Dsmclubfinland.com

DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: mika75 on December 19, 2007, 00:26:31 AM

Title: Jakopään kiristäminen 4g63
Post by: mika75 on December 19, 2007, 00:26:31 AM
Olis täs ongelma et miten toi kiristin laitetaan oikeaan asentoon, ku ei oo momenttiavainta kiristäjälle. Tietääkös kukaan et tuleeko ne kaksi reikää alaspäin niinku olen laittanu?
Title: Re: Jakopään merkit 4g63
Post by: teme on December 19, 2007, 23:22:56 PM
Eli onko kyse kiristinrullasta vai tuosta hydraulipalikasta? Ja tarkennatko vielä mistä reijistä kyse?
Title: Re: Jakopään merkit 4g63
Post by: tepi on December 20, 2007, 00:14:57 AM
käsittääkseni tarkoittaa kiristinrullassa olevaa kahta reikää josta hihna esikiristetään.

Ei muista nyt kuinka oli, vfaqista löytyy kyllä tarkka seloste.
Title: Re: Jakopään merkit 4g63
Post by: teme on December 20, 2007, 01:30:39 AM
Jaa niin joo, no nehän nousee kyllä yläpuolelle....

Ja täällä tuo vfaq vielä:
http://www.vfaq.com/mods/timingbelt-1G.html
Title: Re: Jakopään merkit 4g63
Post by: mika75 on December 20, 2007, 01:31:03 AM
Kyl mä niitä kiristinrullan reikiä tarkotan. Huolestuttaa vaan et ei menis remmi liian tiukalle.
Title: Re: Jakopään merkit 4g63
Post by: teme on December 20, 2007, 01:33:51 AM
Tässäpä näkyis myös, kuvassa entisen koneen jakopää:
http://koti.welho.com/teepoyho/dsmcf/projekti/12.02.05/jakopaa.jpg
Title: Re: Jakopään merkit 4g63
Post by: Antti84 on April 09, 2008, 11:59:24 AM
Quote
Jaa niin joo, no nehän nousee kyllä yläpuolelle....

Ja täällä tuo vfaq vielä:
http://www.vfaq.com/mods/timingbelt-1G.html


2G:n puolella en menisi takuuseen et se menisi noin..Omat reiät jäi kiristyksen jälkeen "kello 4 ja 6" kohdalle..Ainakin tuon 2genin VFAQ
on aika sekava ja harhaanjohtava..
http://www.dsmtuners.com/forums/cylinder-head-short-block/242428-2g-timing-belt-tensioner-pulley-vfaq-wrong.html