Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: okku on July 29, 2006, 23:00:10 PM
-
Mitä mieltä olette Tommi´s billetin säädettävistä nokkapyöristä, onko kenelläkään niitä kiinni? Emäntä tilas turbo galanttiinsa sellaiset ja ei hinnalla pilattu ja tyytyväisiä ollaan oltu. Itsellä tarkoitus ens kesänä kans vähän kantta avartaa ja nokkia hioa jyrkemmiks, sekä viistää venat,ym.ym... Tehoo ei ole koskaan liikaa...
-
Jos nyt meinaat yleensä mielipidettä säädettävistä pyöristä niin onhan ne varsinkin tuollaisen suunnitellun koneistuksen yhteydessä hyvät olla. Saa ainakin tarkemmin säätöihin. Toisaalta, mitä enemmän säädettäviä/modattuja osia, sen vaikeampi on lopulta saada konetta toimimaan "hyvin".
Ja mitä noihin Tommi's Billetin rojuihin muuten tulee niin oon ite ainakin siinä uskossa että ne on ihan hyvälaatuista tavaraa. Nokkapyöristä ei mitään kokemusta mutta muuten.
-
No se säätö ei ole mikään ongelma. Joskus saattaa olla jotakin ongelmia, mut ei aina. Edelliseen autoon tehtiin samat systeemit ja säädössä ei mitään ihmeellistä.
-
Onko säädettävistä nokkapyöristä mitään iloa, jos on muuten suht vakio kone?
-
Ei se nyt ihan vakio ole ton käsittelyn jälkeen, en jaksanut luetella kaikkea mitä siihen tehdään ja mitä hilppeitä tulee..
-
Ei se nyt ihan vakio ole ton käsittelyn jälkeen, en jaksanut luetella kaikkea mitä siihen tehdään ja mitä hilppeitä tulee..
Eikä, kun tarkotin että jos itselle laittas, omaan vakio myllyyn. (vakio ainakin vielä) Että onko kellään kokemuksia asiasta? Vai pitääkö olla jotain tiukempia nokkia yms. ennenkuin kannattaa alkaa laittamaan säädettäviä nokkapyöriä?
-
Varmaan vakio yläkerralla aika minimaalinen (teho)hyöty. Bling Bling on sit asia erikseen 8-)
-
Vakiomyllyssä enemmänkin vaikuttaa moottorin luonteeseen, itse en ainakaan pienen testailun jälkeen huomannut mitään taivaallista. Varmaan jos virinokat ja rukattu bensansyöttö sekä kunnon pakosarja..Muistakaa aina säädön jälkeen säätää sytytys!!
-
oon nobo niin selittäkääs mitä tommonen säädettävät nokkapyörät termi meinaa :D
-
Jos esimerkiksi kantta lasketaan vaikka millin verran niin nokan ajoitus muuttuu muutaman asteen sivuun. Säädettävällä nokkapyörällä saadaan ajoitus kohdalleen. Vakioautossa ei säädettävistä nokkapyöristä ole juurikaan mitään hyötyä. Ehkä pientä hienosäätöä voi tehdä mutta siihen se jääkin.