Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Virtane on June 01, 2005, 15:31:22 PM
-
mikäs mahtaa olla kun laittaa vitosta silmään ni se rusahtaa päälle laittaessa. muut vaihteet toimii ja kytkeytyy moitteettomasti.
**Edit: otsikko - ylläpito**
-
Laatikostako se rusahdus kuuluu, vaiko siitä ihan vaijereista?
Voipi olla sitten laatikon vieminen huoltoon....
-
Sama vika täälläkin. Esim. suoraan 2-5 tai 3-5 vaihtaessa.
-
Siellä taitaa olla vitosen synkrot p*****a, mahtaako galanttien laatikot sopii. tuntuu ku laittaa sen vitosen päälle niinkuin yrittäis vaihteita ilman kytkintä. 150tkm mittarissa
-
Älkää nyt hyvät ihmiset mitään galanttien laatikoita alkako sovitella sinne, eclipsessä kuitenkin aivan eri välitykset, jotka melko hyvät vielä. Laatikoita huoltaa ihan omat liikkeensä, ei ne niin ihmeellisiä vekottimia ole, vai mitä tepi ;) ;)
-
Jos se noista vitosen syncroista on kiinni se vitonenhan on erikseen/yksikseen heti kun aukasee ensimmäisen kopan pois (jos oon ees jotenkin tajunnut tuota ;D ) Helppo homma periaatteessa laittaa ne pelkästään.
Katos tästä pdf:stä http://www.galantvr4.org/rhertz/docs/PWEE8902-ABCD_FWD_MT_W-E_22A.pdf sun kopan / mallin numerolla sun vaihdelaatikon numeron ja sen jälkeen katot onko ollut e33ssa sama laatikko / välit. taikka sitten kurkkaat sinne sun vaihdelaatikon kilpeen ja katot mallin. -> sitte tarkistat samanlailla.
huollatus jo voi maksaa jonkun verran jos viet auton kokonaan huoltoon... Jos vähäänkään pysyy työkalut kädessä, niin laatikon irrotus ei oo paha homma. Pystyisit ees pikkusen säästää rahnaa.
-
Sama homma, vitonen v*ttuilee. Voipi olla synkroonit mutta toisaalta mitsu on tehny laatikoista tiukkoja, vaatii kunnon sisäänajon ennenkuin toimii liukkaasti. Tai sitten jokaisen DSM:n edellinen kuski vaihdellut 4---)5 ilman kytkintä..heh.
Kannattaa vielä kokeilla säätää vaijereita vaihdekepukan juuresta, ei paha homma.
-
EI se siitä enään parane jos jo vaihteet rusahtelee :-/
Kannattaa kuiteskin ensi hädiks laittaa redlinen mömmöt lootaan niin PARANEE huomattavasti. Kuolleista se ei enään kuiteskaan herätä.
-
Jos sulla olis se lanceri ollut uudesta, tietäsit mistä puhun :D
-
Joo ei oo ollu alusta saakka, mutta kuiteskin 100tkm ja 6 vuotta ollu (edellinen auto oli muuten samaa koppaa ::) ). Edelleen se kakkonen rusahtelee aina silloin tällöin :)
Kokeilkaas piruuttaan laittaa nyt sitä redlinen mtl ml seosta. Voittaa sata nolla nää normi öljyt.
-
Kovassa maineessa nuo punalinjan tuotteet! :D hyviä uskon näin. Itse piruuttani laitoin vaihteisto stp:tä.. :)
-
Mulla kans temppuilee loota sillee et ku työntää ykköstä päälle esim. valoissa niin ei saa mitenkään sitä päälle vaikka hampaat irvessä työntää.. ei auta kytkimellä pelaamiset, eikä muilla vaihteilla käyttäminen.
Sitte kun sen ykkösen saa päälle ni sen jälkee se menee ettei mitään ja kaikki toimii ku uus ja ykkönenki menee ihan heittämällä.
Onko siellä vaihdekepin juuressa jotain "ohjuri"levyä tai muuta vastaavaa mikä vois olla löysällä.. tuntuu et siel joku aina pikkasen kolahtaa ku vaihtaa ja tuntuu et siel joku just menee sinne kepin eteen ja pykälät ei siksi mene päälle.
-
Kylla se taitaa olla tyyppi heikkous nuo synkrot. Vaihdoin BMTrannylla korjatun laatikon uusilla vakio synkroilla, 10 000 km ja alkaa olla vaihtaminen samanlaista kun vanhalla laatikolla. Seuraavaksi kylla nuo tuplasynkrot sisaan jos laatikko hommiin joutuu.
Samantien sellanen 1000$ sijoitus ja sais vanhan lootan kisakuntoon. Ja itte ku tekee tulee sellanen ku tulee.
5.Vaihteen ongelmat kylla ihmetyttaa jos 1. ja 2. vaihtee sujuvasti :-?
Paja on muuten tuossa 15 min ajomatkan paassa kotoa. Kavin kattelee ja fiksuja kavereita tuntuivat olevan laatikko asioissa.
http://www.bmtranny.com/bmhome.html
Niin ja erikoisoljyilla saa tosiaan lootan pelaamaan paremmin.
-
Minäpä sit alan labramarsuksi. Hain eilen 3 purkkia Redlinen lootaöljyä, ensi viikon loppupuolella pääsen sit tilittään että muuttuko aski paremmaksi. 55€ euroa maksoi kolme vajaan litran purkkia.
-
Itse heitin viime kesänä oman eclin lootaan redlinen öljyt seuraavasti: 2xMT-90 + 1xMTL. eli yhteensä kolmisen litraa :) Ja pitää sanoa että vaihtaminen helpottui ja rusahtelut loppuivat. Tietty mulla on ihan erilainen loota kuin DSM:issä, mutta kyllä ne tota redlineä DSM:ien lootiin nimenomaan suosittelevat. Vielä kun jostain sais BG synchroshiftiä.
-
Onnistuuko tuo vaihdelaatikon öljyjen vaihto itse mitenkä??
-
Onnistuuko tuo vaihdelaatikon öljyjen vaihto itse mitenkä??
FAQ tulossa lähiaikoina.
-
synkron massapinta siellä oli kulunut (tarkka öljylaadusta), kävin mitsuliikkeessä ja sanoin että vitosen synkro laatikkoon f5m31 ja viikon päästä soittivat että nyt se tuli japanista. ja hintaa tuli 21.30€.
eipä oo ennen noin helppo irrotteista laatikkoa vastaan tullu kun kytkimen vaihdoin. vetarit irti, laatikon päältä se korva, muovit lokasuojasta pois, vaihdelaatikkotunkki alle ja pari pitkää jatkovartta pyssyn nokkaan, pultit auki ja jopas irtos, sit se pikku pelti siit laipasta. 2.5-3h vaihtaa kytkin.
synko vaihdettiin siit laatikopäästä ja oli 20min homma.
-
Noni ! pala kakkua!
-
Onnistuuko tuo vaihdelaatikon öljyjen vaihto itse mitenkä??
FAQ tulossa lähiaikoina.
Olis kiva saada vähä infoa, tosin enköhän mä tolla haynesillä pärjäis..
On vaan niin paljon opeteltavaa näistä :-[
-
Haynesissa varmasti tuommosiet hyvin selitetty.
Eihän laatikon öljyjen vaihto ole koneen öljyjen vaihtoa kummempi operaatio, valutat vanhat pois ja kaadat uudet sisään 8-)
-
mutta mites mulla kun mulla hyppää vitonen kiihdyttäessä pois kokonaan :'( :'( ei rusahtele mutta hyppää pois
-
Olis kiva saada vähä infoa, tosin enköhän mä tolla haynesillä pärjäis..
On vaan niin paljon opeteltavaa näistä :-[
Haynesissa ei ole muistaakseni merkitty niita oikeita reikia naita meidan vaihteistojamme varten. Otan tossa illalla vaikka pari kuvaa niista oikeista holeista mista taytetaan/poistetaan vaihdeoljyt.
-
mutta mites mulla kun mulla hyppää vitonen kiihdyttäessä pois kokonaan :'( :'( ei rusahtele mutta hyppää pois
Tossa nyt on jotain juttua tuosta vitosvaihteesta: http://members.shaw.ca/costall/1000Q/answers-problems.htm#myshiftermoves Eli ainakin ton mukaan jos siinä on ongelmia niin se kannattaa laittaa kuntoon...
-
Oho... On tainnu toi vaihteistoöljy FAQ vallan unohtua :-[
Kuitenkin, kuten tuossa jo sanottiinkin, aivan samalla tavalla käy kuin moottoriöljyjen vaihtokin. Eli auto ylös, pohjapropusta vanhat pihalle. Uutta öljyä kylkipropusta sisään niin kauan kun menee. That's it. AWD:n laatikkoon meni kolmisen litraa, varmaan melkein saman verran etuvetoisenkin aski imee.
-
Jep jep, manuskan mukaan API GL-4, SAE75W-85W tai 75W-90, ja 2.3 litraa tilavuus.
-
Eli tasta poistat vanhat nesteet:
(http://www.dsmclubfinland.com/files/temp/drain_sml.jpg)
Ja vaikka tasta panet letkun avulla uudet:
(http://www.dsmclubfinland.com/files/temp/fill_sml.jpg)
Tosin noi oljyt voi kylla laittaa tonne vaikka ton vaihteiston paalla olevasta huohottimesta, mutta tahan taitaa olla kaikkein helpoin ylettaa. Siina vaiheessa kun tasta reiasta alkaa valua nestetta ulos niin sita on tarpeeksi. Sita menee tosiaan aika tarkkaan se mita pojat tossa jo sano, mutta riippuu tietysti pikkusen siita paljonko sinne pohjalle on juuttunut nestetta.
-
Joku kirjottaa vissiin jenkkinäppiksellä ;D
-
No tottakai. Suomilayout on ihan tuskaa.
(pitaa yrittaa valttaa liian skandipitosia sanoja :))
-
pystyykö noi öljyt tuosta kaatamaan suoraan sisään vai pitääkö ne jollain kikalla laittaa, kiitos kuvista! :-*
-
pystyykö noi öljyt tuosta kaatamaan suoraan sisään vai pitääkö ne jollain kikalla laittaa, kiitos kuvista! :-*
Helpoin tapa on hankkia jotain aika ohutta muoviletkua vaikka metri, ja panna pikkunen suppilo siihen kiinni. Letkun toinen paa tonne reikaan ja menoksi. Molemmat saa motonetista, biltemasta tai jostain rautakaupasta.
Kato vaan etta se letku tosiaan mahtuu siita holesta. Mullon ainakin iso kasa biltemasta ostettua letkua ja se sopi muistaakseni hyvin.
Eli talla tavalla (vaikka auto on eri):
(http://www.cis.hut.fi/~mmk/photo3.jpg)
-
Ja jos on ihan kamalan laiska niin kylla se varmaan jotenkin onnistuu ilman tota letkuakin, mutta sotku siina tulee. Ma en ainakaan mitaan kallista Redlinea maahan valuta :)
-
paljos muuten redline maksaa ja mistä ootte hommannu, motonetissä ei taida olla :(
-
18-25e purkki...
http://netti.nic.fi/~marlin/dealers.html
-
Mites redline toimi?
-
Vantaan Motonetissa on ainakin ollut joitakin Redlineja. 75W90:sta mulla on muistaakseni itella, en ole ihan varma koska siita on jo jonkinaikaa ku tungin sen tonne. Vaihteiden vaihtaminen parani kertaheitolla.
Ei oo vaan ihan halpa keikka, pitaa ostaa 3 purkkia..
Niin, ja Espoon Motonetissa niita ei jostain syysta oo koskaan tainnu olla.
-
Olen kanssa ostanut Redilnea Keravalla sijaitsevasta paikasta nimelta Racers place:
http://www.racersplace.fi
Asiallinen paikka ja hyvaa porukkaa. Suosittelen jos liikutte siella. Siella on Redlinen vaihteistolitkut about 12e purkki, eli PALJON halvempaa ku Motonetissa.
-
..ja onhan siinä Haynesin bipliassa ohjeet vaihteensiirtovaijerienkin säätöön, jos joskus siitä on kiinni.. :)
-
Minun eclipsessä nelonen hyppii ulos kun vaihdan neloseen kolmosesta. Mutta vain kun ajan vähän lujempaa. Mutta sitten kun ajan ihan "normaalisesti" se ei hyppää... Ei ole vika minussa koska entinen omistaja sanoikin että vaihdelaatikossa on vika. Mitä vikana voi olla? Tietääkö kukaan? :-[ :'(
-
Mullakin rusahtelee vaihto 1->2 ja 2->3. Pitää heti ensimmäisenä koittaa tota paljonpuhuttua Redlinen litkua. Haynesin kirjassa ei tosiaan ole osoitettu mistä valutetaan vanhat pihalle, ja mistä uudet tilalle. Kuvia jos joltain löytyisi aiheesta, niin se helpottaisi suuresti korkkien/tulppien etsimistä.
-
Mullakin rusahtelee vaihto 1->2 ja 2->3. Pitää heti ensimmäisenä koittaa tota paljonpuhuttua Redlinen litkua. Haynesin kirjassa ei tosiaan ole osoitettu mistä valutetaan vanhat pihalle, ja mistä uudet tilalle. Kuvia jos joltain löytyisi aiheesta, niin se helpottaisi suuresti korkkien/tulppien etsimistä.
Onhan ne kuvat tossa pari tekstiä ylempänä, MMK vois korjailla urlit. Tai sendiä noi pari kuvaa yllapito(ÄT)dsmclubfinland.com
-
Kuvia jos joltain löytyisi aiheesta, niin se helpottaisi suuresti korkkien/tulppien etsimistä.
Noniin, jos vilkaset ylös niin kuvat on siellä:
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1117625482/40#26
-
Onko muuten kellään kokemuksia noista lisäaineista lootiin, mitä saa tarvikeliikkeistä? kun meinaan itellä ainakin toimii kylmänä vaihteet paremmin, vaihdot on paljon pehmepämpiä.