Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Sähköt => Topic started by: kake on September 24, 2007, 21:30:05 PM
-
Missähän päin mahtaa tuo öljymäärä anturi sijaita, kun merkkivalo palaa aina sillon tällön, vaikka ölppiä kyllä on ylärajaan asti. Tuo kyseinen anturi mahtaa olla sökö? :-?[reason]OTSIKKO!!![/reason]
-
Enpä tiedä ko. anturin paikkaa, mutta itsellä oli sama ongelma (2g, 4g63). Voimakkaissa kiihdytyksissä ja välillä myös normaaliajossa valo syttyi hetkeksi. Auton asento (ylä/alamäet) vaikuttivat asiaan. Kytkimen painaminen sammutti merkkivalon. Vaihdoin oljyt ja suodattimen, öljyä laitoin hieman yli ylärajamerkin (varmaankin desin verran ylimääräistä). Eipä ole varoitusvalo enää vilkkunut.
-
En tiedä, mutta olen kuullut ;D että jos koneessa on öljyn seassa tilkka vettä niin se aiheuttaa tollasta. Eli kannattaisi öljynvaihdon yhteydessä ajaa jotain forte motor flushia tai vast. läpi niin saa se veden sieltä mäkeen. Itelläki oli tollasta ongelmaa ennen viimeistä öljyn vaihtoa, mutta huuhtelun jälkeen ongelma poistui.
-T
-
vesi ja öljy sekasin ei tiedä hyvää nimim:alakerran laakerit voi paukkua.
noh oli siinä muitaki tekijöitä..
-
En tiedä, mutta olen kuullut ;D että jos koneessa on öljyn seassa tilkka vettä niin se aiheuttaa tollasta. Eli kannattaisi öljynvaihdon yhteydessä ajaa jotain forte motor flushia tai vast. läpi niin saa se veden sieltä mäkeen. Itelläki oli tollasta ongelmaa ennen viimeistä öljyn vaihtoa, mutta huuhtelun jälkeen ongelma poistui.
-T
No viime öljynvaihdosta sekä suodattimen vaihdosta on noin ~200km ja sillon käytin myös tota fortea,, mut eipä tuo siihen tunnu auttavan.. :-/
-
Enpä tiedä ko. anturin paikkaa, mutta itsellä oli sama ongelma (2g, 4g63). Voimakkaissa kiihdytyksissä ja välillä myös normaaliajossa valo syttyi hetkeksi. Auton asento (ylä/alamäet) vaikuttivat asiaan. Kytkimen painaminen sammutti merkkivalon. Vaihdoin oljyt ja suodattimen, öljyä laitoin hieman yli ylärajamerkin (varmaankin desin verran ylimääräistä). Eipä ole varoitusvalo enää vilkkunut.
Risaa itellä ihan samalla tavalla, ja tuo ylimääräinen desi öljyä siihen kyllä auttaa,, mut haluisin tietää oikean syyn tuohon.. jos vaikka pystyisi sen korjaamaan. ::)
-
no toisinpäin sitten. mulla oli öljy alarajan alla joskus eikä siltikään valo palanut :/
-
Tuolta ruotsinmaalta löytyi pari hyvää manuaalia.
Anturin paikka (ote manuaalista):
[img=http://img181.imageshack.us/img181/5917/oillevelsensoryl4.th.jpg] (http://img181.imageshack.us/my.php?image=oillevelsensoryl4.jpg)
Linkki ruotsinmaalle:
http://www.mitsubishiclubsweden.se/forum/viewtopic.php?t=16022&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
-
Taisipa livahtaa väärä kuva:
Tässä oikea:
[img=http://img150.imageshack.us/img150/3250/oillevelsensor1qj4.th.jpg] (http://img150.imageshack.us/my.php?image=oillevelsensor1qj4.jpg)
-
Kummassakin kuvassa vääränlainen kone kyseessä.