Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Somnium on December 06, 2005, 11:45:09 AM
-
Terve! Mitenkähän helposti löytää vm. 91 eagle taloniin varaosia? Joutuuko tilaamaan jostai vaan löytyykö sentäs ihan suomen maaperältä? Mitenkäs yleinen osien hintataso? Ja jos jollain on kokemusta taloneista mm. kestävyys, tyyppiviat yms. voisi kertoilla hiukan kun itsellä olisi harkinnassa ostaa talon. Kiitoksi etukäteen.
-
Tervehdys, tässäpä pari aihetta mitkä kannattaa lukasta läpi, löytyy tietoa:
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1112616316
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1126724608
Lyhyesti, koska moottori(2.0 dohc) ja alusta lähes sama kun 88-92(93hb) Galant GTi:ssä, löytyy paljon varaosia ihan tarvikkeenakin vaikka motonetistä. Navat ovat erilaiset koska eripulttijako.
Mitä talonia olet ajatellut ostaa, laitahan linkki jos löytyy esim. nettiautosta?
-
id: 486590
Siinä olisi tuon talonin nettiauto id numero.
-
Aivan tuo on tuo. Täällä tuo psy-j ainakin jutellut tuon nykyisen omistajan kanssa jossain huoltiksella kun törmännyt.
Ihan nätti yksilö, tuo konehuone vaan melko kurasessa kunnossa, mutta onhan sillä jo 250t ajettukkin. Osta pois vain, jos kaikki toimii ja tehot tallella.
Oletko tiedustellut tarkemmin vielä autosta?
Tuossa ainakin väärin lueteltu noita lisävarusteita, tuossa autossa ei ole: airbagia/absia/luistonestoa/penkinlämmittimiä/sähkösäätöisiä penkkejä/ajotietokonetta/lohkolämmitintä(ellei jälkiasennettu, ei näy kuvissa ainakaan)/sumuvaloja/käynnistyksenestoa
-
En oo vielä kyselly sen kummemmin. Aattelin ekana ottaa just selvää vähän että minkämoinen peli on kyseessä kun ei noihin tullu aikasemmin törmättyä, mitä nyt ulkonäöltä ties. Onko nuo 2.0 koneet yleisesti ottaen miten varmatoimisia, kun tuollakin on jo se 250 tkm hurruteltu?
-
Jos huollettu hyvin niin varmasti toimii nätisti vielä. Mutta nuin paljon ajetussa voi jo olla pientä nippelivikaa jos jonkinmoista. Katsastuksen läpäisseenä ainakin kaikki normaalijutut pitäs pelittää hyvin. Jos tuosta on tehot mitattu lähiaikoina, ja siitä joku lappu todisteena, niin siitähän sitten näkee onko tehot tallella.
Koeajossahan se sitten pitkälti näkee missä kunnossa se käytännössä on. Harvinainen auto suomessa, ja jos mielii tehoja saada vielä lisää niin pienillä modeilla saa mukavasti sitäkin enempi.
Tuosta nelikon ominaisuuksista ja viosta voipi nuo awd ukkelit kertoa enempi, kun heillä kokemuksia..
-
Nelikossa kannattaa koeajolla tarkistaa että jakolaatikko ja perät ei pidä mitään ylimääräistä ääntä, ainakin 1G AWD:n heikko lenkki on jakolaatikko. Sen korjaaminen ei sit olekaan halpaa... Tuon ikäisessä ja noilla kilometreillä on tosin mahdollista, että jonkunlainen vaihteistoremontti on jouduttu jossain vaiheessa tekemään. Myyjä näköjään kehyy kunto 10+, mut eipä näistä pinnan alla piilevistä vioista aina puhuta. Iso plussa tietysti olisi, jos huoltokirjasta löytyy merkintää tai kuitteja isommista remonteista.
Nelikossa joutuu myös kytkin aika koville. Jos luistaa, saa heti varata noin 500€ kytkinremonttiin. Paitsi jos haluaa säästää töissä ja tehdä kotona polven päällä...
1G turbokoneisen yksi tyyppivika mikä kannattaa tarkistaa, on hapettunut välijäähdyttimen lähtöputki. Eli se liitos josta lähtee letku BOVin kautta kaasuläpälle. Jos myyjä sallii niin repsikan puolen pyöräkotelosta muoviritilä irti ja alta kurkkaamaan.
Ja viimeisenä. Tuo autohan on Tuusulassa... Siellä suunnallahan on DSM tietoutta tämän Forumin väen muodossa. Pyydä joku kokeneempi mukaan autoa katsomaan.
P.S. Kyl se tuolla hinnalla kannattaa pois hakea. Vielä kun vähän tinkaa niin ei tuolla rahalla mitään vastaavaa kuitenkaan saa...
-
Nelikossa kannattaa koeajolla tarkistaa että jakolaatikko ja perät ei pidä mitään ylimääräistä ääntä, ainakin 1G AWD:n heikko lenkki on jakolaatikko. Sen korjaaminen ei sit olekaan halpaa...
Olen myös k.o. autoa katsellut nettiautosta.
Onko noi vaihteiston osat speziaaleja, vai onko voimasiirto yhtenäinen mitsun kanssa.
Lähinnä jos joskus joutuis voimansiirtoa laakeroimaan niin onko osien saanti mahdollista.
Mitähän tosta jakolaatikosta sitten menee...?
-
Höpö höpö ei siitä jakolaatikosta mene mikään rikki, muuta ku vuotaa öljyä. Näyttäkää nyt jostain dsmtunerssista, teamnabrista yms jostain foorumista yksikin juttu että tehon /normaalin kulumisen takia on mennyt rikki.
Eikö vfaq:sta pitäisi löyty lähes kaikki tarvittavat fixit ja repairit, missä on jakovaihteen rebuildi ? ::) Kyllä sieltä vaan löytyy enemmän vaihteiston rebuildeja yms .....
http://www.vfaq.com/FAQlocator-drivetrain.html
Nojoo lopetetaan tämä flametus, minun mielestä siinä autossa löytyy paljon kriittisempiä kohtiakin.
voimansiirto on lähes sama kuin galant vr4 / evo 1-3. Mitsu tiskiltä saa osia ja tiettyjä kanavia pitkin. Japanmoottorituonnista saa vaihdelaatikoita, tosin eri etuperä välityksillä.