Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: FaceDown on September 06, 2009, 17:04:09 PM
-
Eli auto on 96-vuoden turbo, ja ongelmana on nakutus 2000 kierroksen kohdalla, joka kuuluu jostain päin konetta.
Nakutus POISTUU kun ottaa ilmanputsariin tulevan anturin irti (MAF/MAS), mutta silloin auto ei käy tyhjäkäyntiä.
Kun taas laittaa MAF-anturin kiinni, auto käy kyllä hyvin tyhjäkäyntiä, mutta koputus kuuluu kun kierroksia nostaa.
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia ja mistä saattaa johtua?
Itse epäilen tuota MAF-anturia, tai nakutuksentunnistinta, mutta ei viitsi turhaan ruveta vaihtamaan..
HUOM. Auto on seissyt 2-3 vuotta ennen kuin auton ostin. missään ei ole vuotoja ilmennyt, ja Haydenin raamattu löytyy..
-
Mitä vikakoodit sanoo?
-
Mitä vikakoodit sanoo?
Ei löydy itseltä laitetta vikakoodien katsomiseen, mutta ei tuo check engine-valo pala ajaessa. :-X
Pitänee käyttää jossain missä saa luettua vikakoodit.
Ei uskalla vaan ajaa tuolla.. ääni on aika pahan kuuloinen. Voihan se vika olla turbossakin, koska juuri tuossa 2000rpm jälkeen se turbo nappaa mukaan.. tai sitten tuo on ominaisääni, jota en usko :D
-
Ei CE-valo välttis palakkaan, joten kannattaa ne vikakoodit luetuttaa. Merkkihuolto luulisi osaavan lukea koodit, vaikka nämä Eclit onkin niille yleensä täysin mysteeri. Jos olet Turun suunnalta, niin mulla ainakin on laitteet lukemista varten.
Jos auto naputtaa niin ei todellakaan kannata ajaa. Mutta jos se käy nätisti muuten paitsi tyhjäkäynnillä ilman sitä MAF:ia niin aja sillain se koodin lukuun.
-
Tampereen suunnalla saadaan myöskin vikakoodit luettua. ;)
-
Vika todennäköisesti paikannettu.
Eli Mitsun johdoissa/liittimissä kosketushäiriöitä.. Pitänee käydä jokainen johto kunnolla lävitse, sain tänään jo toimimaan ilma-anturin kanssa kun vähän johtoja naputtelin ja putsailin.
Toivottavasti asia hoituu näin pienellä vaivalla, jos ei, käytän vikakoodin luvussa ja ilmoittelen täällä sitten :-X