luopua, saahan siihen perään lukon. Tai sit tekee sen equal-lenght-driveshafts-modin. Vakiona kun vetarit on erimittaiset niin lyö se toinen aina helpommin tyhjää. Rahaa saa tosin näihinkin molempiin hukattua suht paljon.
-
itse asiassa olen itse ajanut t-sportin corollaa ja type-r hondaa ja tulin siihen lopputulokseen että se on ihan hanurista että tehoalue on joku 6000-8000rpm...aivan turha ominaisuus jos yrittää normaalisti ajella...paljon mukavempi on vehje joka vääntää alhaalta tasasesti ylös asti...mutta nämähän on niitä legendaarisia makuasioita ;)
-
Kyl mä vetäisin sen rajan (ainakin vakio FWD-Eclin alustalla) jo 200HP... Mitäs tähän sanoo Psy-J? Eikös siinä vehkeessä ole about se 200HP ja etuveto. Saako enää pitoa?
Ei etuvetoisestakaan tarvi pitovaikeuksien vuoksi luopua, saahan siihen perään lukon. Tai sit tekee sen equal-lenght-driveshafts-modin. Vakiona kun vetarit on erimittaiset niin lyö se toinen aina helpommin tyhjää. Rahaa saa tosin näihinkin molempiin hukattua suht paljon.
Ilman ajokokemusta aika turha taas mutua mussuttaa, ite olen ajanu 270hp etuvetoa, ja ihan hyvin saa ilman lukkoakin sen pidon kiihdytyksissä tiehen.
-
Kyl mä vetäisin sen rajan (ainakin vakio FWD-Eclin alustalla) jo 200HP... Mitäs tähän sanoo Psy-J? Eikös siinä vehkeessä ole about se 200HP ja etuveto. Saako enää pitoa?
Ei tässä nyt vielä mitään järjettömiä ongelmia ole vastaan tullut. Ainahan nuo renkaat tietty "hieman" lyö tyhjää jos lämä tiskissä lähettää. Ja sanomattakin on selvää että pito vaan huononee tästä jos tehoa lisää. :P
Mutta miten auto muuten sitten käyttäytyisi ajossa, jos tuohonkin sen 50 pollea heittäisi lisää, sitä en tiedä. Yllättävän hyvin ecli on kuitenkin tähän mennessä käyttäytynyt, vaikka hieman oudolta _kaikista_ ihmisistä kuulostaakin tää melkein 200hp + etuveto yhdistelmä.
-
No myönnetään, ei ole DSM etuvedoista kokemuksia... Muista merkeistä kylläkin, pari edellistä jenkkipossua etuvetoja ja molemmissa yli 200HP, suht hyvin sai liikkellelähdöissä pitoa (invaboxilla). Sit taasen joku 400tkm ajettu 9000 Turbo Saabi löi aina tyhjää jos oli vähänkään märkää. Alustageometriasta kaiken eniten kiinni.
Kyllähän FWD turbo DSM (195HP, etuveto) on tehtaan mukaan 2 kymmenystä nopeampi 0-100 kuin AWD. Johtuen painoerosta tietenkin, käytännössä täytyy olla kuiva asfaltti ja taitava keppimies että tuohon pääsee.
Mut se siitä etuvedosta. Toinen asia mikä pitää ottaa huomioon on se, että 200HP vapari käyttäytyy erilailla kuin 200HP ahdettu. Turbokoneisessa on vääntöalue paljon laakeampi, vapari korkeammalla viriasteella on paljon herkempi kierroksille = vaikeampi ajaa.
-
Mut se siitä etuvedosta. Toinen asia mikä pitää ottaa huomioon on se, että 200HP vapari käyttäytyy erilailla kuin 200HP ahdettu. Turbokoneisessa on vääntöalue paljon laakeampi, vapari korkeammalla viriasteella on paljon herkempi kierroksille = vaikeampi ajaa.
Laakeampi? As in Tasasempi vai pidempi vai mitens? Sekin riippuu täysin mimmoinen se kone on, joku type-r ihan erilainen kun viritetty 4g63 kone... Esimerkiksi omassa koneessa aikaisemmin kun max. vääntö oli sen 183Nm niin vääntö pysyi yli 170Nm kokoajan ~1500-6000rpm, ja jos varsinkin iskee tilavuutta lisää ja erilaisia nokkia yms säätää, niin sanosin kylä että se väännön tasasuus / pidempi rpm alue on tässä suhteessa parempi kuin ahdetussa... En käsitä miten tuo on vaikeampi ajaa kun on tasanen korkea vääntö jatkuvasti? Eikä tule mitään boosteja siellä...
-
No niin sitä vääntöalueen pituutta juuri meinasin. Sullahan oli oma kone suht vakio, eli kaukana tästä esimerkki 200HP. Vaparissa sitä vääntöä kun ei paljon tuon 200Nm yli saa muuten kuin tilavuutta kasvattamalla ja sit kärsii yläkierrosten kestossa. Olen edelleen sitä mieltä että normaalin käyttöajoon kannattaa tehdä oikein mitoitettu putkisto ja stroukkaus. Vääntöä alemmas ja lisää niin tuntuu ajossa paljon järkevämmältä kuin huipputeho virinokilla jossain 5000rpm jälkeen.
Jos taas aikoo rakentaa kilpa-auton tai leikkikalun radalle, voi tietysti panostaa ajettavuuden kustannuksella. Totuushan kuitenkin on että vaparista on vaikea nostaa tehoja tietyn rajan yli muuten kuin kierroksia nostamalla.
Alkaa btw meneen taas aika ronskisti OT...
-
Katsoppas esimerkiksi tästä. Kyseessä 213hp(6870rpm) / 241Nm(5770rpm) 2.0 16v twincam almera.
Vertailun vuoksi 2.0 n/a eclipsen arvot: 150hp(6750rpm) / 175Nm(5500rpm)
http://www.angelfire.com/super2/almera/Almera.jpg
http://www.angelfire.com/super2/almera/kuvia01.htm
Väännöt:
~2000rpm - 115Nm
~2500rpm - 160Nm
~3000rpm - 185Nm
~3500rpm - 195Nm
~4500rpm - 210Nm
~5570rpm - 241Nm
~6500rpm - 230Nm
~7000rpm - 210Nm
Minusta tuo on aika tasasta menoa... Ja kun huipputeho saavutetaan 6870rpm niin riittää vääntöä sielläkin asti hyvin..
Eli mitä sanoitkaan..hmm:
Vaparissa sitä vääntöä kun ei paljon tuon 200Nm yli saa muuten kuin tilavuutta kasvattamalla ja sit kärsii yläkierrosten kestossa.
Enköhän tässä juuri todistanut toisin, yläkierroksilla ei kärsi yhtään,edelleen tilavuus sama,eikä kierroslukematkaan ole mitään huikeita, vaan aika perus meninkiä..
Mutta onhan niitäkin moottoreita erilaisia.....osia teettämällä ainakin saa juuri mieleisensä laisen moottorin 8-)
-
No joo, toi Almera on esitelty GTI-lehdessäkin. Suora lainaus: "Auto ei nykyisellään todellakaan sovellu kokemattomalle kuskille. Se on oikeasti hankala ajaa luonteikkaan moottorinsa sekä jäykän ja jyrkästi ottavan kytkimensä ansiosta."
Tuossa tiivistyy aika hyvin mitä aikaisemmin yritin sanoa.
-
No joo, toi Almera on esitelty GTI-lehdessäkin. Suora lainaus: "Auto ei nykyisellään todellakaan sovellu kokemattomalle kuskille. Se on oikeasti hankala ajaa luonteikkaan moottorinsa sekä jäykän ja jyrkästi ottavan kytkimensä ansiosta."
Tuossa tiivistyy aika hyvin mitä aikaisemmin yritin sanoa.
Kauanko kesti jotta etsit tuon gti lehden arkistoista ja luit tuon artikkelin lävitse ;D ;D 8-) ;)
-
Kauanko kesti jotta etsit tuon gti lehden arkistoista ja luit tuon artikkelin lävitse  ;D ;D 8-) ;)
;D Kestihän siinä hetken verran ;D
Ei vaan, seriously muistin tuosta jutusta epämääräisesti että oli siitä käytöksestä jotain kerrottu ja oli ihan omankin mielenkiinnon takia kaivettava vanha lehti hyllystä. Siinä tosin käytetään fraasia "kokematon kuski", eiköhän sitä ajamalla tuohonkin tottuisi.
-
no kyl mä toisaalta uskosin kesyttäväni ton eclin vaik siin ois 250 pollee ku tulee leikittyy noil isommillakin. Ja voihan tohon aina lyödä leveempää pyörää yms. jos pito loppuu.
-
Mitähän eroo noilla hks:n 264 ja 272 nokilla on ??
-
Mitähän eroo noilla hks:n 264 ja 272 nokilla on ??
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1106578540
-
Juu no kiitti.. Oiskohan missään samaa vaparikoneelle
-
Juu no kiitti.. Oiskohan missään samaa vaparikoneelle
Tuskin on, nuo nokat ei käsittääkseni oikein pelitä hyvin vaparissa. Tarkoitettu ahdetulle koneelle...
-
Nii joo ja mistä prrrkeleestä mä tiiän onko toi ecli 6 vai 7 pulttinen???
-
Nii joo ja mistä prrrkeleestä mä tiiän onko toi ecli 6 vai 7 pulttinen???
Sulla on 93vm. eli valmistettu 92 loppupuolella tai 93 vuonna = 7bolt
-
Kiits.. Ja sit viel ett onkohan noi sbr:ssä myytävät vauhtipyörät taas niihin turboihin?
-
Kiits.. Ja sit viel ett onkohan noi sbr:ssä myytävät vauhtipyörät taas niihin turboihin?
Edm mallin vaihelaatikkoon sopii suoraan tuolta sbr:n sivuilta tbo mallin vauhtipyörä ja kytkin.
-
eli tää vois olla ihan hyvä..?
http://www.slowboyracing.com/more.php?id=1967&mods=21-2449
-
Ja tohon ei sit tarvii mitään lisäpalikoita?
-
eli tää vois olla ihan hyvä..?
http://www.slowboyracing.com/more.php?id=1967&mods=21-2449
Jep, pitäisi mennä vapariinkin.
-
No pitäisi sopia suoraan ilman mitään kummallisuuksia. Tietty kandee sitten se kytkin/paine-asetelma myös 8-)
-
Tos laskeskelin että jos hommaan sbr:stä nokkapyörät, venan jouset/kupit, keinuvivut ja vauhtipyörän niin hinnaks tulis yhteensä 1042,99€ :o
taitaa noista viel osa jäädä pois jos kimppatilauksessa tilaan..
-
No pitäisi sopia suoraan ilman mitään kummallisuuksia. Tietty kandee sitten se kytkin/paine-asetelma myös  8-)
noi on kyl suht uudet mut eclin vakiot? kesällä uusittu.
siis kytkin ja paineasetelma
-
En nyt oo viel vertaillu, mutta kassos kun tbon kytkinlevy on 225mm ja vaparin 215mm, niin on myös tbon:n vauhtipyörä hiukka erimallinen. Joten en usko että tbo:n vauhtipyörään menee suoraan edm n/a kytkinlevy ja paine-asetelma. Voin kyllä tämän varmentaa kun pääsen tallille. Mulla on siellä kaikki vakio roippeet tallella, sekä uudet act:n roippeet.. Eli tästä varmennus lähiaikoina, ellei jollain viisammalla ole kokemusta..
-
No jos viittiit niin kyl miitissä sit kumarran sulle ;)
-
No jos viittiit niin kyl miitissä sit kumarran sulle ;)
Pannaan muistiin, ja tuo tallennetaan kyllä kameralle ;D
-
Jos ainoa problem on se vauhtipyörä niin miksi ei käyttää orgis vauhtipyörää...? Sorvissa kevenee niin paljon kuin on tarve, samalla saa tasapainotettua. Toki valmis on aina helpompi mut jos koittaa vapariin sovittaa tbon osia, joutuu kuitenkin vähän raapiin päätä.
-
Jep, sorvissa lähti minultakin, ei sorvattu paljon kun poistin tasap.kepit ja tulee alumiinisia hihnapyöriä. En näe järkeä maksaa uudesta kevyestä. Laittaa nekin rahat olennaiseen. jos nokkia vapariin etsitte niin Us-parts myy Catcamsin keppejä, siellä on töissä vielä henkilö kenellä kokemusta 4G63:sta. Itse hylkäsin toistaiseksi uudet nokat ja päädyin sorvauttaa venttiilien lautasen/varren kaaren pienempään R:ään sekä muotoilin kanavia ja palotilaa. Varsinkin istukan sovitus kanavaan huono; pykälää :)
-
Jep, sorvissa lähti minultakin, ei sorvattu paljon kun poistin tasap.kepit ja tulee alumiinisia hihnapyöriä. En näe järkeä maksaa uudesta kevyestä. Laittaa nekin rahat olennaiseen. jos nokkia vapariin etsitte niin Us-parts myy Catcamsin keppejä, siellä on töissä vielä henkilö kenellä kokemusta 4G63:sta. Itse hylkäsin toistaiseksi uudet nokat ja päädyin sorvauttaa venttiilien lautasen/varren kaaren pienempään R:ään sekä muotoilin kanavia ja palotilaa. Varsinkin istukan sovitus kanavaan huono; pykälää  :)
Paljos makso kun otit siivun pois vauhtipyörästä?
-
Ei se paljon ollut; tutunkauppaa.. ;) Eikä siitä paljon kannata maksaakaan, ihan helppo nakki. Tasapainottaan joutuu jossain moottorihiomossa.
-
"jos nokkia vapariin etsitte niin Us-parts myy Catcamsin keppejä, siellä on töissä vielä henkilö kenellä kokemusta 4G63:sta"
Tartteepa ottaa yhteyttä us-partsiin.. kiitti vinkistä
-
Nostetaanpas/lainataanpas vanhaa topiccia sellaiseen pieneen kyssäriin että kuinkas monta hepokattia 1gen GS:stä sitten oikeasti löytyykään? Itse aluksi käsitin että olisi 150hp, mutta sitten vilkaisin tuota malliopasta ja siellä kerrottiinkin tehojen määräksi 135hp... Kumpi kampi?
-
Nostetaanpas/lainataanpas vanhaa topiccia sellaiseen pieneen kyssäriin että kuinkas monta hepokattia 1gen GS:stä sitten oikeasti löytyykään? Itse aluksi käsitin että olisi 150hp, mutta sitten vilkaisin tuota malliopasta ja siellä kerrottiinkin tehojen määräksi 135hp... Kumpi kampi?
Usdm 135hp, edm 150. (kuten mallioppaasta löytyy)
-
Nostetaanpas/lainataanpas vanhaa topiccia sellaiseen pieneen kyssäriin että kuinkas monta hepokattia 1gen GS:stä sitten oikeasti löytyykään? Itse aluksi käsitin että olisi 150hp, mutta sitten vilkaisin tuota malliopasta ja siellä kerrottiinkin tehojen määräksi 135hp... Kumpi kampi?
Usdm 135hp, edm 150. (kuten mallioppaasta löytyy)
Thänks, enpäs puusilmänä osannut yhtään kattoa että mallioppaassa oli vielä tuo kolmaskin mallivaihtoehto. Menee kyllä ja rankasti ohi alkuperäisen aiheen, mutta onkos suomessa olevat mallit sitten järestäen noita edm malleja? Ja jos ei, niin mistä on helpoin erottaa nämä mallit toisistaan?
Hitto että polttelisi ostaa Eclipse ja semmonenhan tässä kuukauden sisään tarkoitus olisi laittaa. Tai on jo semmonen kuume että pakkohan semmonen on alle saada :)
-
Nostetaanpas/lainataanpas vanhaa topiccia sellaiseen pieneen kyssäriin että kuinkas monta hepokattia 1gen GS:stä sitten oikeasti löytyykään? Itse aluksi käsitin että olisi 150hp, mutta sitten vilkaisin tuota malliopasta ja siellä kerrottiinkin tehojen määräksi 135hp... Kumpi kampi?
Usdm 135hp, edm 150. (kuten mallioppaasta löytyy)
Thänks, enpäs puusilmänä osannut yhtään kattoa että mallioppaassa oli vielä tuo kolmaskin mallivaihtoehto. Menee kyllä ja rankasti ohi alkuperäisen aiheen, mutta onkos suomessa olevat mallit sitten järestäen noita edm malleja? Ja jos ei, niin mistä on helpoin erottaa nämä mallit toisistaan?
Hitto että polttelisi ostaa Eclipse ja semmonenhan tässä kuukauden sisään tarkoitus olisi laittaa. Tai on jo semmonen kuume että pakkohan semmonen on alle saada :)
Euroopassa kuten myös suomessa on udsm kuten myös edm malleja. Helpoiten ne eroittaa toisistaan ulkoisesti peileistä jotka ovat erinäköiset, tai sitten esimerkiksi sisältä autom. turvavöistä(vain usdm). Myös uudemmissa usdm malleissa on puskureissa ja kylkilistoissa eroja yms pientä. Lisäksi tietenkin jos ei ole vaihdettu takavaloja, niin ne ovat usdm malleissa täysin punaiset kun edm malleissa oranssit kulmat.
Tarkastele mallioppaan kuvia ja jäsenten autojen kuvia niin huomaat erot.