Dsmclubfinland.com

DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: Jakke on September 25, 2008, 18:41:42 PM

Title: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pomppia
Post by: Jakke on September 25, 2008, 18:41:42 PM
Onkohan laatikko mennyt rikki  :-? en ole vielä päässyt testaamaan autoa, kun pitää "vetoakselien tiivistekumit" vaihtaa vaihdelaatikosta, jotta öljyt pysyisi sisällä.

Auto on ilmeisesti jo pidemmän aikaa tärrännyt tietyillä kierroksilla, johtuu rikkinäisestä moottorinkiinnikkeestä, oiskohan tärinä rikkonut nämä "vetoakselien tiivistekumit".

Ostin auton n.2 viikkoa sitten ja olen ajannut sillä n. 200 km  :-/ moottorinkiinnikkeen rikkonaisuus mulle oli selvillä, mut en uskonut sen olevan kovin iso ongelma  :-[

Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: hopsis on September 26, 2008, 14:56:23 PM
Moottorinkiinnikkeistäkin voi hyvin johtua jos ei pysy pykälä päällä. Pääsee palikat liikkumaan.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on September 26, 2008, 16:51:54 PM
Quote
Moottorinkiinnikkeistäkin voi hyvin johtua jos ei pysy pykälä päällä. Pääsee palikat liikkumaan.

Niin vaihteiston sisällä olevat palikat ?

Jossain luki että joku "lukkorikka" vai mikä se nyt oli  :D voisi olla irrallaan 5 vaihteen kohdalla ja sen ilmeisesti pystyy tarkistaa jos avaa sen etukannen vaihdelaatikosta ?? ja jos tämä "lukkorikka" irtoaa voi joku akseli tulla läpi laatikosta ? onkohan totta..... :-/


Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Cult69 on September 27, 2008, 18:20:22 PM
Itsellä viitosvaihde huutaa sorsaparvea vaihtaessa korkeammilla kierroksilla..
Voiskohan johtua kuluneista vaihteiston rattaista ja/tai öljyistä?
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: UITTO- on September 27, 2008, 18:27:56 PM
Noh synkathan noissa laatikoisa tunnetusti ei ole mitkään kestävät.

Öljyjen vaihto voi auttaa rutinaan jotain, redlinet sisälle ja toivotaan onnea :D
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on September 27, 2008, 19:27:07 PM
Itse ostin redlinea ja tiistaina saan mitsulta moottorikiinnikkeen niin pääsee testaa  :)
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Cult69 on September 28, 2008, 14:34:48 PM
Quote
Noh synkathan noissa laatikoisa tunnetusti ei ole mitkään kestävät.

Öljyjen vaihto voi auttaa rutinaan jotain, redlinet sisälle ja toivotaan onnea :D

Mahtaakohan olla kovin isokin/työläs homma?
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on September 28, 2008, 14:46:44 PM
Quote
Quote
Noh synkathan noissa laatikoisa tunnetusti ei ole mitkään kestävät.

Öljyjen vaihto voi auttaa rutinaan jotain, redlinet sisälle ja toivotaan onnea :D

Mahtaakohan olla kovin isokin/työläs homma?

Niin, olisi kiva tietää voiko 5vaihteen synkat vaihtaa jos avaa vain sen etulevyn vaihdelaatikosta  :-?
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: tepi on September 28, 2008, 20:23:21 PM
synkkien kunto ei vaikuta vitosen pois pomppimiseen.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: JoNi- on October 01, 2008, 01:22:07 AM
Quote
synkkien kunto ei vaikuta vitosen pois pomppimiseen.
Joo, ei minustakaan.. Eikö vaihderattaiden hammastus ole tehty sillä tavalla että kun vaihde on päällä niin se vetää / pitää rattaita koko ajan toisiinsa kiinni.

Ja kun rattaiden hammastus on riittävän kulunut niin tämä ominaisuus ei enään toimi. Ainakin joissain autoissa näin..  :)

Myöskään moottorin asennon ei ihan hirveesti pitäisi vaikuttaa vaihteen päällä pysymiseen koska vaihdin akselisto on toteutettu vaijereilla eikä työntötangoilla. Kato nyt kuitenkin ettei vika sitte ole niin pieni että vaikka syystä tai toisesta toinen vaijeri sattuisi kantamaan jonnekkin vähän ja siitä johtuen pyrkisi vaikka liikkumaan takasin päin vapaalle vitoselta.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on October 01, 2008, 12:52:53 PM
Onko kellään tietoa kuka huoltaisi vaihdelaatikkoja jyväskylän alueella ?

Auton tärinä ei myöskään ole loppunut (kierroksilla 3000-4000) , vaikka vaihdoin rikkinäiset moottorinkiinnikkeet.....nyt epäilen sitä tasapainoakselia http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/tasapainoakselit...edellinen omistaja ilmeisesti itse tehnyt jakopääremontin, eikä ole ollut siinä duunissa kovin hyvä  :'(
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: UITTO- on October 01, 2008, 23:20:37 PM
Quote
Onko kellään tietoa kuka huoltaisi vaihdelaatikkoja jyväskylän alueella ?

Auton tärinä ei myöskään ole loppunut (kierroksilla 3000-4000) , vaikka vaihdoin rikkinäiset moottorinkiinnikkeet.....nyt epäilen sitä tasapainoakselia http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/tasapainoakselit...edellinen omistaja ilmeisesti itse tehnyt jakopääremontin, eikä ole ollut siinä duunissa kovin hyvä  :'(
taitaa olla toi tärinä noilla kierroksilla jonkin sortin tyyppivika, mulla vanhalla koneella (tp on) ja uudella koneella (tp ei) ei mitään eroa. kolmessa tontussa ja viiessä tontussa resonoi jostain kiitettävästi.
Ei olla vissiin ainoita ton ongelman kanssa :D
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: teme on October 01, 2008, 23:52:10 PM
Kyllä se ehjä kone hyrrää nätisti oli kierrokset mitkä vain.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: JoNi- on October 02, 2008, 12:56:16 PM
Quote
Kyllä se ehjä kone hyrrää nätisti oli kierrokset mitkä vain.
Joo, ei mulla myöskään täristele yhtään mihinkään. Ei vanha kone eikä tämä uus.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on October 14, 2008, 20:21:35 PM
Huollossa tasapainoakselin ajoitus laitettiin kohdalleen ja tärinä loppui :) lysti maksoi 180 € :-/ huollossa sanoivat että vaihdelaatikosta on laakeri mennyt väljäksi ja sen takia öljyt valuu vetoakselin stefan kautta pihalle = vaihdelaatikko pitää viedä huoltoon, varmaan kallista  :'( ja kaiken lisäksi myös vasemman vetoakselin sisäpää on väljä
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: UITTO- on October 14, 2008, 22:04:40 PM
Quote
Huollossa tasapainoakselin ajoitus laitettiin kohdalleen ja tärinä loppui :) lysti maksoi 180 € :-/ huollossa sanoivat että vaihdelaatikosta on laakeri mennyt väljäksi ja sen takia öljyt valuu vetoakselin stefan kautta pihalle = vaihdelaatikko pitää viedä huoltoon, varmaan kallista  :'( ja kaiken lisäksi myös vasemman vetoakselin sisäpää on väljä
ennenkun alotat lootaremppaa ja vaihdat vetaria, niin tarkistahan, että sulla on siellä vetarin sisäpäässä sokka tallella, mulla ei ollu, niin päästi öljyä ulos ja oli väljä.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on October 14, 2008, 23:04:16 PM
Quote
Quote
Huollossa tasapainoakselin ajoitus laitettiin kohdalleen ja tärinä loppui :) lysti maksoi 180 € :-/ huollossa sanoivat että vaihdelaatikosta on laakeri mennyt väljäksi ja sen takia öljyt valuu vetoakselin stefan kautta pihalle = vaihdelaatikko pitää viedä huoltoon, varmaan kallista  :'( ja kaiken lisäksi myös vasemman vetoakselin sisäpää on väljä
ennenkun alotat lootaremppaa ja vaihdat vetaria, niin tarkistahan, että sulla on siellä vetarin sisäpäässä sokka tallella, mulla ei ollu, niin päästi öljyä ulos ja oli väljä.

Vaihdoin stefat n.2viikkoa sitten ja silloin sokka oli paikoillaan, jos ei ole enään niin sitten se on laatikon sisällä :P vaihteiden kanssa on myös ongelmia joten pakko kai se on huoltaa... :(
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on October 16, 2008, 22:58:11 PM
Nyt olisi tarjolla vaihdelaatikko hintaan 600 € laatikko otettu autosta --> eclipse GS -94 180tkm.

Menee varmaan heittämällä mun ysikakkoseen ?  :-/

Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: teme on October 17, 2008, 11:36:43 AM
Quote
Nyt olisi tarjolla vaihdelaatikko hintaan 600 € laatikko otettu autosta --> eclipse GS -94 180tkm.

Menee varmaan heittämällä mun ysikakkoseen ?  :-/


Oliko sulla 6bolt vai 7bolt kone? En nyt vielä sano varmasti kun en ole tarkistanut, mutta veikkaisin, että 6bolt ja 7bolt koneissa kytkinkoppa voi olla erimallinen tai pultinreijät eri kohdissa tjms.

Jos ei kukaan muu varmista tässä, niin yritän tässä vkonlopun aikana tsekata...
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on October 17, 2008, 18:24:06 PM
Näillä ohjeilla ilmeisesti voin selvittää onko se 6 vai 7 bolt kone. (melko luotettavasti)  ::)
http://www.vfaq.com/mods/early-late-engine.html
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: teme on October 17, 2008, 19:03:28 PM
Quote
Näillä ohjeilla ilmeisesti voin selvittää onko se 6 vai 7 bolt kone. (melko luotettavasti)  ::)
http://www.vfaq.com/mods/early-late-engine.html

Juu kyllähän tuo toimii, tai sitten jos olet laatikon jo purkanut pois niin katsot ite. Voit myös antaa auton valmistenumeron, niin voin sen perusteella tarkastaa myös.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on October 17, 2008, 21:49:41 PM
http://www.fotopankki.fi/Hypetraxx/kuva/5602683278953476

Näyttäs olevan kupera toi öljypohja mulla = 6 bolt ohjeen mukaan

Valmistenumero : 4MBMND22ANE002039

btw. auto kävi tiistaina huollossa ja siellä ne laitto TP akselin oikealle kohdalleen, eivät puhuneet mitään että jakohihnaa olisi vaihdettu, just huomasin että hihna on mielestäni vaihdettu (on kapeampi) ja tuntuu et on aika löysällä, kun pystyy sormilla helposti liikuttamaan sivuttais suunnassa. Lisää ongelmia ilmeisesti  :'(
Kuvia löytyy linkin takaa, jos joku viittis kattoa ja kertoa mielipiteensä  :o
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on October 19, 2008, 12:58:43 PM
Quote
Quote
Nyt olisi tarjolla vaihdelaatikko hintaan 600 € laatikko otettu autosta --> eclipse GS -94 180tkm.

Menee varmaan heittämällä mun ysikakkoseen ?  :-/


Oliko sulla 6bolt vai 7bolt kone? En nyt vielä sano varmasti kun en ole tarkistanut, mutta veikkaisin, että 6bolt ja 7bolt koneissa kytkinkoppa voi olla erimallinen tai pultinreijät eri kohdissa tjms.

Jos ei kukaan muu varmista tässä, niin yritän tässä vkonlopun aikana tsekata...

Jos vaihdelaatikon malli on täysin sama (F5M31) niin luulisin että ei ole väliä onko 6 vai 7 bolt kone.


http://www.fotopankki.fi/Hypetraxx/kuva/5667777019929600
Loppumerkinnät tossa vähän ihmetyttää  :-/  

Esim. Laatikko : F5M31-1-ZPXZ (auto MITSUBISHI SP.WAGON, 1.8TD 42tkm)
Laatikko täysin samanlainen välityksiltään kuin minun (F5M31-2-ZPXV) :P
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: teme on October 19, 2008, 17:44:29 PM
3.1.1992 näyttäis olevan tuo valmistuspvm. Eli tosiaan 6bolt.

Eiköhän tuo käy, ainakaan varaosaohjelma ei anna eriosanumeroita 6bolt ja 7bolt koneille. Vaikka laatikko ois kuinka samanmallinen tahansa, en olisi yllättänyt vaikka olis eroja 6bolt ja 7bolt välillä...Mutta ilmeisesti ei ole.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on October 19, 2008, 20:32:30 PM
Quote
3.1.1992 näyttäis olevan tuo valmistuspvm. Eli tosiaan 6bolt.

Eiköhän tuo käy, ainakaan varaosaohjelma ei anna eriosanumeroita 6bolt ja 7bolt koneille. Vaikka laatikko ois kuinka samanmallinen tahansa, en olisi yllättänyt vaikka olis eroja 6bolt ja 7bolt välillä...Mutta ilmeisesti ei ole.

Kiitos kun tarkistit  :)

Selailin sivustoja missä on käsitelty 2g 7bolt koneen muuttamista 6 pulttiseksi, ohjeissa ei mainita että pitää hommata erikseen vaihdelaatikko 6 bolt koneelle :)
Pitää nyt ensin odotella korjauskustannusarviota tosta omasta laatikosta  :-X
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: tepi on October 20, 2008, 00:51:54 AM
Quote
Laatikko täysin samanlainen välityksiltään kuin minun (F5M31-2-ZPXV) :P

Nuo viimeiset neljä kirjainta määrittelee välitykset ja perävälityksen.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on October 20, 2008, 01:06:23 AM
Quote
Quote
Laatikko täysin samanlainen välityksiltään kuin minun (F5M31-2-ZPXV) :P

Nuo viimeiset neljä kirjainta määrittelee välitykset ja perävälityksen.

:-X vertasin --> gear ration / speedometer gear ration ja final gear ration
En vissiin tajunnut niitä manuaaleja oikein  :-[ kattelin vaan lukuja et samat olivat....
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: pepperoni on January 24, 2009, 14:20:21 PM
Mitenkä tässä on rojekti jatkunut?

Itsellä vastaava tapaus. Myin tyttöystävän auton ja auton ostanut soitteli muutaman päivän päästä ja valitteli että 5-vaihde ei pysy aina päällä. Onkohan tohon olemassa jotain palikoita ettei tarvis koko laatikkoa vaihtaa. Asiahan ei periaatteessa minulle enään kuulu, mutta tarkoitus ei ole olla tarinan "paska jätkä". Itsellä eikä emännälle sikaillut olleenkaan... ??
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on January 24, 2009, 16:49:31 PM
Auto pitäs viedä vaihteistohuoltoon tämän tai ensi kuun aikana.
Ebay kautta  hommattu vetoakseli odottaa vielä asennusta.

 :-/

Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on April 18, 2009, 14:12:57 PM
No niin, auto ollut talviteloilla ja kesäksi pitäs saada kuntoon

Uuden vetarin asensin vasemmalle puolelle, oli hiukan tiukka saada sisäkuppi laatikkoon kiinni....öljyä ei onneksi enään valu :)

27.4 laatikko avataan huollossa, toivottavasti sen vielä kuntoon sais ei huvittaisi etsiä vaihtolootaa....ajossa moottoritilasta kuuluu ihme kolinaa, heti kun kytkinpolkimen laittaa pohjaan kolina loppuu  :-? oisko kytkimessä jotain vikaa ?
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on May 03, 2009, 13:40:16 PM
Laatikko avattiin ja huoltomiehen mukaan sitä ei kannatta korjata, oli rattaat kuluneet...jne.. :(

Vaihto lootia ei tuntunut kovin helposti / nopeasti löytyvän joten ostin eilen toisen eclipsen (GS -92) varaosa autoksi, laatikko tässä tuntus olevan kunnossa  :)



Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: JoNi- on May 03, 2009, 20:13:06 PM
Quote
ajossa moottoritilasta kuuluu ihme kolinaa, heti kun kytkinpolkimen laittaa pohjaan kolina loppuu  :-? oisko kytkimessä jotain vikaa ?

Olisikos kytkimen paine laakeri kyseessä?
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on May 13, 2009, 21:35:00 PM
No tänään sain auton huollosta ja kolinat ovat loppuneet  :D laatikko ainoastaan vaihdettiin.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on May 18, 2009, 15:53:41 PM
Ajamisen iloa kesti n.50 km kunnes auto jätti tien päälle, laturi oli mennyt rikki, latauksen merkkivalo ei palanut joten akkusta loppu virta  :( no onneksi sain tosta varaosa autosta laturin...

Laturin vaihdon yhteydessä laitoin vaihdelaatikkoon redlinen öljyt, kun sain auton ulos hallista alkoi moottoritilasta kuulumaan rahinaa.
Annoin auton olla tyhjäkäynnillä = rahinaa ei kuulu, kun kierroksia nostaa alkaa vaihdelaatikon kohdilta kuulumaan rahinaa, kytkinpoljin pohjassa ääntä ei kuuluu :'( eipä varmaan ole painelaakerissa vika....>:(


  
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on May 29, 2009, 22:57:46 PM
Onneksi rahinat loppu, vaihdoin kytkimen ja painelaakerin :D :o :D

Nyt auto toimisi ja voisi ajaa.......harmi vaan että katsastusaika meni umpeen pari päivää sitten ja pakoputki vuotaa 2 kohtaa joten taas korjataan eikä ajella  :-/....:'(
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on June 15, 2009, 00:15:43 AM
Eipä ne rahinat loppuneet, "uusi" vaihdelaatikko hommattu ja ensi viikolla taas asennellaan....2 kpl laatikkoja paskana ja autolla olen ajannut alle 400 km :'(  
Onneksi on helppo poistaa / asentaa toi laatikko, kaverin kanssa poistettiin laatikko autosta n. 40 min (autohalliin, pukkien päälle..jne), asentaminen melkein yhtä nopeeta.  :P
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on July 10, 2009, 15:11:29 PM
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MANUAL-TRANSMISSION-BEARING-KIT-MITSUBISHI-F5M31_W0QQitemZ220438278983QQcmdZViewItemQQimsxZ20090620?IMSfp=TL0906201410003r9052#ShippingPayment

Onkohan linkin takana oleva laakerisetti sopiva minun vaihdelaatikkoon :-? F5M31.

Synkrosetti olisi kiva kanssa saada, sellaset mitkä kestäs vähän aikaa :D
  
Kolmas vaihdelaatikko autossa kiinni ja siinäkin rutisee 3 ja 2  >:(, neljää eri 1g eclipsee olen ajanut ja kaikissa ollut vaihteistossa jotain vikaa...
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Midnight Walker on July 10, 2009, 16:47:39 PM
Quote
Synkrosetti olisi kiva kanssa saada, sellaset mitkä kestäs vähän aikaa :D
  
Kolmas vaihdelaatikko autossa kiinni ja siinäkin rutisee 3 ja 2  >:(, neljää eri 1g eclipsee olen ajanut ja kaikissa ollut vaihteistossa jotain vikaa...

Rutisee rutisee juu  :) Itse ajanut jo päälle 100 000 kilsaa omalla eclipsellä, koko ajan ollu ykköseltä kakkoselle vaihto sellainen, että jos ei osaa tai huolimattomasti vaihtaa niin rusahtaa. Tosin itsellä ei kauaa mennyt tottumiseen ja huonompaan päin ei ole mennyt, joten en ole alkanut korjaamaan. Ja saahan tuon joillakin muillakin vaihtoväleillä rusahtamaan. Tietenkin jos olisi täysin kunnossa synkrot niin eihän se silloin tuollaista tekisi.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: UITTO- on July 10, 2009, 18:52:29 PM
Quote
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MANUAL-TRANSMISSION-BEARING-KIT-MITSUBISHI-F5M31_W0QQitemZ220438278983QQcmdZViewItemQQimsxZ20090620?IMSfp=TL0906201410003r9052#ShippingPayment

Onkohan linkin takana oleva laakerisetti sopiva minun vaihdelaatikkoon :-? F5M31.

Synkrosetti olisi kiva kanssa saada, sellaset mitkä kestäs vähän aikaa :D
  
Kolmas vaihdelaatikko autossa kiinni ja siinäkin rutisee 3 ja 2  >:(, neljää eri 1g eclipsee olen ajanut ja kaikissa ollut vaihteistossa jotain vikaa...

Ottaen huomioon, että tuollaisella autolla varmasti päästellään erilailla, kuin jollain perusmazdalla uskoisin, Ja onhan noilla ikää jo paljon, ettei mikään ihme että synkat rutiseekin :)
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on July 10, 2009, 19:33:34 PM
Ikää paljon, kilometrejä vähän :) omassa autossa ollut järkyttävän paljon vikaa ja viat ovat pääsääntöisesti estäneet ajamisen >:(
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: UITTO- on July 10, 2009, 20:09:59 PM
sellasia nää on :D harrasteautoja...
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: ranttali on July 10, 2009, 23:48:07 PM
harrastusta hyvinkin...
14tkm matkalle on meillä sattunut seuraavat. tällä hetkellä 183tkm
-abs pumppu
-alatukivarret
-ylätukivarret
-lambda
-jakopää
.vaihdeloota
-jarrut (yleisesti)
-pakoputken alku osa
-sumuvalo katkaisija
-etulaakerit
-raidetangonpäät
-abs rele
+ tietekin normi huollot 2kpl

prkl ku on halpaa!!!

noh nyt on sitte vissiin läpi käyty auto...
missä se japsi laatu on?!
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Jakke on July 11, 2009, 00:48:31 AM
Niinpä, harrastus  :D
Minä ajanut autolla n. 400 km, mittarissa nyt n. 210000km

-Jakopään huolto.
-kolmas vaihdelaatikko menossa.
-Kytkin + painelaakeri
-Työsylinteri + pääsylinterin huolto.
-Pakoputken huolto + katin vaihto.
-Etujarrut jumittaa (pitäs huoltaa, ilmeisesti levyt kierot)
-Vesipumppu vuotaa (pitäs huoltaa, ja tiedän nyt että olisi pitänyt vaihtaa jakopään remontin yhteydessä)
- Öljynlauhdutin piti vaihtaa.
-Laturi uusittu.
-Moottorin kiinnike kumit vaihdettu.
-Vasemman puolen koko vetoakseli vaihdettu.
-Termostaatti.
-Akku + kiinnikkeet.

ja kaikkee muuta pientä  ::)
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: UITTO- on July 11, 2009, 01:48:27 AM
noi on pientä.. itellä lähti omaehtosesti lapasesta toi harrastus :D

Sori offtopic.
Title: Re: Vaihdelaatikon öljyt ollet vähissä, 5 vaihde alkoi pompp
Post by: Midnight Walker on July 11, 2009, 10:35:03 AM
No jatketaan sitten aiheen sivusta, mun historiassa vaihdettu:

- raidetangonpäät
- öljyjä
- vetoakseleiden suojakumit
- ecu huollettu ennakoiden
- tulppia
- pakoputkea paikkailtu muutaman kerran
- alusta kun vakio on hieman löysähkö
- termostaatti ja nesteet
- jakopäänhuolto
- pakosarjan kiinnityspultteja uusittu kun katkeilee
- startti
- lämppärin puhallin
- vasen alapallo
- ilmanputsari
- ilmastointiin aineet --> vuoti talvella ulos eikä huvita suuremmin alkaa tiivisteitä vaihtamaan
- vakionopeuden säädin ei toimi --> hieman katsellut, mutta jäänyt ihmettely asteelle

Tuollaista nyt tuli mieleen, toisin sanoen siis kulutusosia ja ikäkin alkaa tietenkin jo vaivaamaan. Kilsoja autolla siis hieman vajaa 300 000 tällä hetkellä, itse kun ostin niin oli mittarissa n. 180 000. Edellinen omistaja väitti, että kytkin oli vaihdettu ja jakopää huollettu, joka kyllä taisi pitää paikkansakin. Väittäisin että aika huoleton on ollut, ja toivottavasti sellaisena nyt vielä jonkin aikaa pysyykin :)