Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: UITTO- on April 15, 2008, 14:33:42 PM
-
Millasesta materiaalista tollasta ohjaustehostinöljyn jäähdytysputkea kannattaisi lähteä väsäämään? vanha niin ryytyny että on syylärin eestä koko matkalta kostee öljystä ja nyt ku yritin ottaa pois sitä niin se murtu ja öljyt tuli ulos (Hyvä niin ni ei tartte enää pelätä järjestelmän olevan täynnä ku ottaa pois)
Mahtaako ihan vesijohtoputki käydä tohon mihin laittaa sitte mastonin mattamustaa päälle :D[reason]Jäähdytys, ei lauhdutus...[/reason]
-
No eikai tommosta näe vaivaa itse tehdä, tuskin maksaa paria kymppiä enempää mitsulta?
-
Ok. tartteepa kysästä moista mitsulta sitte :)
-
Vaivaiset 160e maksaa metrin pätkä taiteltua putkea :/ kyl hintansa tietää.
Tarttee siis alkaa miettimään vaihtoehtoja että mistä moisen taittelee..
Mahtaiskohan kupari kestää tommosta automaattilaatikkoöljyä :-?
-
Multa on ohitettu kokonaan toi lauhdutin tollaisella paksulla letkulla, todennäköisesti vuotanut alkuperänen putki.
Teeppä rosteriputkesta luulis sen kestävän, jollett mitään letkuja halua konehuoneen poikki menemään, ite aattelin tehä kunhan joskus sais ton vanhan putken sieltä malliksi pois.
-
Niin eli sulta menee ne kaks putkea pienellä pätkällä vaan yhteen mitkä lähteis muuten siihen syylärin eteen??
Et laittaa vaan muutaman sentin mittasen pätkän et liittää putket yhteen..
Mahtaako tuo tehä ohjaukselle hallaa.. Kuitenki tulee ihan normiajoon toi eikä radalle. ja nyt ku on kuitenkin avara etupuskuri, et kyllä tonne pääsee viileetä ajoviimaa sisälle kosolti.
-
Se letkun pituus on mulla n.reilu metrin joka kiertää lenkin syylärin yläpuolella ja se on aika paksua.
En ainakaan oo huomannu mitään ihmeellistä ohjauksessa hyvin näyttää tehostin toimivan.Voin laittaa huomenna kuvia siitä jos sua kiinnostaa.
-
Mä oon muuten miettiny kanssa tuota kyseistä letkua. Ja oon vähän miettiny että onko sillä mitään varteen otettavaa merkitystä siinä syylärin edessä.. ja sitäpaitsi se hankaloittaa hommaa jos haluaa pistää kunnon jäähyn siihen etupuskurin aukkoon..
Jos ruvetaan miettimään... Neste, jonka tilavuus on V, menee nopeudella X putken läpi, jonka seinämän paksuus on Y ja seinämämateriaalin lämmönvälitys kyky Z, 1 metrin matkan. Sanotaan vaikka, että 20*C asteinen ilma virtaa putkea päin Nopeudella 100km/h.. sen 1 metrin matkan.. Laskekoon joku fyysikko ;D mutta...
Mä en vaan jaksa uskoa, että se pudottais mitenkään erikoisesti sitä nesteen lämpötilaa... heitetään vaik 2-5*C?
-
Jep Jep, ;D
Tossa kuva mun ohituksesta, kaipa se vähän lauhdutusta saa, mutta hyvin on ratti kääntynyt :)
-
On kyllä niin huonon näkönen viritys, että en itse suostuis tommosta tekemään omaan moottoritilaan. Tuohan saa kaiken lämmön pakosarjasta ja lämmittää nesteitä ennestäänkin....
btw.
lauhdutus on eriasia kuin jäähdytys. Tässä on kyse jäähdytyksestä.
-
Niinhän se on, toi on edellisen omistajan viritelmiä.
Jos tässä jaksaa/ehtii niin ottais irti sen alkuperäsen ja veis pajalle ni ne tekis rosterista samanlaisen.
-
No niin, nyt on rosterista väännelty putki kiinni, muuten samanlainen kun orkkis mutta vika mutka on puolet loivempi koska ei pystynyt tuon pienempää mutkaa vääntämään.
Luulis jokusen vuoden kestävän :)
-
paljolla tekisit mulle tollasen ja :)
-
Heitä joku hinta teen nyt sitte samalla pari kappaletta joten jos joku muu haluaa :)
PS. Huomaa toi ala kiinnitys. Se tulee vaan yhdestä kohdasta kiinni. Koitetaan jos saatais se paremmin taitettua, et tulisi orkkiksen lailla kiinni.