Dsmclubfinland.com
Yleinen keskustelu => Dsm alue => Topic started by: blobbari on January 18, 2006, 23:42:25 PM
-
Miten onnistuu 2g gsx eclipsen rekisteröiminen tuontiautona suomeen? Missä hinnoissa nuo alkuvuosien mallit liikkuu? Joskus katselin että perusmallit olivat +5000$. Löytyykö vaatimustenmukaisuus todistus vemic:ltä? Mitä eroa on eclipsen 4g63t:llä evon vastaavaan koneeseen?
-
Riippuu vuosimallista. Tästä on foorumilla ollut jo paljonkin keskustelua. Mutta kerrataan nyt hieman. Helpoiten saat kun ostat ennen 1.6.96 ensirekisteröidyn auton, jolloin se ei vaadi muuta kuin päästömittaukset ja ei ehkä niitäkään jos autossa on esim tarrat jotka todistaa että vastaavat jenkkien päästövaatimuksia, näin ollen konttori voi päästää lävitse...
<- 1.6.1996
- Päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen
1.6.1996-?.?.1997:
- Päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen
- Tyyppihyväksyntästandardien mukainen mittaus ohiajomelusta ja jarruista.
- Selvitys kolariturvallisuudesta l. Japanin(varmaan myös USA:nkin..) tyyppihyväksynnän vastaavuus soveltuvilta osin koskien mm. turvavöiden ja istuinten kiinnityspisteitä, maahantuojan kirjoittama todistus riittää.
1.1.1998+: EY WVTA (Whole Vehicle Type Approval) vaatimustenmukaisuustodistus täydellisenä, poikkeuksena muuttoautopoikkeussäännön mukaan USA:n tai Japanin tyyppihyväksyntäehdot täyttävät ajoneuvot.
Edellisille vaatimuksille on haettavissa myös poikkeuslupia ajoneuvohallintokeskukselta jos perusteet selvityksineen ovat riittävän kattavat. 1.1.1998 jälkeen ensirekisteröityjen leimaus on lievästi sanottuna hirvittävä toimenpide byrokratian osalta. GTR imports voi tämän tehdä asiakkaan autolle ilman sitovaa toimitusaikaa(arviolta 6-8kk) ja maksaa n. 20 000€ joka kertoo jo jotain toimenpiteen laajuudesta.
Suomesta et saa mitään todistuksia mistään noista jenkkimalleista. Hinnat on varmasti laidasta laitaan kunnosta riippuen, ebay on aika hyvä alue surffata hintoja
Minkä evon moottorista puhe? Nekin muuttuneet matkojen varrella. 2g manuaali tbo eclipsessä on 210hp/290Nm ja T25 turbo..
-
EVO3 varmaan kaiken lähimpänä, EVO4 ja uudemmissa on moottori konehuoneessa toisin päin, - ei pitkittäin -, vaan jakopää repsikan puolella. Eli motin sisukalut on aika lailla samaa kamaa pääsääntöisesti kuin DSM 4G63T pannussa. Turbot, putkisto, pako- ja imusarjat ym. sit eri kauraa. Nämä siis EVO4 eteenpäin.
-
Eli tässä on samat jutut kuin japanista tuotavalla autolla. Höh... Muuten nykyään vaaditaan 1.1.1993 jälkeen rekisteröidyltä autolta myös jarrutesti. Muuttui vuoden vaihteessa.
-
Eli tässä on samat jutut kuin japanista tuotavalla autolla. Höh... Muuten nykyään vaaditaan 1.1.1993 jälkeen rekisteröidyltä autolta myös jarrutesti. Muuttui vuoden vaihteessa.
Mistäpä tämä tieto? Onko mustaa valkoisella jossain?
-
Eli tässä on samat jutut kuin japanista tuotavalla autolla. Höh... Muuten nykyään vaaditaan 1.1.1993 jälkeen rekisteröidyltä autolta myös jarrutesti. Muuttui vuoden vaihteessa.
Mistäpä tämä tieto? Onko mustaa valkoisella jossain?
Tässähän tämä:
http://www.ake.fi/pdf/C154.pdf
Sama auto, jos se on rekisteröity eu:n sisällä aikaisemmin toiseen maahan ei vaadi kyseistä jarrutestiä:
http://www.ake.fi/pdf/C151.pdf
-
Mikään ei ole muuttunut. Siellä lukee edelleen "FMVSS käy 31.12.1996 asti"
Eli kun auto on jenkkimarkkinoilla hyväksytty, niin nuo jarrut on sillä selvä.
Aivan kuten olen tuossa ekassa postauksessa maininnut nämä.
-
Mikään ei ole muuttunut. Siellä lukee edelleen "FMVSS käy 31.12.1996 asti"
Eli kun auto on jenkkimarkkinoilla hyväksytty, niin nuo jarrut on sillä selvä.
Aivan kuten olen tuossa ekassa postauksessa maininnut nämä.
Ai katos niinpä olikin. Jenkkiautoille on annettu parempi mahdollisuus saada rekisteriin.