Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Zage85 on May 19, 2006, 16:53:39 PM
-
2G USDM -95
Eli tämä alue ( tai tämäkin ;D) on aivan utopiaa, joten täältähän toivon saavani järkeä "pieneen" päähäni...
Mistäs kannaittaisi yleisesti ottaen aloittaa koneen piristämisen?
*Mistä kannattaa osat tilata ja mitä maksavat?
*Vielä voi laittaa miten ne koneeseen/liikkumiseen vaikuttaa..?
*Toimitus aikakin olisi kiva ja jos ulkomaalainen linkki niin toimittavatko ne ylipäätänsä suomeen
Eli tyyliin näin:
*Pakosarja (420a) -95
*http://www.edenperformance.com/pakosarjatNA.html
*Hinta 459€ + 40€pk
*???
*N.2viikkoa toimitus aika
Huom! Ylläpitäjät voivat muuttaa(saavat ;)) tekstiä ja ulkoasua siedettävämmäksi jos on liian epäselvä :D
-
Vinkki 1:
Älä tilaa mitään osia suomen firmojen kautta. Maksavat niin paljon enemmän kuin jenkeistä. Ebay on tässä tapauksessa sun paras kaveri. Tai sitten tulevien SBR tilauksien yhteydessä.
-
Saksan Ebaysta ei vain yksinkertaisesti löydy 420a koneeseen oikeastaan mitään :'( (ja aika vähän amerikkalaisestakaan, mikä oli suuri yllätys :o)
-
Ihan peruxjutuista tietysti aloittaa. Vapaavirtaus filtteri/koko intake kitti eBaysta. Sit tosiaan pakosarja ja loppuptkisto, race katti tai test-pipe. Siinäpä ne yksinkertaisemmat. Noilla jo tulee alavääntöä ja ääntä mukavasti lisää.
Sit tietysti vaparista tehoa halutessa pitää nokat jossain vaiheessa vaihtaa, mut se menee jo teknisemmäksi ja saattaa tulla päästöjen kanssa ongelmia. Kytkinremontin aikaan kannattaa sorvata vauhtipyörästä vähän pois tai vaihtaa valmis kevyempi. Tehoahan se ei lisää tuo yhtään mutta kierrosherkkyyttä.
Nuo 420A moottorin viriosat taitaa parhaiten löytyä eBaysta. Sieltä vaan selailemaan, ei se surffaaminen mitään maksa. Sieltä oppioi ja löytää aika hyvin kaikkea.
-
Pelkään vain tavaran tulliin joutumista jos jenkkilästä tilaan ja äkkiä siihen sitten tulee hintaa + tietenkin n.100$ postimaksut ja toimitus aika n.4kk ;D ;D ;D
Vai onko parempia kokemuksia sieltä tilaamisesta ;)
-
Saksan Ebaysta ei vain yksinkertaisesti löydy 420a koneeseen oikeastaan mitään :'( (ja aika vähän amerikkalaisestakaan, mikä oli suuri yllätys :o)
Kumma, itse hain jenkkien ebaysta osia 95-99 eclipseen niin vastaus "3594 items found"... Kyllä sieltä löytyy..
Tullin osuus osille ei olu kuin joku ~2-4%, arvonlisävero on se 22%. Silti osat tulevat halvemmaksi kun suomen ryöväri liikkeiltä tilaaminen, jotka nekin tilaa jenkeistä ne ja sama aika kestää..
-
Tuolta nyt alkuun vaikka tuo Intake-kit ja kampuran hihnapyörä. Ebaysta sitten melkein loput.
http://www.cosmoracing.com/productinfo.asp?cid=131&pid=203
http://www.cosmoracing.com/productinfo.asp?cid=139&pid=339
Cosmosta on ainakin nopeasti saanut tavaraa. Aikoinaan viikossa tuli omaan vapariin tuo intake-kit ja viime kuussa kaverin CRX:ään tuli jotain sälää alle viikon toimitusajalla.
-
Kumma, itse hain jenkkien ebaysta osia 95-99 eclipseen niin vastaus "3594 items found"... Kyllä sieltä löytyy..
Tullin osuus osille ei olu kuin joku ~2-4%, arvonlisävero on se 22%. Silti osat tulevat halvemmaksi kun suomen ryöväri liikkeiltä tilaaminen, jotka nekin tilaa jenkeistä ne ja sama aika kestää..
Mä löysin vain 1888 osaa :D... Mutta esim. mäntä/männän rengas sarjoja ei löydy kuin kaksi ja molemmat yli 1000$ hintaan ;)
Mikäs tuo hökötys on???? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-AIR-INTAKE-MANIFOLD-95-99-MITSUBISHI-ECLIPSE-2-0L-C_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ36474QQitemZ8064773746QQrdZ1
Ja mistä tiedän sopiiko se 420a koneeseen kun ei lukenut missään...
-
Imusarjahan tuo on.
Ei varmaankaan ole ihan oleellista ensimmäisenä ruveta katselemaan koneeseen uusia mäntiä...
Ennen sitä voi jo mm. parantaa koneen hengitystä jo edellä mainituin tavoin ja kun mennään pidemmälle, niin viedä vaikka kannen trimmattavaksi ja höylättäväksi. Ja säädettävillä nokkapyörilläkin voisi saada jotain aikaan, kunhan on osaava kaveri ja välineet säätää kunnolla.
-
Zage85, ebaysta jos tavaraa etsii tuohon 2G vapariin, niin 99% varmuudella osat on tuohon 420a koneeseen, jos myyjä on jenkkilässä.
Ja tuota konetta (420a, 4G63) ei olla lähdetty yleensä ilmoituksiin merkkaamaan, koska siellä valtaosa pitää itsestäänselvyytenä sitä että vapari 2G:ssä on vain ja ainoastaan 420a-kone.
-
Ja jos ei kuuma koppi haittaa ja löytyy palaa käsivarresta, voi ottaa ilmastoinnin ja ohjaustehostimen remmit pois. Eiköhän nuokin jonkin verran sitä tehoa syö...
Ja onko 420a koneessa tasapainoakselia..? ;)
-
Zage85, ebaysta jos tavaraa etsii tuohon 2G vapariin, niin 99% varmuudella osat on tuohon 420a koneeseen, jos myyjä on jenkkilässä.
Ja tuota konetta (420a, 4G63) ei olla lähdetty yleensä ilmoituksiin merkkaamaan, koska siellä valtaosa pitää itsestäänselvyytenä sitä että vapari 2G:ssä on vain ja ainoastaan 420a-kone.
Kiitos tästä tiedosta... Kun sitä ihmettelin kun ei olla merkattu koneen tyyppiä mitenkään (paitsi jos on 4G63 koneen osa)... Mutta tämä auttaa paljon ;)
-
Ei varmaankaan ole ihan oleellista ensimmäisenä ruveta katselemaan koneeseen uusia mäntiä...
Enhän muuten mäntiä katselisikaan, mutta kun omasta autostani on männän renkaat kulahtanut ja Mitsu-setä liikkeestä toimitus aika on vakio männillä yli kuukausi. Siksi katselin Ebaysta jos niitä olisi löytynyt :)
-
Ja jos ei kuuma koppi haittaa ja löytyy palaa käsivarresta, voi ottaa ilmastoinnin ja ohjaustehostimen remmit pois. Eiköhän nuokin jonkin verran sitä tehoa syö...
Ja onko 420a koneessa tasapainoakselia..? ;)
Yksi perus asia minkä takia Eclipsen ostin oli ilmastointi :D Joten se siellä pysyy ;D
Mutta tuosta tasapainoakselista ei ole mitään käsitystä???
-
Kampiakselin pienempi hihnapyora "underdrive pulley" tuo tehoa lisaa vauhtipyoralle, silti laturit, ohjaustehostin ym. pelaa hyvin vaikka pyorivat hieman hitaammin.
Kokemusta on omasta autosta, kierrosherkkyyskin lisaantyy kivasti.
-
Pistetään nyt tähän saman aiheen alle kun kerran on 2G:n viritys.
Eli onko tuo 4g63 moottorin tasapainoakseli jotenkin välttämätön haitta siellä pyörimässä?
Oman auton kun vein jakopää remonttiin, niin todettiin sen hihnan olevan poikki ja nyt kun se on siellä, autosta hävisi tehoja huomattavasti. :-/
Eli onko sillä mitään muuta tekoa, kuin tasapainottaa moottorin käyntiä? Voisi ottaa mokoman kokonaan pois kun ei se juurikaan enempää tärise se kone ilmankaan...
-
Ei se kone tärise enempää vaikka tp-akselit ottaa pois. Tärinä vain tuntuu enemmän. Mutta niitä akseleita on siellä kaksin kappalein. Toisen (siis sen joka pyörii hihnavetoisesti) saa pois kone paikallaan mutta toinen tulee vissiin alakautta eikä ilmeisesti kovin helposti koneen ollessa autossa kiinni.
Korjatkaa nyt taas joku viksumpi jos puhun ihan pehmoisia.
-
Mutta voiko sen hihnan vain ottaa kylmästi pois ja jättää itse akselit paikoilleen? Eli ettei välttämättä ryhtyisi akseleita irroittamaan...
-
Nykyajan mukavuuksia, ei mikaan MUST nuo akselit.
-
Eli pois vain. Olisi mielenkiintoista käydä jarruttamassa tehot jossain ennen/jälkeen tasapainoakselin hihnaa... :P
-
4g63 dohc kone omaa 2kpl tasapaino-akseleita. Toista pyörittää oma hihna kampuran avulla. Ja toista pyörittää jakopäänhihna, jossa samassa myös öljypumppu. TP-akselit pitää poistaa kokonaan sieltä, jos ne haluaa poistaa käytöstä.
-
Toisen akselin joutuu sitten katkaisemaan ja siita se oljypumpun akselin"patka"jatetaan sinne jota jakopaan hihna pyorittaa. Eli se on sitten lopullinen modi.
Tassa takana kohta 60 000km ilman akseleita eika ongelmia.
-
Mitäs haittaa siitä on jos se omalla remmillä pyörivä tp-akseli pois liikkeestä, eli vain remmi pois?
Kun omassa en ainakaan huomannut mitään muuta eroa kuin että oli paljon kierrosherkempi ja muutenkin pirteämpi kulkemaan kun oli se hihna katkennut... Ajan kanssako tulee jotain ongelmia?
Kun ei viitsisi ruveta repimään konetta pois tuosta. :P
-
Mitäs haittaa siitä on jos se omalla remmillä pyörivä tp-akseli pois liikkeestä, eli vain remmi pois?
Kun omassa en ainakaan huomannut mitään muuta eroa kuin että oli paljon kierrosherkempi ja muutenkin pirteämpi kulkemaan kun oli se hihna katkennut... Ajan kanssako tulee jotain ongelmia?
Kun ei viitsisi ruveta repimään konetta pois tuosta. :P
No sitä että siellä koneessa silloin pyörii toisessa kulmassa toinen tp-akseli, ja toinen on paikoillaan. Ei taida kovin tasapainossa olla kone.
-
2G USDM -95
Mistäs kannattaisi putkiston ostaa (pakosarja ja downpipe löytyy jo)...? Kun ebay.comin myyjät tuntuu aika nihkeesti lähettävän niitä suomeen...
-
Samuli varmaan pystyy niidenkin kanssa auttamaan.
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1148232191
Tai sitten tilaat esim. Suomesta vaikka Futurezilta. Niiden 2G osat ovat käypiä ainakin tuohon 420A koneeseen. Hinnat ovatkin sitten "hieman" kovemmat kuin jenkkilästä suoraan tilattaessa..
http://www.futurez.fi/
-
Yksittaisen putkiston rahtihinnat USA:sta tulee melkokalliiksi paketin pituuden vuosi.
-
Yksittaisen putkiston rahtihinnat USA:sta tulee melkokalliiksi paketin pituuden vuosi.
ot: OK, hyvä että tämäkin selvisi. Ei tule neuvottua jatkossa väärin. :P
-
Mutta silti vaikka sen putkiston rahdit on "kalliit" niin se varmaan tulee joktap halvemmaksi kuin suomesta ostettuna jos saatavilla edes..
-
Niin kokonaishintahan siina ratkaisee. Eihan se siis mahdottaman pitka paketti olis, kun putkistot tulee 3-4 osassa kuitenkin.
-
Niin kokonaishintahan siina ratkaisee. Eihan se siis mahdottaman pitka paketti olis, kun putkistot tulee 3-4 osassa kuitenkin.
Itselle tuli 3" turbo back putkisto osissa paketissa, eikä kulut nousseet mitenkään erikoisesti...
-
Tuossa Zalaman kanssa mailailtiin, hän arvio 300$ postikuluiksi... Mitäköhän tulli maksu olisi?
-
Tuossa Zalaman kanssa mailailtiin, hän arvio 300$ postikuluiksi... Mitäköhän tulli maksu olisi?
Tullimaksu on "tuotteen hinta+rahti":sta ~2-4% näissä auton osissa, sitten siihen päälle vielä 22%. Eli yhteensä maksat putkesta sitten sen hinnan+rahdin josta kokonaisuudesta veloitetaan vielä ~25%
-
http://www.slowboyracing.com/more.php?id=5331& <--- tollasen tilaat jos raha ei oo ongelma. tulee ehkä useampikin poni lisää ja sama väännön kans.
-
Yksittaisen paketin lahettaminen rahtifirmalla maksaa melkoisesti:
Tarkka hinta Fedex "international economy" 80 lbs paketille ( 36kg) on 349$.
http://www.fedex.com/us/
UPS rahdit 80 lbs paketille 416$
http://wwwapps.ups.com/calTimeCost?loc=en_US
-
http://www.japan.fi/?view=moottorit&id=82
-
mitäs sit jos laittais nossit?? :-? alko ärsyttää jo viime kesänä ku auto ei liikkunut tarpeeks et nyt kone palasina ja ilokaasu systeemi asenetaan parhaillaan 8-) ja luultavasti kestää kesän nii taas kone palasina :-/
-
mitäs sit jos laittais nossit?? :-? alko ärsyttää jo viime kesänä ku auto ei liikkunut tarpeeks et nyt kone palasina ja ilokaasu systeemi asenetaan parhaillaan 8-) ja luultavasti kestää kesän nii taas kone palasina :-/
ei sitä koko ajan tartte syöttää sinne..
-
joo ei ku mul oli vaihtoehdot et wet tai dry.. sit otin yhteyttä sinne americaan nii siel ne ehotti et se dry sopis parhaiten ja ne vakuutteli et 20-30 hp per sylinteri nii kestää hyvin et päädyin nyt sitte nos efi dry systeemiin ja siinä on se w.o.t et se syöttää vaa ku kaasu poljin on pohjassa ja järjestelmä päällä ::) mut totta sitä ei voi koko ajan käyttää.. pitäis nyt vaan saada uusi putkisto viel nii taitaa auto olla valmis kesän rientoihin :)
-
täältä niitä saa :D
-
jahas :) missä hinnoissa ne pyörii? :-?
-
Vähä riippuu. Cat back- putkistoista on tehty ilmotus tonne kaupallisiin ilmotuksiin..
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1189798899
-
hmm ku mulla on vhn erikoinen se putkisto ku on nimittäin tupla ulostulo molemilla puolilla... :-X
-
hmm ku mulla on vhn erikoinen se putkisto ku on nimittäin tupla ulostulo molemilla puolilla... :-X
Ja ongelma oli??? :D
vie vähä enempi aikaa vaan :) tars nähä moinen ensin.
-
no hyvä ku vihdoinkin löysin joku jota tietää jtn näistä :D vein äskettäin auto huoltoon nokkaremmin vaihtoon noin"2viikkoo sitte" ja siel ne ei tiiä mitään sanoivat et joo ei täs oo mikään ongelmaa mut nyt vasta niile selvis et se on usdsm et ei japsi kone >:( mulle sanottin heti et no hätä mut näköjään on hätä siel ;D ku ei nee kuunellu ku koitin selittä et se ei oo japsi vaa usa mallinen ;D perjantaina ne ilmoitti et viiko viel ja et jos voisin harkita myydä sitä... ja sitä en ikään tee >:( ne kyl lupas laittaa ilokaasut ym muuta virityksiä mut ku oon nyt jo kohta ostanut 3000e edestä viritys osia et pitäis vaa löytää joku joka osaa asentaa niitä ja periaate tässä koko hommassa oli se et haluan auton joka kellään muulla ei oo!!! uudet penkit ym muuta.. harmi vaa ku se on ollu joku näyttely auto americassa mut koneelle ei oo ikään mitään tehty et nyt on maalaus eessä ja viritykset ja sitte ei muuta ku näytille ;) pitäis vaa löytää joku joka osaa näitä virityksiä??ja täällä päin kaikki vaa laittaa turbot ja ne on mun mielestä tylsiä ku kaikilla on niitä :( ja kerrankin en pihistele yhtään rahan menosta niinkauanko on erikoinen yks miinus täss on vaan et "muija" ei oikeen tykkää mun uudesta harrastuksesta :D
-
korjaus nyt ollaan 4000-5000e :D tilasin 2kpl rosteri vaimentinta!!vitto osaisitko sä laittaa niitä paikalle ja paljonko maksaa? ajattelin samalla ku meen täyttä ilokaasu pullot nii ois aika lähellä sua? :) sika kalliit reenkaatkin oli 19" 235/35 vaidoin kaikki :-X onnex työt kiinostaa taas :D ja se remmien vaihto ei oo ihan halvinta huomasin:/ veipumppu vaan 250e!!!!! nii ja muutin sen dry nos systeemin wettiin ku kaikki väittää et se on parempi mu kalliimpi :'(