Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: Tomi on August 25, 2007, 21:38:46 PM
-
Eli simmonen ongelma kun on vauhtia joku 100km/h ja 4 vaihde ja painaa kaasun pohjaan niin kierrokset nousee ja auto ei liiku. välillä kun koittaa lähteä valoista nopeasti niin luistaa. välillä ei sitten taas ole mitään ongelmaa. Eli ongelmana on että välillä kytkin luistaa ja välillä toimii ihan moitteettomasti. mistä tämä voisi johtua ? voiko tuota 2g kytkintä säätää jostain ja auttaako se säätäminen tälläiseen ?
-
Eli simmonen ongelma kun on vauhtia joku 100km/h ja 4 vaihde ja painaa kaasun pohjaan niin kierrokset nousee ja auto ei liiku. välillä kun koittaa lähteä valoista nopeasti niin luistaa. välillä ei sitten taas ole mitään ongelmaa. Eli ongelmana on että välillä kytkin luistaa ja välillä toimii ihan moitteettomasti. mistä tämä voisi johtua ? voiko tuota 2g kytkintä säätää jostain ja auttaako se säätäminen tälläiseen ?
Kyllä tuo kytkin melko varmasti valmis on. Eikö sit luista enää muka 5 vaihteella? Kyl sen sit ainakin huomaa et ku jos oikee repii ja saa sen luistamaan joka vaihteella ni valmista on. Joskus on mulle opetettu et kytkimen pitää pystyä "tappamaan" moottorin teho.. Eli siis esim 1 vaihteella kytkin pohjaan ja kierrokset rajoittimeen ja jarru visusti pohjassa, helppaat kytkimen ylös ja pidät jarrua pohjassa et auto ei liiku ja kaasu koko ajan pohjassa. Moottorin pitäisi sammua jos kytkin on kunnossa. Jos kierrokset laskee vähän, ja sit se lataa ne taas kattoon ni kytkinhän se josta luistaa..
-
Joo kyllähän se välillä tekee sitä 5 vaihteellakin. mutta välillä sitten taas ei tee sitä millään vaihteella. et sen verran omituinen :-/ pitää sit varmaanki vaan viedä toi korjaamoon ja pullittaa taas toiset 1000e mitä viimeks ku vaihdatin jakopään yms >:( :)
-
Joo kyllähän se välillä tekee sitä 5 vaihteellakin. mutta välillä sitten taas ei tee sitä millään vaihteella. et sen verran omituinen :-/ pitää sit varmaanki vaan viedä toi korjaamoon ja pullittaa taas toiset 1000e mitä viimeks ku vaihdatin jakopään yms >:( :)
Joo se on kallista lystiä jos ei itse osaa / muuten vaan tee. Kyllähän toi melko varmasti kytkytin on, mut kyl ne sen siellä ainakin osaavat heti sanoa. Onko neliveto vai etuveto? Vaihdoin ite meinaa just tommoseen nelivetoon ja se homma varmaan ainakin maksaa liikkeessä vähän enemmän ku ei o mikää tunnin homma.. Etuveto pelillä pääsee varmaan vähän edukkaammin. Jos on turbo, ni kannattaa hommata sit kunnon kytkin.. Itellä ei ainakaan 1g turbossa sachs:ssin kytkin pidä kunnolla.
-
Ihan etuvetonen on ilman turboa (harmi) ;D no pääseepähän halvemmalla. ite voisin vaihtaa mut ei oo oikeen paikkaa eikä aikaa ruveta tollasta tekemään. olen nimittäin automekaanikko koulutukseltani :D Paljonko se noin maksaa ? onko tietoa ?
-
älähän nyt viitti.
Vetarit irti, alapallot irti, liitännät irti ja loota irti ja siinä on asetelma. Vanha pois ja uus tilalle ja kasaamaan. Ei ole mikään mahoton homma!
-
älähän nyt viitti.
Vetarit irti, alapallot irti, liitännät irti ja loota irti ja siinä on asetelma. Vanha pois ja uus tilalle ja kasaamaan. Ei ole mikään mahoton homma!
Lähteekö ihan ilman koneen korvien irroitusta laatikko pois? :-? En o nähny tollasen etuvedon kone huonetta.. No ei se sit paha kyl ole.
-
Tai niin no, paraskin puhuja ku ei pitäis aukasta ku jakopää ja vähän vaihtaa osia ja auto seisoo yhä.... ::) ::)
-
no lootaa kyl juu kannattelee yks korvakr, mut lähtee kiltisti pois.
-
Mutta kun siitä pitää ottaa yks moottorin kannake irti ni ei se sitten niin helppo homma ole ? pitäähän moottori laittaa johonkin kannatukseen ja jos haluaa tehdä työn kunnolla ja nopeasti niin auto pitäis olla kunnon tuo korkeudella mihin ei ihan tunkki riitä kun on kyse kytkimen vaihdosta. oonhan mä vaihtanu elämäni aikana varmaan 50 kytkintä mutta auto ollut aina nosturilla eikä tulis mieleenkää vaihtaa sitä lattialla :-/
-
Ja nosturia ei kotosalla ole ikävä kyllä :o
-
Keula ylös tunkilla. Toisella tunkilla tukee laatikkoa pohjasta ja laskee pois. Ei siihen nostureita tarvitse. Näin tein omastakin, varsin helppo operaatio.
-
Jäähän se moottori silti vielä kahdesta kohtaa kannatukselle että ei ees tuu paljon alaspäin vaikkei tukisi mitenkään.
Ja jos haluaa tukea jotenkin niin ei oo paha homma heittää joku lankku siihen konehuoneen päälle poikittain ja siitä liinoilla kiinni.
-
Jäähän se moottori silti vielä kahdesta kohtaa kannatukselle että ei ees tuu paljon alaspäin vaikkei tukisi mitenkään.
Kolmesta kohtaa, mosa on kiinni takaa/edestä/ja kuskin puolelta. Ei se laatikon irroittaminen häiritte sitä moottorin paikallaan pysymistä mitenskään...
-
Aivan totta, olipas taas pää jäässä.
-
Näin lievästi mainostaen; kannattaa lukasta läpi tämä:
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1181121050
Sulla taitaa olla vielä 4g63-lohko, niin homma on sama.
-
Joo kiitoksia Otto, noi tulee tarpeen :)
-
Sulla taitaa olla vielä 4g63-lohko, niin homma on sama.
Muistutan vielä tässäkin, että ei ole sama kytkin.
-T