Dsmclubfinland.com

DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: rooney on April 27, 2007, 20:09:26 PM

Title: Ilmastointi ongelmia
Post by: rooney on April 27, 2007, 20:09:26 PM
kertokaapas onko ilmastointijäähdytin samassa kun auton tavallinen jäähdytin, tai onko ne erillään?
Title: Re: ilmastointi ongelmia
Post by: teme on April 27, 2007, 20:19:18 PM
Quote
kertokaapas onko ilmastointijäähdytin samassa kun auton tavallinen jäähdytin, tai onko ne erillään?

Ilmastoinnin lauhdutin on eri kennosto, ja sijaitsee syylarin takana konehuoneesta katsottuna.

Mikä tässä nyt ongelma oli?
Title: Re: Ilmastointi ongelmia
Post by: rooney on April 29, 2007, 13:40:33 PM
olin tänä perjantain ilmastointi huollos ja se laite ilmottaa että vuottaa jostain, kokeiltiin sitten mistä vuottaa ja se aine tuli ulos tavalisen jäähdytimen vierestä :(
Title: Re: Ilmastointi ongelmia
Post by: JoNi- on April 29, 2008, 07:52:08 AM
Oli tällänen vanha aihe täällä, ni aattelin hyödyntää sitä kysymykseeni..

Olis sellanen juttu että osaako kukaan kertoa millä tai miten voi itse testata ilmastointi järjestelmän pitävyyden? Voiko sinne lätkästä ihan vähän paineilmaa sisälle siitä venttiilistä ku on konehuoneessa ja katella vaikka parin päivän päästä että onko paineet kadonnu? Ja jos voi niin kuinkakohan paljon sitä painetta sinne pitäs lätkästä?

Juttelin tossa joku pari vuotta sitte yhen ilmastointi liikkeen pitäjän kanssa ja se sanoi ettei kannata ikinä mennä kaatamaan sinne ilmastointi järjestelmään sitä vuodon ilmaisu töhnää. No en sitte tullu kysyneeksi kuitenkaan että miksi ei ja mikä on vaihtoehtoinen tarkistus menetelmä, mutta kovin jyrkästi oli sitä mieltä ettei sitä ikinä pitäs käyttää. Kai sille se siitä tuli mieleen ku sitä vanhaan autoon oli joku kaatanut..

Mut tosiaan, ois kiva vähän tietää että miten sen saisi testattua. Jouduin kumminkin uuden kompuran pumpun vaihdon yhteydessä rakentamaan sinne ilmastoinnin putket uudelleen koska euro ja jenkki malleissa taitaa olla pumppujen liittimet eri päin ni ei ollenka varma pitääkö enää.. Myös johtoja uudesta pumpusta lähtee 4kpl ja mulla on autossa vaan 2kpl. Mut oletin että ne saa ihan oikeat selvittämällä ja liittämällä toimimaan. Sehän vaan lukitsee sen kompressorin mekaanisen akseli- kiilapyörä lukon. Noi kaksi ylimmäärästä liittyy varmaan jotenkin automaatti- ilmastointiin?
Title: Re: Ilmastointi ongelmia
Post by: JoNi- on May 03, 2008, 23:27:02 PM
Ei kukaan o koeponnistanu tota ilmastointia?? :P
Title: Re: Ilmastointi ongelmia
Post by: UITTO- on May 04, 2008, 14:16:12 PM
mhtaako tuosta haittaa olla, kunhan ilma vaan on kuivaa???

Painettahan siellä on sillonki ku on kylmäaineet sisällä.
Title: Re: Ilmastointi ongelmia
Post by: JoNi- on May 04, 2008, 22:43:45 PM
Quote
mhtaako tuosta haittaa olla, kunhan ilma vaan on kuivaa???

Painettahan siellä on sillonki ku on kylmäaineet sisällä.
Juu, niinhän on.. Tarkotin vaan et kuinka paljon uskaltaa laittaa...
Title: Re: Ilmastointi ongelmia
Post by: UITTO- on May 05, 2008, 00:13:56 AM
tuskimpa sinne kovaakaan painetta tarvitsee laittaa, että saa vertailukelpoisia tuloksia. Ei kyl heti tuu mieleen mitään "suosituspaineta"
Title: Re: Ilmastointi ongelmia
Post by: JoNi- on May 07, 2008, 01:44:22 AM
Quote
tuskimpa sinne kovaakaan painetta tarvitsee laittaa, että saa vertailukelpoisia tuloksia. Ei kyl heti tuu mieleen mitään "suosituspaineta"
18 bar??  ;D

Ei vaan, kaipa tuon laitteiston luulisi ainakin kilon kestävän? Sillä ajattelin testata.. Näyttäkää nyt joku tässä vaiheessa punasta korttia jos kilokin on liikaa..