Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Hesus on August 23, 2006, 23:44:59 PM
-
Tuli vastikään tuo uusi bilteman kuvasto. Pisti silmään tarvikekatti: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=79801&sivu=79801.htm&ryhma=2&kategoria=51&SID=81939697252238112987
Mietin vaan että oliskohan tuosta köyhän miehen racing katiksi, kun luvataan sopivan aina 4L koneisiin saakka. :)
-
Tuli vastikään tuo uusi bilteman kuvasto. Pisti silmään tarvikekatti: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=79801&sivu=79801.htm&ryhma=2&kategoria=51&SID=81939697252238112987
Mietin vaan että oliskohan tuosta köyhän miehen racing katiksi, kun luvataan sopivan aina 4L koneisiin saakka. :)
Magnaflow:n bolt-on hf katti jenkeistä maksaa ~90$. Ei se nyt kovin kallista ole..
-
Magnaflow:n bolt-on hf katti jenkeistä maksaa ~90$. Ei se nyt kovin kallista ole..
No eipä ole ei. Mutta se on siellä jenkeissä...
-
Magnaflow:n bolt-on hf katti jenkeistä maksaa ~90$. Ei se nyt kovin kallista ole..
No eipä ole ei. Mutta se on siellä jenkeissä...
Posti on keksitty 8-) Itse tilasin sieltä aikoinaan omani, ja kuluineen maksoi n. 95e
Niin ja tosiaan tuo bilteman katti ei varmasti ole mitenkään paremmin virtaava verrattuna vakioon, tuolla 4L kone jutulla varmaan tarkoitetaan vain, että se katti ajaa asiansa vielä senkin kokoisissa koneissa.
-
Magnaflow:n bolt-on hf katti jenkeistä maksaa ~90$. Ei se nyt kovin kallista ole..
No eipä ole ei. Mutta se on siellä jenkeissä...
Posti on keksitty 8-) Itse tilasin sieltä aikoinaan omani, ja kuluineen maksoi n. 95e
Tulleineen ja veroineen?
-
Magnaflow:n bolt-on hf katti jenkeistä maksaa ~90$. Ei se nyt kovin kallista ole..
No eipä ole ei. Mutta se on siellä jenkeissä...
Posti on keksitty 8-) Itse tilasin sieltä aikoinaan omani, ja kuluineen maksoi n. 95e
Tulleineen ja veroineen?
Jep.
-
Kuulin juuri että noita universaaleita magnaflow:n katalysaattoreita saa racers palacesta från Finlandia, niin ~85e paikkeilla.
-
Kuulin juuri että noita universaaleita magnaflow:n katalysaattoreita saa racers palacesta från Finlandia, niin ~85e paikkeilla.
Oliskos tuolla firmalla jotain kotisivua kun googlettamalla ei löytynyt?
-
http://www.racersplace.fi
-
http://www.racersplace.fi
Kiitän :) ....Google bugittaa... Koska käyttäjässä ei ainakaan ole vikaa ;D
-
Kuulin juuri että noita universaaleita magnaflow:n katalysaattoreita saa racers palacesta från Finlandia, niin ~85e paikkeilla.
Taitaa temellä bugittaa kymmensormijärjestelmä? ;)
-
Kuulin juuri että noita universaaleita magnaflow:n katalysaattoreita saa racers palacesta från Finlandia, niin ~85e paikkeilla.
Taitaa temellä bugittaa kymmensormijärjestelmä? ;)
Noh en minä tunne kyseistä firmaa, muistin vain väärin nimen.
-
Lähetin tuonne Racers Placeen viestiä ja vastaus oli seuraavanlainen:
------------------------------
Terve
Katso osanumero.
http://www.magnaflow.com
Markku Laakkonen
Racers Place
+358(0)9 274 5630
+358(0)50 328 8928
--------------------------------------
Sitten menin magnflowin sivuille ja enkä löytänyt muutakuin seuraavia tuotteita Eclipseen:
http://www.magnaflow.com/02product/shopdisplayproducts.asp?SID=4Mitsubishi&zone=Sport&id=190&cat=Eclipse
-
http://www.magnaflow.com/02product/02converters.asp ?
-
http://www.magnaflow.com/02product/02converters.asp ?
Juu, mutta se ohjaa car-sound sivuille enkä sitten tiedä onko se sama asia vai ei :)
-
Yleisesti ottaen, onko olemassa mitään faktatietoa highflow katin hyödyistä? Paljonko tulee lisätehoa ym.
-
Yleisesti ottaen, onko olemassa mitään faktatietoa highflow katin hyödyistä? Paljonko tulee lisätehoa ym.
Noh, ei siitä tehoja tule yhtään lisää, vääntöön avittaa pikkaisen. Kaikista parasta on heivata koko katti pois sieltä, hf katti tai vakio katti niin kummatkin siellä ahdistaa..
-
Itsella on on tuo 3" putkisto ja valilla oli ihan suoraputki ilman kattia. Ei ero ole kovin suuri kun nyt on 3" katti paikallaan ja katsastuskin on lapaistu katin kanssa jo 2 vuoden ajan ja kestaa kovaakin ajoa.
Melko arsyttavaa hommaa aina alkaa pistamaan kattia katsastukseen paikalleen.
Iso katti niin ei se ahdista :D
-
Melko arsyttavaa hommaa aina alkaa pistamaan kattia katsastukseen paikalleen.
Iso katti niin ei se ahdista :D
Samaa mieltä. Ja kestääpähän sitten sinisten poikien(ja tyttöjen) ratsata millon vaan. :)
-
Meikeläinen on nykyään katalysaattori immeisiä ni multa sais test-pipen (teme ei avaudu :D) halpaan hintaan.
-
Melko arsyttavaa hommaa aina alkaa pistamaan kattia katsastukseen paikalleen.
Iso katti niin ei se ahdista :D
Samaa mieltä. Ja kestääpähän sitten sinisten poikien(ja tyttöjen) ratsata millon vaan. :)
MUTUA:
Niin katsastusmiesten kanssa, ei ilman mitään asiaa alkaa katsomaan autoa teknisesti tarkemmin :)
-
Melko arsyttavaa hommaa aina alkaa pistamaan kattia katsastukseen paikalleen.
Iso katti niin ei se ahdista :D
Samaa mieltä. Ja kestääpähän sitten sinisten poikien(ja tyttöjen) ratsata millon vaan. :)
MUTUA:
Niin katsastusmiesten kanssa, ei ilman mitään asiaa alkaa katsomaan autoa teknisesti tarkemmin :)
Täh? :-?
-
Nyt olis tarve hankkia uusi katalysaattori, kun entisestä lähti sisuskalut irti, ja räminä on sietämätön. :-/
Mulle tuli vastikään ihan uutena tietona että on olemassa metallikatalysaattoreita, joiden pitäis olla kestävämpiä, ja vapaammin virtaavia, kuin perinteisten keraamisella kennostolla olevien kattien. Nyt puhun siis HF kateista.
Kysynpä siis: onko porukalla vielä kokemuksia asiasta? Kannattaako maksaa toista sataa euroa enempi metallikatista, vai tyytyäkkö perinteiseen?
-
Vastailen tässä ite itelleni. :)
Eli Suomenmaasta saisi 3'' jalometallikattia n.230 eurolla. Onhan se aika hintavaa verrattuna esim. Magnaflow'n 85 euron hintaan. Ebaystä löysin ainoastaan yhden(!?) metallikatin myyjän pikaisella haulla.
Metallikatit on ilmeisesti tarkoitettu lähinnä vähän tehokkaampiin autoihin, eli saattaa olla vähän turhaa meikäläiselle, mutta olispahan sitten valmius mahdollisiin tehopäivityksiin. Ja ei varmaan paljon ahdistais näillä peruskoneen virtauksilla.
Niissä metallikateissa näyttää olevan tosi pieni se "kenno osa", eli ilmeisesti sen puhdistuskyky on parempi, mitä perinteisillä keraamisilla kateilla. Ja tärinänsieto kehutaan olevan parempi. Sehän se on keraamisten akilleen kantapää. Ja toinen on väärien "aineiden" joutuminen kattiin (esim. raaka bensa, lyijy), sekin sietokyky pitäis olla parempi näissä.
Onko muita asiasta kiinnostuneita? Vois kysäistä paljousalennusta.
Tämä nyt on tämmöstä yöllistä horinaa josta ei kannata välittää...
-
Ei ole mitään järkeä pulittaa noin isoja rahoja jostain katista. Tuommoinen magnaflow on varsin kelpo kapistus, eikä maksa niin hirveästi.
Se nyt vain on tyhmää maksaa liikaa... 8-)
-
http://pparkko.1g.fi/kuvat/Myynti/Virityskatalysaattorit/
Tuossa kuvia kateista. Väittävät että tämän halvemmalla ei saa Suomesta eikä Ruotsistakaan. Rapakon takaa tietysti saa.
Enpä tiiä. Halvemmaksi tulee, vaikka haarottais 2 kpl perus hf kattia rinnakkain auton alle. Ei varmasti ahistas! ;D
-
No joku raja taikinansyömiselläkin ;) Vaparissa ei tietyn rajan jälkeen isompi ole enää parempi. Pakoputkisto (varsinkin alkupää) täytyy mitoittaa oikein. Oon joskus vissiin sanonutkin mut periaatteena se, että liian isossa putkessa pakokaasujen liike-energiaa ja lämpöä häviää jolloin tehot saattaa jopa laskea. Toki on totta että jos haaroittaa putken menemään kahta hormia, niin ei varmasti ahdista mut kyl ne 2-litraisen padan savut mahtuu yhdestäkin rännistä ulos.
-
Jos vapaampi virtaus ei hyödytä, niin miksi sitten ottaa katti pois, ja laittaa testpipe tilalle???
-
Jos vapaampi virtaus ei hyödytä, niin miksi sitten ottaa katti pois, ja laittaa testpipe tilalle???
Vapaampi virtaus hyödyttää, muttei liian iso. Eli esim jos isket vakioputken kokosen testpipen katin tilalle niin ok, mutta jos isket vaikka 4" putkiston tohon koneeseen niin ei hyvä 8-)
-
http://pparkko.1g.fi/kuvat/Myynti/Virityskatalysaattorit/SANY0124.JPG
Meikäläisen vanhassa vaparissa oli juurikin tuollainen, SBR:ltä tilattu, hiflow katti. Joutui hieman soveltamaan, että sai tuon naitettua 2.25" putkistoon, mutta eihän se ole työtä ollenkaan jos kaikki kerralta napsuu paikalleen. :)
Hyvin pelitti meikäläisen omistuksessa tuo, ja pelittää vieläkin uudella omistajalla.
edit: Ja tällainenhän oli jo aikaisemminkin postattu foorumille. Saa hieman vinkkiä, minkälaista/kokoista putkistoa tuohon vapariin kannattaa laittaa. ->
(http://www.dsmclubfinland.com/yabbfiles/Attachments/uuu_001_Small.jpg)
-
Joo.
Ei tässä nyt tarkoitus ookkan laittaa mitään 3'' tai 4'' hirmuputkistoa. Vaan kyse on vain katalysaattorista. Tuo 2.25'' putkisto riittää ihan varmasti. :)
-
Jos mielenkiintoa riittää, niin vakio katista ottaa vaan kuoret, iskee kiinni putkeen ja käy mittauttamassa päästöt. Sitten tsekkaa arvot meneekö läpi vaatimuksista.
Eihän sitä tiedä vaikka meniskin, sitten vaan pitää sitä fake kattia siellä 8-)
-
Ei mee. 8-)
-
Ei mee. 8-)
Ja tämä perustuu faktaan?
-
Jep.
Tai siis, ei koskaan saa sanoa ei koskaan...
Muutaman kerran eri autoilla kumminkin kokeiltu analysaattorilla. Ei toivoakaan.
-
Jep.
Tai siis, ei koskaan saa sanoa ei koskaan...
Muutaman kerran eri autoilla kumminkin kokeiltu analysaattorilla. Ei toivoakaan.
Meinaan vaan kun näissä jenkkimarkkinoille tehdyissä kärryissä aina melko kovat kaikki kierrätyssydeemat, niin vois olla hyvin saumaakin. Mutta eihän sitä tiedä ennenkuin kokeilee. Eikä se päästömittaus ole kuin sen muutaman kympin.
Katista vaan sisukset pois ja kokeilemaan 8-)
-
Nyt olis katti hankittuna.
Rupesin tuossa pohtimaan, että onkohan olemassa valmiita kiinnityslaippoja joita vois hitsata katin päihin, vai pitääkö ne itse touhuilla jostain levystä. Onko kellään kokemusta asiasta?
-
Sellasen metallikatinko ostit vai minkä?
-
No enpä raskinut sellaista :(
Tilasin Racers Placesta Magnaflow'n 2,5'' performance katin. Siis perinteisen keraamisen. Liekö tuossa performancea muuta kuin nimi. On se sentään ruostumaton.
Hinta toimitettuna 96€.